וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנקאי שניהל את קשרי השחיתות" - ומסבך את ביטן בעדותו

3.1.2018 / 0:20

משה יוסף, מקורבו של יו"ר הקואליציה לשעבר, מוסר עדות נרחבת על חלקו בפרשת השחיתות בעיריית ראשל"צ - שחלה בה התפתחות משמעותית. יוסף חשוד שהיה ציר מרכזי במנגנון העברת הכספים: "הוא שלח אינספור זרועות, בכל מה שאנחנו נוגעים בחקירה - שמו עולה"

צילום: ארי קלמן, עריכה: יוסי אלטר

התפתחות משמעותית חלה אתמול (שלישי) בפרשת השחיתות בראשון לציון. ההתפתחות, שבשעה זו לא ניתן לפרט אודותיה, צפויה לסבך עוד יותר את מצבו של ח"כ דוד ביטן, שנחקר בשבועות האחרונים בחשד לשוחד. מקורבו של ביטן, איש העסקים משה יוסף, הגיע ללהב 433 ומסר עדות נרחבת במשך שעות ארוכות על חלקו בפרשה. יוסף, שמיוצג על ידי עורכי הדין גיל דחוח, אילן סופר וגלית רוטנברג, שמר ברוב חקירותיו עד כה על זכות השתיקה, ולאחרונה פורסם כי נוהלו מולו מגעים מתקדמים לחתימה על הסכם עד מדינה.

ביטן חשוד כי פעל לקדם את האינטרסים של קבלנים ואנשי עסקים בתמורה לשוחד. יוסף, לפי החשדות, היה ציר מרכזי בהעברת הכספים, וחנות הרהיטים שלו בראשון לציון הייתה לכאורה מרכז העצבים של הקשר המושחת. בידי המשטרה חודשים של האזנות סתר לטלפון של יוסף, וכן תיעוד ממצלמה נסתרת שהותקנה בחנותו, החושף קשרים בין המעורבים הרבים בפרשה.

בשל חלקו בפרשה זכה יוסף בפי המשטרה לכינוי "הבנקאי של ביטן". באחת מהארכות המעצר שלו מאז פרוץ הפרשה אמר נציג המשטרה כי יוסף "שלח אינספור זרועות מתוך החנות. כמעט כל אבן שאנחנו נוגעים בה – שמו עולה".

דוד ביטן יוצא מהחקירה בלהב 433, 10 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף
ביטן לאחר חקירתו במשרדי להב 433/מאצ'י הוף

החוקרים חושדים, בין היתר, כי יוסף העביר כרבע מיליון שקלים מאיש העסקים דרור גלזר לביטן - כדי שביטן יקדם פרויקט בניה של גלזר בתל אביב. גלזר מודה כי העביר את הכסף ליוסף, אך טען בחקירתו שלא היה מדובר בשוחד. בדומה לכך, גם היזם ואיש הליכוד אלברט ביטון הודה כי העביר ליוסף 10,000 שקלים. הוא טוען כי זו הייתה תרומה לליכוד, אך במשטרה חושדים כי מדובר היה בשוחד שנועד לעבור לביטן כדי להשיג הקלות בארנונה לאולם אירועים שהיה ברשותו. ביטון נחקר גם לגבי המתנה שהעניק בחתונת בתו של ח"כ ביטן - כ-5,000 שקלים.

הענף המרכזי של החקירה נוגע לשוחד שביטן קיבל לכאורה תמורת הטיית מכרזי בנייה ועבודות עפר ב"מתחם ה-1,000" בראשון לציון. באחת הפגישות שתועדו בחנותו של ביטן נראים ביטן ויוסף מנסים לשכנע את ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, להגדיל ללא מכרז את היקף העבודות במתחם של חברה של קבלן בשם בני עוזיאל. יוסף, על פי החשד, היה שותף סמוי בחברה.

עוזיאל, כפי שנחשף באחד מדיוני הארכת המעצר, אף הודה כי היה אמור להעביר כספים ליוסף תמורת הגדלת העבודות, אך טען כי לא ידע שמדובר בשוחד לביטן. חבר הכנסת חשוד גם שניסה לשלב את בני משפחת הפשע ג'רושי בעבודות עפר במתחם ה-1,000, לכאורה בתמורה לכיסוי חובותיו.

משה יוסף, חשוג בפרשת ראשון לציון, בית משפט השלום רשלצ, 11 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
משה יוסף בדיון בהארכת מעצרו/ניב אהרונסון

ביטן פנה בנושא הגדלת העבודות ללא מכרז גם למשנה לראש העירייה אייל מושייב ולסגן ראש העירייה יוסי חממי. כל שלושת בכירי העירייה חשודים בפרשה - צור ומושייב חשודים בלקיחת שוחד, ובמשטרה סבורים שידעו על העברת כספים לביטן. חממי, לעומתם, נחשד במרמה והפרת אמונים. המשטרה ביקשה השבוע להאריך את הרחקתם של השלושה מהעירייה ומהחברה כלכלית העירונית עד לחודש מאי.

בנוסף לחשדות שהעביר כספי שוחד מאנשי עסקים לביטן, יוסף נחשד כי שיחד אותו בעצמו, תמורת קידום ענייניו. על פי החשד העברת השוחד נעשתה, לפחות בחלקה, באמצעות מימון חתונת בתו של ביטן בסכום של 260 אלף שקלים.

מתחם 1000 ראשון לציון 03/12/2017. ראובן קסטרו
מתחם ה-1,000 בראשון לציון/ראובן קסטרו

עו"ד אפרים דמרי המייצג את ביטן מסר כי "עמדתנו עוד מתחילת הפרשה היא שח"כ ביטן נקי מכל רבב פלילי. בסופו של דבר, חקירת המשטרה תוכיח כי לא נפל דופי פלילי במעשיו, ולכן אם יש או אין עד מדינה, הדבר לא מטריד את מנוחתו של ח"כ ביטן. מה שעומד לצדו זו האמת, והיא לא נתונה לשום מניפולציה. אי אפשר לעקם ולסובב את האמת. נמשיך להאמין ולקוות שגופי החקירה ימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה".

במקביל להתפתחות הדרמטית בפרשת ביטן, אתמול הסתיים מעצר הבית של הקבלן בני עוזיאל והמשטרה לא ביקשה להאריכו. פרקליטיו של עוזיאל, עורכי הדין קובי ואורי גולדמן, מסרו כי "כבר עם מעצרו של עוזיאל טענו כי שמו שורבב לפרשה ללא כל הצדקה. מן הפרסומים האחרונים עולה לכאורה כי אין בעדותו של יוסף דבר אשר נוגע לעוזיאל. לפיכך, נראה כי הגיעה המשטרה לכלל מסקנה כי אכן מעורבותו היא אף פחות משולית".

(עדכון ראשון: 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully