וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בראשון לציון: ח"כ דוד ביטן נחקר שוב בלהב 433

23.7.2018 / 18:55

ביטן נחקר בפרשה העוסקת בחשד להטיית מכרזים בעיר, שבה כיהן בעבר כסגן ראש העירייה ויו"ר ועדת התכנון והבנייה. הוא וכמה ממקורביו נעצרו בתחילת השנה בחשד לעבירות שוחד. בתחילת החודש פורסם דוח מבקר המדינה על עיריית ראשל"צ

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) נחקר היום (שני) במטה יחידת להב 433 בלוד במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. במרכז הפרשה חשד כי ביטן פעל לקידום אינטרסים של קבלנים ואנשי עסקים בתמורה לשוחד. בינואר השנה נעצר ביטן יחד עם שורת בכירים נוספים, בהם ראש העירייה דב צור - שבעבר שימש כסגנו - בחשד להטיית מכרזים ומכירת קרקעות במחיר נמוך ממחיר השוק, בראשון לציון ובערים נוספות.

אחת מעסקאות הנדל"ן שבמרכז הפרשה הוא "מתחם האלף" במערב ראשון לציון, שנועד לפיתוח מסחרי. על פי החשד ביטן פעל בתפקידו כיו"ר ועדת תכנון ובנייה בעירייה לקידום העסקה. עוד עסקה הפרשה ב"מתחם לאגו", שאף עמד במרכזו של דוח מבקר המדינה שפורסם בתחילת החודש. על פי המבקר, העסקה בוצעה תוך הפרת דין ומתן הטבות ועדיפות לקידום האינטרסים הפרטיים של היזם ארז מוסאצ'ו, על חשבון האינטרס הציבורי.


לקריאה נוספת על פרשת השחיתות בראשון לציון בוואלה! NEWS:
אחרי ההאזנות והצילומים: "הבנקאי של ביטן" מכר את החנות
החשד: התרומה לעמותה שימשה כשוחד למשנה לראש העיר
פרשת השחיתות בראשון לציון: המשטרה עצרה חשוד נוסף בשוחד

דוד ביטן נכנס לחקירה, להב 433, 11 בפברואר 2018. אבי כהן
ביטן מחוץ למשרדי להב 433/אבי כהן

מקורבו של ביטן, משה יוסף, נחשד כי שימש ציר מרכזי בהעברת הכספים. אשתו של ביטן חגית נעצרה אף היא במסגרת הפרשה לאחר שבחשבון הבנק שלה נמצא סכום חשוד של שני מיליון שקל. בהמשך שוחררה ביטן למעצר בית. בעקבות חשיפת הפרשה התפטר ביטן מתפקידו כיו"ר הקואליציה אך המשיך לכהן כחבר כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully