וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ביטן: המשטרה פשטה על הסטודיו של צלם חתונת בתו וחקרה אותו

27.12.2017 / 18:38

יו"ר הקואליציה לשעבר לא מעביר לחוקריו את רשימת המוזמנים לחתונה וגובה מתנותיהם ללא חיסיון, אך השוטרים כבר תשאלו את הצלם. סנגורו של ביטן: "נמסור את הרשימות, אין לו מה להסתיר"

עריכת וידאו: ניר חן

המשטרה פשטה לאחרונה על חנותו של צלם שעבד בחתונת בתו של חבר הכנסת דוד ביטן. ביטן עצמו התבקש למסור לחוקרים פרטים לגבי המוזמנים לחתונה וגובה מתנותיהם, אך סירב לעשות זאת ללא התחייבות המשטרה להטיל על החומרים חיסיון, מה שהתאפשר בשל חסינותו כחבר כנסת. הצלם נחקר גם הוא.

בחקירתו האחרונה של ביטן בתחילת השבוע התבקש על ידי החוקרים להעביר את רשימת המוזמנים לחתונה, שנערכה לפני כארבעה חודשים, בצירוף גובה המתנה שנתן כל אורח. סנגורו של ביטן, עו"ד אפרים דמרי, אמר בתגובה כי "את רשימות החתונה נמסור לחוקרים תוך שמירה על כבודם ופרטיותם של האורחים שהביאו מתנות. לביטן אין מה להסתיר ברשימת המוזמנים".

עוד בוואלה! NEWS:
אנס חיילת המשרתת עמו בבסיס: חייל מואשם בתקיפה מינית
השחיתות בראשון לציון: ראש העירייה נחקר שוב תחת אזהרה
חגית ביטן נגד המשטרה: "שניקח שוחד בחתונה? הם נורמלים?"

דוד ביטן יוצא מהחקירה בלהב 433, 10 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף
משתמש בחסינותו. ביטן בדרכו לחקירה, החודש/מאצ'י הוף

על פי החשד במשטרה, איש העסקים משה יוסף מימן את חתונת בתו של ביטן בכ-260 אלף שקלים, שהיו בפועל כספי שוחד. עם זאת, במשטרה חושדים כי גם חלק מהמתנות היו למעשה כספי שוחד במסווה. לפחות אחד מהעצורים בפרשה, איש הליכוד אלברט ביטון, נחקר לגבי הצ'ק שהביא לחתונה, בגובה 5,000 שקלים. ביטון הכחיש בחקירתו כי מדובר בשוחד. יוסף חשוד גם כי העביר שוחד מאנשי עסקים לביטן תמורת קידום אינטרסים שונים שלהם.

ביטן היה אמור להיחקר אתמול בפעם החמישית, אולם המשטרה ביטלה את החקירה. גם החקירה שנקבעה למחר בוטלה. הסיבה, ככל הנראה, היא רצונה של המשטרה לראות כיצד מתקדמים המגעים להפיכתו של יוסף לעד נגד ביטן.

לאחר שהמשטרה הפעילה על יוסף לחצים כבדים להפוך לעד מדינה, והוא התמיד בסירובו, בימים האחרונים חלה פריצת דרך במגעים כאשר עלתה האפשרות לחתום איתו על הסדר טיעון במקום. מי שמלווה את החקירה היא פרקליטות מיסוי וכלכלה, אולם גם פרקליט המדינה, שי ניצן, מעורב מאוד בגיבוש ההסדר. את יוסף מייצגים עורכי הדין גיל דחוח, גלית רוטנברג ואילן סופר.

משה יוסף, חשוג בפרשת ראשון לציון, בית משפט השלום רשלצ, 11 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
כמו עד מדינה? משה יוסף בבית המשפט, החודש/ניב אהרונסון

לפי ההסכם המתגבש, יוסף יודה ככל הנראה בתיווך, והוא צפוי לרצות כשנת מאסר וחצי. הוא אף ימסור עדות מלאה ומפורטת לגבי חלקו בפרשה, וזו עלולה לסבך מאוד את ביטן ולהקשות עוד יותר על מצבו המשפטי. עם זאת, מבחינה משפטית, כדי שהעדות תוכל לשמש את הפרקליטות נגד ביטן, יוסף ייאלץ להעיד גם במשפטו של יו"ר הקואליציה לשעבר ולעמוד בחקירה נגדית.

לדברי גורמים משפטיים ומשטרתיים, גם אם הסדר הטיעון של יוסף לא יכונה הסכם עד מדינה, הרי שבהחלט ניתן לטעון שבפועל מדובר בהסכם כזה. "מדובר רק במכבסת מילים, כדי שהחשוד לא ירגיש שהוא 'מוסר', אבל כל הסכם שאתה חותם עם חשוד בתמורה לעדות שיש בה להפליל אחר היא בגדר עסקת עד מדינה, ואין לזה שום שם אחר", אמר לוואלה! NEWS בכיר לשעבר באגף החקירות.

גורם משפטי בכיר הוסיף כי "הם קראו לזה עסקת טיעון, אבל זו אותה גברת בשינוי אדרת. מדובר בעסקת עד מדינה, וגם בחוזה בסופו של דבר הוא יהיה בגדר עד מדינה וכל החוקים שיחולו מבחינת חוקי הראיות יהיו חוקי עסקה של עד מדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully