וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופה לא נכונה הובאה להלוויית ההרוגה בצ'ילה: "זאת לא אימא"

מאות מקרוביה של דינה פורת, שנהרגה בהתהפכות סירה בדרום צ'ילה, התאספו ברשפון כדי להספיד אותה - אך לבית העלמין הובאה הגופה הלא נכונה. "זאת סיטואציה שלא קרתה בישראל". אלמנה הגיע במיוחד מבית החולים כדי להספיד אותה: "נהרגה ברגעים הכי יפים"

עריכה: ניב מעוז

מאות התאספו היום (שלישי) ברשפון להלווייתה של דינה פורת, אחת הישראליות שנספו בהתהפכות הסירה בדרום צ'ילה. אולם, דקות לפני ההלוויה בבית העלמין במושב, מתברר שהובאה לבית העלמין הגופה הלא נכונה - גופתה של גלילה ביטון, שנהרגה גם היא בתאונת השיט.

חקי, אלמנה של דינה, הובהל לבית העם במושב מבית החולים מאיר, שם הוא מאושפז לאחר שנפצע בעצמו בתאונה שאירעה לפני כשבוע וחצי. למרות התקלה שאירעה, הוא הספיד את רעייתו בבית העם ברשפון בנוכחות המשתתפים.

עוד בוואלה! NEWS:
"החצי שלי כבה": בעלה של גלילה שנהרגה בתאונה בצ'ילה נפרד
פצועי הטרגדיה בצ'ילה מנסים להתאושש: "כולם מפוחדים ומבוהלים"

דינה פורת שנספתה בתאונת השיט בצ'ילה עם בעלה חקי. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"נהרגה ברגעים הכי יפים". פורת עם בעלה חקי/אתר רשמי, באדיבות המשפחה
מאות בבית העלמין ברשפון להלווייתה של דינה פורת שאליה הגיעה הגופה הלא נכונה ב-5 במרץ 2019. אור רביד, אתר רשמי
"אלה דברים שיכולים לקרות, אבל לא צריכים לקרות". הבעל חקי ומאות ברשפון, היום/אתר רשמי, אור רביד

בהספדו הודה חקי למשתתפים על כך שהגיעו ואמר כי "זאת סיטואציה שלא קרתה בישראל, אבל פה אנחנו עמדנו על זה שנעשה את זה. אני משתתף בעוגמת הנפש של גלילה ביטון ומחזקים את מוטי שיקום ממיטת חוליו, מפה אנחנו מחזקים את ידיהם, אלה דברים שיכולים לקרות, אבל לא צריכים לקרות".

מתן, הבן של דינה, הסביר כי "יכול להיות שקרה משהו עם הטפסים, אני לא יודע איך זה קרה. ביקשנו שהארון יעבור במשק כי אימא שם משנת 1950. יש את ההליך של הזיהוי שעשינו אותו שם, ופותחים, ואני אומר: 'זאת לא אימא'". לדבריו, הוא זיהה את גלילה בארון: "ראיתי תמונה שלה".

שעות לאחר מכן, הגיע ארונה של פורת, שזוהתה על ידי בנה בנמל התעופה בן גוריון.

ההלוויה נדחתה למחר

פורת, ביטון ודליה רונן נהרגו בהתהפכות הסירה סמוך לשמורת הטבע המפורסמת טורס דל פיינה בדרום צ'ילה, שבה נפצעו עוד 13 ישראלים, כולם בשנות ה-60 וה-70 לחייהם. אתמול הוטסה גופתה של ביטון מצ'ילה והלווייתה צפויה להיערך מחר ב-17:00 בנשר. בשעה 14:00 באותו היום תתקיים הלווייתה של דינה, לאחר שמשפחתה נאלצה לדחות אותה בעקבות הבלבול בארונות ההרוגות.

"אני יודע שכולכם אהבתם את דינה", הספיד פורת. "דבר כזה אי אפשר שלא לאהוב ולהעריץ. הייתה לי אישה שאין דבר כזה בעולם. מקווה שאכן מחר היא תגיע למנוחה ולשלווה".

עוד אמר פורת כי "דינה תכננה את הטיול הזה. אני לא הייתי מת לנסוע. דינה למדה ספרדית בשביל הטיול הזה, נהרגה ברגעים הכי יפים שלה. זאת הנחמה היחידה שלי". עדי, בתה של דינה, זעקה: "איזה סרט רע, תעירו אותי מחלום הבלהות הזה, זה לא נתפס".

דינה פורת. באדיבות המשפחה
"דבר כזה אי אפשר שלא לאהוב ולהעריץ". פורת/באדיבות המשפחה
גלילה ביטון שנהרגה בתאונת השיט בצ'ילה. צילום מסך
הלווייתה תיערך מחר בנשר. גלילה ביטון/צילום מסך

לוואלה! NEWS נודע כי המטוס עם ארונה של דינה פורת נחת בנתב"ג עם מסמכיה של גלילה ביטון המנוחה. האב הפצוע, מוטי, והבנות צליל ואביב צפויים מאוחר יותר, ככל הידוע מחר, מכיוון שהם מגיעים במטוס אחר, בטיסה רפואית.

דובר המשפחה מסר כי טרם יצר עמם קשר כדי לקבל את תגובתם לסיטואציה. מיכאל גוטווין מהמחלקה המשפטית של זק"א אומר כי הוא זוכר כי לו קרה מקרה דומה לפני כשנתיים, כשהגיע לאסוף גופה שהגיעה מחו"ל, ובמקומה נשלחו לו עצמות ממקרה מוות אחר. הוא מדגיש כי הטעות גם אז וגם היום היא של גורמים בחו"ל, ומברך על כך שכאן בארץ לפני ההלוויה נעשה זיהוי.

"זה דבר מטורף לגמרי", אמר חנוך גלבשטיין מ"אמבולנס נחמן", המבצע שירותי קבורה למושב רשפון. "עוגמת נפש גדולה לכולם. הבאנו את הגופה בתכריכים לבית המשפחה, התחלנו בזיהוי, ומיד התברר שלא מדובר במנוחה דינה פורת. פשוט שלחו את המסמכים שלה עם גופה אחרת, ככל המראה של המנוחה גלילה ביטון אבל טרם נערך זיהוי עם בני משפחתה שנמצאים בכלל בדרכם ארצה".

משרד החוץ: "ככל הנראה גורמים מקומיים בלבלו בין המסמכים"

משרד החוץ הבהיר כי קונסול ישראל בצ'ילה, שליווה את האירוע, נכח עם המשפחות ווידא יחד עמן את זהות ההרוגות וחתימת ארונות הקבורה. "הארונות הוטסו לסנטיאגו בירת צ'ילה בדרכן האחרונה לישראל", נמסר. "ככל הנראה גורמים מקומיים שאחראים על ההטסה הם אשר בלבלו בין מסמכי ההטסה של ההרוגות".

משרד החוץ מסר כי הוא "מביע צער על עוגמת הנפש שנגרמה למשפחות". במקביל, שגריר ישראל בצ'ילה בודק מידית את שרשור התהליך מול הגורמים המקומיים בצ'ילה ואחריותם לתקלה.

(עדכון ראשון: 16:40)

גופתה של דינה פורת ההרוגה מהתפחות הסירה בצ'ילה עם נחיתתה בנתב"ג 5 פברואר 2019. אתר רשמי
הארון שנחת שלשום מצ'ילה. בארון מסמכי דינה פורת עם גופה שהיא ככה"נ גופת גלילה ביטון, שטרם זוהתה/אתר רשמי
דליה רונן, המטיילת ההישראלית, שנפטרה במהלך טיול מאורגן בצ'ילה. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
נהרגה בתאונת השיט. דליה רונן/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully