וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת ביטן תסתיים לפני הבחירות; הערכה: תשתית לעבירת שוחד

במשטרה עושים מאמצים לסיים בימים הקרובים את חקירת יו"ר הקואליציה לשעבר ולהעביר את חומרי החקירה לפרקליטות. על פי ההערכות, יומלץ להעמידו לדין בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. ביטן: "לא לקחתי שום דבר"

צילום: חדשות 13

פרשת השחיתות בראשל"צ - עדכונים אחרונים:

- במשטרה נערכים לסיום חקירתו של ביטן לפני הבחירות
- הערכות: ביטן יואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים
- ביטן בתגובה: "זו הדלפה ולא החלטה, לא לקחתי שום דבר"
- החשד: פעל לטובת מקורביו בעת שהיה ח"כ וסגן ראש עיריית ראשל"צ

במשטרה עושים מאמצים לסיים בימים הקרובים את חקירתו של ח"כ דוד ביטן, עוד לפני הבחירות, ולהעביר את חומרי החקירה לפרלקיטות. על פי ההערכות, ביטן יואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

ביטן נחקר פעמים רבות בחשד שפעל לקדם שלל עניינים שונים של מקורביו בראשון לציון, ופנה לכאורה לגורמים בעירייה כדי לסדר הקלות בבנייה, ג'ובים או הנחות בארנונה - תמורת שוחד. את עבירות אלה ביצע לכאורה גם כסגן ראש עיריית ראשון לציון, וגם בתקופת כהונתו בכנסת.

מקורבים לביטן נחקרו גם הם במסגרת הפרשה, בהם נהגו שאול הכנעני, החשוד בכך שסייע לביטן בקבלת השוחד. לביטן עצמו יש חסינות מפני מעצר כל עוד הוא משמש חבר כנסת.

לקריאה נוספת בנושא
ביטן לחוקרי המשטרה: התשלום מאיש העסקים - שכר טרחה משפטי
פרשת השחיתות בראשון לציון: ח"כ דוד ביטן נחקר שוב בלהב 433
אחרי ההאזנות והצילומים: "הבנקאי של ביטן" מכר את החנות

ח"כדוד ביטן מהליכוד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
ביטן/ראובן קסטרו

ביטן, המיוצג על ידי עו"ד אפרים דמרי, מסר בתגובה להמלצת המשטרה המסתמנת כי "קודם כל זו הדלפה ולא החלטה ולא המלצה. חוץ מזה, המשטרה מהיום הראשון של החקירה, ב-3 בדצמבר 2017, הדליפה שאלה יהיו ההמלצות שלה. אז בשביל מה הייתה חקירה?". כשנשאל האם לקח שוחד השיב: "לא לקחתי שום דבר".

החשד: פעל להטות מכרזים בעיריית ראשל"צ לטובת מקורבו

בדצמבר 2017 פרש ביטן מתפקידו כיו"ר הקואליציה לנוכח החקירות המנתהלות נגדו. על פי אחד החשדות, חברת הבנייה "דניה סיבוס" שיחדה אותו במאות אלפי שקלים בתמורה לקידום פרויקטים בראשון לציון, זאת בזמן שכיהן בתפקידים בכירים בעירייה. הכספים, לפי החשד, הועברו דרך מקורבו של ביטן, משה יוסף, ששימש לכאורה "בנק" עבור כספי השוחד.

על פי החשד, ביטן לווה סכומי כסף מאבי המשפחה, אולם ההחזר עבור ההלוואות נעשה מהקופה הציבורית. לפי החשד, בתמורה לסכומים, פעל ביטן להטות מכרזים בשטח ראשון לציון לטובת יוסף ומקורביו. בנוסף לכך, בתו של יוסף, שנחקרה ושוחררה בתום חקירתה, מונתה לתפקיד בסביבתו הפוליטית של ביטן ואת שכרה קיבלה לכאורה מהקופה הציבורית, כחלק מתשלום החוב לאביה.

עיריית ראשון לציון 3.12.2017. מוטי מילרוד, הארץ
על פי החשד ביטן ביצע את העבירות כסגן ראש עיריית ראשון לציון. בניין העירייה/הארץ, מוטי מילרוד

יו"ר הקואליציה לשעבר טען בפני החוקרים כי יוסף "עשה סיבוב" עליו ועל דניה סיבוס, בעוד הוא עצמו כלל לא ידע על כך כלל ולא קיבל שום כספים מחברת הבנייה. לדבריו, הפרויקטים המדוברים אושרו כחוק, וממילא לא נדרשו בהם שום הקלות שהיה בסמכותו לאשר.

חלק נוסף בחקירתו של ביטן עסק בחשד כי קבלן בשם דוד שעיה, שנעצר בתחילת הפרשה לעשרה ימים ואז שוחרר, ניסה לשחדו בתמורה להקלות בבנייה. בידי המשטרה הייתה לפחות הקלטה אחת של שיחה בין שעיה לבין משה יוסף. גם בנושא הזה הכחיש ביטן את החשדות נגדו, וטען בתוקף כי לא קיבל שוחד מהקבלן שעיה, שהספיק לפשוט רגל מאז.

בנוסף לכך, הוא עומת בעבר עם יזם הנדל"ן דרור גלזר, שטען כי שילם לו שוחד דרך יוסף תמורת קידום מיזמי בנייה בתל אביב. ביטן הכחיש כי הכספים שקיבל לכאורה מגלזר ניתנו כשוחד. לטענתו, בזמן שהיה סגן ראש עיריית ראשון לציון קיבל אישור לעבוד במקצועו - עריכת דין - והעניק לגלזר ייעוץ משפטי.

לפי חלק מהחשדות הנוספים, ביטן נתן הקלות בארנונה לסניף "חצי חינם" בראשון לציון, לכאורה תמורת שוחד. גם גורמים בעיריית ראשון לציון נחקרו בנושא הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully