וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכומר שינאם בפתיחת שגרירות ארה"ב: "האסלאם - דת של פדופילים"

רוברט ג'פריס, כשנודע בעקבות תמיכתו הנלהבת בנשיא טראמפ ודרשותיו הטלוויזיוניות, הפך מוכר בשל התבטאויות שנויות במחלוקת נגד דתות אחרות. בארה"ב מותחים ביקורת: "מדהים שאדם כזה נואם במקום הקדוש ביותר בעולם"

עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: דברי נתניהו בקבלת הפנים למשלחת האמריקנית לקראת פתיחת השגרירות)

הכומר רוברט ג'פריס, שעומד לשאת דברים בכנס פתיחת שגרירות ארצות הברית בירושלים היום (שני) נודע בשל אמירותיו השנויות במחלוקת נגד בני דתות אחרות. ג'פריס, העומד בראש כנסייה בפטיסטית גדולה במדינת טקסס, מוכר בעיקר בשל הופעותיו הטלוויזיוניות בהן נשא דרשות, ואף השתתף בעימותים באולפני החדשות. בין השאר טען ג'פריס כי "הסוד האפל והעמוק של האסלאם הוא שזוהי דת של פדופילים", וכי המורמונים "כת, שלא מוכרת בעיני הזרם המרכזי בנצרות".

מלבד הופעותיו התקשורתיות, ג'פריס מוכר בשל תמיכתו המובהקת בטראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, ובשל קרבתו אליו. במהלך הקמפיין הוא אף טען כי נוצרים שלא מצביעים לטראמפ הם "טיפשים שמונעים מגאווה ולא מעיקרון".

שגרירות ארה"ב עולה לירושלים | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
נתניהו קרא להעברת שגרירויות נוספות לירושלים: "תישאר בירתנו לנצח"
פרשים, מסוקים ואלפי שוטרים: כך נערכת המשטרה להעברת השגרירות
חומת ביטחון וכביש גישה: הכנות אחרונות להעברת השגרירות לי-ם

הכומר רוברט ג'פריס שינאם בפתיחת שגרירות ישראל - 1 בינואר 2017. AP
"הסוד של האסלאם: דת של פדופילים", הכומר ג'פריס בינואר אשתקד/AP

בריאיון לפוקס ניוז ג'פריס קשר בין הבטחת האל לבין הבטחתו של טראמפ להעביר את השגרירות - שהתגשמה. "הנשיא טראמפ הוא דוגמה לאומץ לב", הסביר. "בדבריי אספר את ההיסטוריה אודות נאמנות האל לעמו, בני ישראל. אני מודה לאלוהים על הנהגתו החזקה של בנימין נתניהו, להגן על ישראל, ואני גם מודה לאלוהים על הנשיא שלנו דונלד טראמפ, שהיה לו האומץ לעשות מה שאף נשיא אמריקני אחר לא עשה, וזה להכיר רשמית בירושלים ולהעביר את השגרירות. זו דוגמה להבטחה שנאמרה ולהבטחה שנשמרה".

הכומר רוברט ג'פריס שינאם בפתיחת שגרירות ישראל - 1 בינואר 2017. AP
תומך נלהב של טראמפ. ג'פריס ונשיא ארה"ב בינואר 2017/AP

בארצות הברית לעומת זאת, הרבה גבות הורמו נוכח הבחירה בג'פריס למעמד הרשמי. "הוא לא האיש לכך", אמר הכומר אלווין גלן מהכנסייה הבפטיסטית בבולטימור ל-CNN. "זה מדהים שאנחנו שומעים אמירות מהסוג הזה מאיש כמורה". הוא אף ציין כי בעבר הוא אף התבטא באנטישמיות. "העובדה שהוא הולך למקום הכי קדוש בעולם יחד עם הנשיא הכי בלתי מוסרי של האומה הזו פשוט מדהימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully