וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההאזנות והצילומים: "הבנקאי של ביטן" מכר את החנות

17.5.2018 / 18:45

חנות "רהיטי מצדה" שעמדה במרכז חקירת יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן החליפה בעלות, וכבר לא משמשת את מקורבו של ביטן, משה יוסף. החנות שימשה את בלשי המשטרה להאזנה ותיעוד המעורבים בפרשה

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

החנות שעמדה במרכז חקירת חבר הכנסת דוד ביטן נמכרה. בימים האחרונים החליפה חנות "רהיטי מצדה" בראשון לציון את שמה ל"רהיטי הסיטי", ומשה יוסף, מקורבו של יו"ר הקואליציה לשעבר שנתן עדות מרכזית בפרשה, כבר לא הבעלים של החנות.

החנות שימשה ככלי לחקירה, כשבלשי המשטרה התקינו בה מצלמות ומיקרופונים וכך במשך חודשים תיעדו את הפגישות שקיימו מנהלי החנות, ובראשם יוסף, עם חבר הכנסת ביטן ועם מעורבים אחרים. כך הבינו במשטרה וברשות המסים כי "רהיטי מצדה" לא שימשה רק חנות רהיטים שבה נמכרו סלונים ומזנונים, אלא הייתה מרכז העצבים של הקשר המושחת לכאורה שניהל ביטן. במהלך החקירה נעצר יוסף, וחלק מרכושו חולט.

במסגרת פרשת השחיתות בראשון לציון חשוד ביטן כי פעל לקדם אינטרסים של קבלנים ואנשי עסקים בתמורה לשוחד. יוסף, לפי החשדות, היה ציר מרכזי בהעברת הכספים. בשל חלקו בפרשה זכה יוסף בפי המשטרה לכינוי "הבנקאי של ביטן". באחת מהארכות המעצר שלו מאז פרוץ הפרשה אמר נציג המשטרה כי יוסף "שלח אינספור זרועות מתוך החנות. כמעט כל אבן שאנחנו נוגעים בה, שמו עולה".

עוד בוואלה! NEWS:
מרמה במאות אלפי שקלים: תשתית ראייתית נגד בכיר לשעבר בעיריית ראשל"צ
התפתחות בפרשת ביטן: אדריכל מוכר בראשל"צ עוכב לחקירה
לפיד: "הזיהוי המוחלט של הממשלה עם המפלגה הרפובליקנית מסוכן"

רהיטי מצדה בבעלות גל יוסף 3 בינואר 2018. ראובן קסטרו
חנות רהיטי מצדה בראשון לציון, לפני כמה חודשים/ראובן קסטרו

החוקרים חושדים, בין היתר, כי יוסף העביר כרבע מיליון שקלים מאיש העסקים דרור גלזר לביטן, כדי שביטן יקדם פרויקט בניה של גלזר בתל אביב. גלזר מודה כי העביר את הכסף ליוסף, אך טען בחקירתו שלא היה מדובר בשוחד. בדומה לכך, גם היזם ואיש הליכוד אלברט ביטון הודה כי העביר ליוסף 10,000 שקלים.

ביטון טוען כי זו הייתה תרומה לליכוד, אך במשטרה חושדים כי מדובר היה בשוחד שנועד לעבור לביטן כדי להשיג הקלות בארנונה לאולם אירועים שהיה ברשותו. ביטון נחקר גם לגבי המתנה שהעניק בחתונת בתו של ח"כ ביטן - כ-5,000 שקלים.

עוד באותו נושא

"הבנקאי שניהל את קשרי השחיתות" - ומסבך את ביטן בעדותו

לכתבה המלאה
חנות הרהיטים החדשה במקום החנות של משה יוסף, ראשון לציון. ראובן קסטרו
הבעלים החדשים. רהיטי הסיטי, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully