וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בראשון לציון: המשטרה עצרה חשוד נוסף בשוחד

5.2.2018 / 9:48

החשוד, יוסף רענן, נחקר במשרדי להב 433 ולאחר מכן נעצר. בית המשפט האריך את מעצרו בארבעה ימים. אתמול נעצרו ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית ת"א, ומירב שמולי, לוביסטית המקורבת לח"כ ביטן, בחשד למעורבות בפרשה

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

המשטרה עצרה אמש (ראשון) חשוד נוסף בפרשת השחיתות בראשון לציון, בשם יוסף רענן. החשוד נחקר במשרדי להב 433 בחשד למעורבות בשוחד שעומד במרכז הפרשה, בה חשוד גם ח"כ דוד ביטן (ליכוד). בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של רענן בארבעה ימים.

אתמול נעצר גם המשנה לראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, לאחר שנחקר אף הוא בלהב 433, בחשד לקבלת שוחד. גלעדי נחקר לפני כחודשיים, זמן קצר לאחר התפוצצות הפרשה. בפעם ההיא שוחרר לחמישה ימי מעצר בית, אך היום כבר נשלח לחמישה ימי מעצר מלא, לאחר שבית המשפט אישר להאריך את מעצרו.

במשטרה חושדים כי יזם הנדל"ן דרור גלזר העביר לביטן, דרך איש העסקים משה יוסף, כרבע מיליון שקלים כדי שיסייעו לו לקדם שלושה פרויקטי בנייה בתל אביב. על פי החשד, ביטן פנה לגלעדי כדי שיקדם את הפרויקטים.

פרשת ביטן | כל הכתבות בוואלה! NEWS:
קשרים בצמרת הליכוד וחשד לשוחד: הלוביסטית שהסתבכה בפרשת ביטן
פרשת ביטן מסתעפת: המשנה לראש עיריית תל אביב חשוד בקבלת שוחד
הצרות של ביטן: עדויות היזם ואיש העסקים שעלולות לסבך את הח"כ

דוד ביטן יוצא מהחקירה בלהב 433, 10 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף
ח"כ ביטן בצאתו מחקירה ממשרדי להב 433/מאצ'י הוף

במהלך חקירתו בחודש דצמבר הודה גלעדי כי טיפל בכמה עניינים לבקשתו של ביטן, אך הכחיש כי פעל בניגוד לחוק. לאחר חקירתו כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי מסר את גרסתו בחקירה "באופן מלא ובתיאום עם המשטרה".

עו"ד דפנה וינברג, המייצגת את גלעדי, מסרה כי הוא "סיפק גרסה מלאה לשוטרים עוד בחקירתו הראשונה, ולכן אנו מופתעים מהבקשה להארכת המעצר". לדבריה, "אין לנו ספק שבעוד כמה ימים התמונה תתבהר במלואה וגלעדי יחזור במהרה לשליחותו הציבורית".

חשודה נוספת שנעצרה אתמול היא מירב שמולי, לוביסטית ופעילת ליכוד ותיקה מראשון לציון. שמולי, הנחשבת למקורבת לח"כ ביטן, חשודה בתיווך לשוחד במקרה אחד לפחות, ובדיון בבית המשפט נחשף כי היא נעצרה בעקבות עדותו של היזם גלזר, שמסר לאחרונה את גרסתו המפורטת יחד עם משה יוסף. מעצרה הוארך בחמישה ימים.

עוד באותו נושא

ביטן ביקש מחוקרי להב 433 להתעמת עם הנחקרים שהעידו נגדו

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצרו הוארך בחמישה ימים. ארנון גלעדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופט עמית מיכליס התייחס לכך שהאירוע המרכזי בגינו נעצרה שמולי התרחש ב-2011. "עבירות שעניין שחיתות ציבורית הינן כ'סרטן' שמקנן בגוף השירות הציבורי", אמר השופט. "'סרטן' זה יכול וישהה בגוף מבלי שיתגלה זמן רב, עם זאת, מרגע שהתגלה אותו נגע יש לטפל בו, ללא פרק הזמן שחלף מעת ביצוע העבירה".

דוד ביטן ומירב שמולי. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
נחשבת למקורבת לח"כ. מירב שמולי ודוד ביטן/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

במהלך הדיון אתמול הכחיש סנגורה של שמולי, עו"ד יעקב מור יוסף, את החשדות שמיוחסים לה. "היא למעשה מואשמת בתיווך לשוחד וקשירת קשר לביצוע פשע", אמר. "שני הדברים האלה לא עולים בקנה אחד לא עם מציאות החיים של החשודה, ובטח ובטח לא למציאות החיים כפי שעולה מסך כל הפרשיה הרחבה הזו".

כיום עובדת שמולי בחברת "גלעד, יחסי ממשל ולובינג", ובעבר היא מילאה שורת תפקידים בקרבת אנשי ליכוד בכירים. בין היתר היתה ראש ענף פניות הציבור במשרד ראש הממשלה במהלך הקדנציה הראשונה של בנימין נתניהו, וכן יועצת של שר התחבורה מאיר שטרית.

בשבוע שעבר נחקר ח"כ ביטן בפרשה בפעם השישית, בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. ביטן שמר במהלך החקירה על זכות השתיקה פעם נוספת. בנוסף לכך, הוא ביקש מהחוקרים לערוך עימות בינו לבין מקורבו משה יוסף ואיש העסקים דרור גלזר, ששמם נקשר בפרשה. השניים מסרו בעבר עדות אף הם וביטן טען בפני החוקרים כי ימסור את גרסתו לאירועים רק לאחר עימות פנים מול פנים עמם. לפני כשבועיים העיד גלזר שהעביר לביטן סכום של רבע מיליון שקל באמצעות יוסף. בעדותו מסר לחוקרים מידע שעלול להרע את מצבם המשפטי של ביטן ושל גלעדי. המשטרה חושדת כי הכסף נועד לסייע בקידום פרויקט בנייה בתל אביב וכי ביטן פנה לגלעדי על מנת לקדם את המיזם.

(עדכון ראשון 8:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully