וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המופתי של רוסיה: שליש מהאוכלוסייה יהיה מוסלמי בתוך 15 שנה

איש הדת המוסלמי הבכיר במדינה ציין כי המגמות הדמוגרפיות מראות על השינוי העמוק בהרכב האזרחים. "לא יישארו רוסים עד 2050, זה מאוחר מדי", אמר בכיר בכנסייה האורתודוכסית

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

המופתי של רוסיה מעריך כי 30% מאוכלוסיית המדינה תהיה מוסלמית בתוך 15 שנה, כשהוא מסתמך על המגמות הדמוגרפיות במדינה. המופתי רביל גינטודין, שמשמש יו"ר מועצת המופתים, ארגון דתי המייצג את הקהילה המוסלמית במדינה, אמר ביום שני בפורום של הדומא כי כתוצאה מכך יהיה צורך לבנות עשרות מסגדים חדשים בערים הגדולות במדינה.

הוא ציין כאינדיקציה לשינויים הדמוגרפיים את העובדה שכ-320 אלף מוסלמים חגגו את חג הקורבן במוסקבה בשנה שעברה, שיא של כל הזמנים.

לפי דיווח במוסקבה טיימס, בעוד ששיעור הילודה הכללי במדינה הוא נמוך, המחוזות בעלי הרוב המוסלמי במדינה, כולל הרפובליקות שבצפון הקווקז ושל טטרסטן, הם בעלי השיעור הגבוה ביותר. לפי ההערכות, בין 14 מיליון ל-20 מיליון מוסלמים חיים ברוסיה כיום, בין 10% ל-14% מכלל 146.8 מיליון התושבים.

הכומר דמיטרי סמירנוב, מהכנסייה האורתודוכסית של רוסיה, הדת הרשמית של המדינה, הסכים עם התחזית של המופתי. הוא העריך כי "לא יישארו רוסים עד 2050". כשנשאל בריאיון לתחנת רדיו מקומית אם ניתן לשנות את המגמות הדמוגרפיות הנוכחיות, הוא השיב: "זה מאוחר מדי".

נשיא רוסיה פוטין והמופתי של רוסיה בקרמלין, 2015. AP
פוטין והמופתי של רוסיה בקרמלין, 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully