וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "הזיהוי המוחלט של הממשלה עם המפלגה הרפובליקנית מסוכן"

17.5.2018 / 16:20

בריאיון לוואלה! TALK מחה חבר הכנסת נגד היעדר חברי המפלגה הדמוקרטית בטקס פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים. "אנחנו יכולים למצוא את עצמנו ב-2020 עם נשיא דמוקרטי - אם נתניהו יהיה ראש ממשלה, זו תהיה בעיה חמורה"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: ניר חן

חבר הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד) התראיין היום (חמישי) לוואלה! TALK, והתייחס לקשרי הממשלה עם המפלגות בארצות הברית, בצל פתיחת השגרירות בירושלים. "העובדה שלממשלה יש זיהוי מוחלט עם הפלג השמרני אוונגליסטי של המפלגה הרפובליקנית מסוכנת", הזהיר לפיד.

"ב-2020 אנחנו יכולים למצוא את עצמנו עם נשיא וקונגרס דמוקרטי, וזו מפלגה שיש לה חשבון נוקב איתנו עוד מ-2015, בעיקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו", הזהיר לפיד. "אם אני אהיה ראש ממשלה, זו לא תהיה בעיה. אבל אם זה יהיה נתניהו - זו בעיה חמורה". בנוסף, אמר לפיד כי הבעיה מסבכת את ישראל גם מול יהודי ארצות הברית - "80% מהם הם דמוקרטים", הבהיר.

לפיד סיפר כי אחרי טקס העברת השגרירות לירושלים שוחח עם חבר הקונגרס הדמוקרטי טד דויטש, ושאל מדוע לא הגיע לחגיגות. "הוא סיפר לי שפנה בבקשה להצטרף למשלחת, ולא נענה. אין אפשרות שממשלת ישראל לא ידעה את זה. זה תפקיד משרד ראש הממשלה להסתכל על הרשימות, ולהגיד - יש לנו מעמד על-מפלגתי, אנחנו לא מחוברים רק לרפובליקנים".

עוד בוואלה! NEWS:
שגרירות ארה"ב נחנכה בירושלים; נתניהו: "זהו יום היסטורי"
הכומר שינאם בפתיחת שגרירות ארה"ב: "האסלאם - דת של פדופילים"
שגרירות ארצות הברית עולה לירושלים: מי אישר הגעה לאירוע?

וואלה TALK עם יאיר לפיד 17.5.2018. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
לפיד באולפן וואלה! NEWS (צילום: ראובן קסטרו)/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

"הזיהוי עם האגף השמרני במפלגה הרפובליקנית נעשה בגלל החברות המבורכת עם טראמפ - אבל הוא קשר קצר ראות ולא מקצועי, ומתחבר לכך שאין משרד חוץ ואף אחד לא עושה את העבודה", מחה. כשנשאל לפיד על הסקרים האחרונים ועל אפשרות חבירה למפלגת העבודה, אמר כי "העבודה היא מפלגת שמאל, אנחנו מרכז. בשנתיים אחרונות יש רק דבר אחד ברור - יש שני מתחרים על המגרש, יש עתיד והליכוד. אני מול נתניהו. אין עוד מתחרים".

כ-800 אורחים השתתפו ביום שני בטקס פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים, בהם בכירים, שרים, חברי כנסת ובכירים בבית הלבן מהצד הרפובליקני של המפה, בהם שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין, יועצו של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר ורעייתו איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא. בטקס נאמו הנשיא ראובן ריבלין, נתניהו, שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן וקושנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully