וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער שלא התחסן העיד בקונגרס נגד אמו: בגללה אני חשוף למחלות

6.3.2019 / 13:48

אית'ן לינדנברגר בן ה-18 הפך לסמל המאבק בתיאוריות הקונספירציה נגד החיסונים, והוא סיפר בשימוע בסנאט כי החליט להתחסן בניגוד לעמדת אמו. היא, מצדה, אמרה כי תעשיית התרופות הפכה אותו ל"נער פוסטר"

צילום: רויטרס

נער מאוהיו, שהתחסן בניגוד לעמדת אמו, העיד אתמול (שלישי) בקונגרס נגד התופעה המתפשטת בארצות הברית ובעולם. אית'ן לינדנברגר מנורווק אמר כי "אהבתה, חיבתה ודאגתה" של אמו ברורה, אבל היא אימצה תיאוריות קונספירציות שמופצות ברשתות החברתיות, ובעקבות זאת הוא ואחיו חשופים להידבקות במחלות שניתן למנוע אותן, כמו החצבת. אמו אמרה כי היא לא מסכימה עם שום דבר שאמר וכי תעשיית התרופות הפכה אותו ל"נער פוסטר".

בדצמבר האחרון, למרות התנגדותו של אמו ואחרי שהבין כי בית הספר שלו רואה בו איום בריאותי, החל לינדנברגר בן ה-18 לקבל את החיסונים שפספס בנעוריו. הוא אמר למחוקקים כי חשוב "ליידע את האנשים כיצד למצוא מידע טוב" ולהזכיר להם כמה מסוכנות המחלות האלו. "גדלתי תחת האמונה של אמי שחיסונים הם מסוכנים", אמר בשימוע. הוא אמר כי הראה לה מחקרים מדעיים בנושא, אבל היא במקום זאת פנתה למקורות לא מבוססים "הזורעים פחד בציבור".

השנה הזו כבר מסתמנת כרעה בשל התפרצות החצבת. ארצות הברית ספרה יותר מ-200 מקרים ב-11 מדינות שונות, כולל כ-70 בצפון-מערב המדינה. חצבת היא אחת המחלות המדבקות ביותר, שיכולה להתפשט דרך שיעול והתעטשויות במשך ארבעה ימים לפני שמישהו מפתח את הפריחה האופיינית למחלה. אמנם מקרי מוות הם נדירים בארצות הברית, 110,000 איש מתו ברחבי העולם מחצבת ב-2017. החשש הוא שאמריקנים לא מחוסנים הנוסעים לחו"ל או תיירים זרים יעבירו את הנגיף.

איתן לינדנברג במהלך ועידת הסאנאט בוושינגטון, ארה"ב 5 במרץ 2019. AP
למד לבד כיצד הוא יכול להתחסן. לינדנברגר בסנאט, אתמול/AP

במהלך השימוע בפני ועדת הבריאות, החינוך והעבודה של הסנאט, אמר שר הבריאות של מדינת וושינגטון, ג'ון וויזמן, כי החיסון הוא יעיל ובטוח ביותר. רק לאחרונה פורסם מחקר שנערך במשך עשור בדנמרק על 650 אלף ילדים, שרק נתן תימוכין נוספים לכך שאין סכנה שחיסונים נגד צהבת, חזרת ואדמת גורמים לאוטיזם, כפי שגורסות תיאוריות הקונספירציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נער שהתחסן בניגוד לעמדת הוריו עם אמו, אוהיו. רויטרס
לא מסכימים, אבל אוהבים. לינדנברגר ואמו/רויטרס

כ-90% מהאוכלוסייה בארצות הברית מחוסנת כנדרש, אך באזורים מסוימים יש פחות ילדים שמתחסנים בזמן או כלל לא. בכך הם הופכים לסכנה לאנשים שאינם יכולים להתחסן, תינוקות, הצעירים מדי, או אנשים עם מערכת חיסון חלשה.

לפי המועצה הלאומית לחקיקת המדינות, בתי הספר בארצות הברית דורשים לעבור חיסונים כדי שתלמידים יוכלו להירשם אצלם, אך ב-17 מדינות - כולל באוהיו - ניתן לקבל פטורים מסוימים מסיבות שאינן רפואיות ומתוך "אמונות אישיות, מוסריות ואחרות".

השימוע בסנאט התקיים יממה אחרי שאיגוד רופאי הילדים של ארצות הברית קרא לפייסבוק, גוגל ואתרים גדולים אחרים להתמודד בצורה יעילה יותר עם המידע הכוזב שמופץ אצלם. "יש לנו הזדמנות, ובעייני גם חובה, לעבוד יחד כדי לפתור את משבר הבריאות הציבורי הזה", כתבה ד"ר קיילי יסודה, נשיאת הארגון.

"אלוהים יודע איך אני חי"

לינדנברגר עלה לכותרות אחרי שכתב ברשת החברתית "רדיט" לפני כמה חודשים: "ההורים שלי חושבים שהחיסונים הם סוג של מזימה ממשלתית. אלוהים יודע איך אני חי עוד". הוא שאל כיצד הוא יכול להתחסן בעצמו. למרכזים לשליטה ולמניעת מחלות יש הדרכה ברורה לבני שבע עד 18 שלא חוסנו בילדותם.

הוא אמר בשימוע בסנאט כי לא רק ההורים זקוקים לחינוך טוב יותר, אלא גם התלמידים, שרבים מהם אינם מבינים שהם יכולים להתחסן בניגוד לרצון הוריהם.

האם, ג'יל ווילר, אמרה אתמול לסוכנות הידיעות אי-פי כי היא גאה לראות איך הבן שלה דואג לעצמו, על אף שהיא "לא מסכימה עם שום דבר שהוא אומר". היא אמרה כי היא פחדה שלילדיה תהיה תגובה שלילית אם הם יחוסנו, והיא שאלה מדוע בנה קיבל את מרכז הבמה כדי לדון בנושא. "הם הפכו אותנו לנער פוסט עבור תעשיית התרופות", טענה.

איתן לינדנברג במהלך ועידת הסאנאט בוושינגטון, ארה"ב 5 במרץ 2019. AP
התפרסם דרך פוסט ברשת. לינדנברגר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully