וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של ביטן: עדויות היזם ואיש העסקים שעלולות לסבך את הח"כ

15.1.2018 / 1:01

יזם הנדל"ן דרור גלזר שמסר שוב עדות במשרדי להב 433, הצטרף לאיש העסקים משה יוסף שעשה זאת כשבועיים לפניו. העדויות עשויות לסבך את ביטן וייתכן שגם את המשנה לראש עיריית ת"א ארנון גלעדי. בינתיים ביטן שומר על זכות השתיקה בחקירה

עריכה: שניר דבוש

יזם הנדל"ן דרור גלזר, שבשבועות האחרונים פורסם כי נוהלו איתו מגעים מתקדמים לחתימה על הסכם עד מדינה, מסר אתמול (ראשון) עדות במשרדי יחידת להב 433 בלוד. עדותו של גלזר צפויה להרע את מצבם המשפטי של ח"כ דוד ביטן (הליכוד) ושל המשנה לראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי. לפחות עבור יו"ר הקואליציה לשעבר, זו אינה ההתפתחות המדאיגה הראשונה בשבועיים האחרונים אחרי שבתחילת החודש החל גם איש העסקים משה יוסף, שכונה "הבנקאי" שלו, למסור עדות בפרשה.

גלזר נעצר בתחילת החודש שעבר ל-12 ימים. הוא חשוד כי העביר לביטן דרך יוסף כרבע מיליון שקלים, כדי שיסייעו לו לקדם לפחות פרויקט בנייה אחד בתל אביב. על פי החשד, ביטן היה זה שפנה לגלעדי כדי לקדם את הפרויקט.

לקריאה נוספת:
השחיתות בראשל"צ: התפתחות נוספת בפרשת ביטן; היזם גלזר מעיד במשטרה
פרשת השחיתות בראשל"צ: מנכ"ל דניה סיבוס רונן גינזבורג נעצר בחשד לשוחד
אלשיך לוואלה! NEWS: "אין צורך שביטן ידבר כדי להתקדם בתיק"

דוד ביטן יוצא מהחקירה בלהב 433, 10 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף
שומר על זכות השתיקה. ביטן בדרכו לחקירה/מאצ'י הוף

גלעדי נחקר בנוגע לחשדות בתחילת החודש שעבר. הוא הודה כי טיפל בעניינים שונים לבקשת ביטן, אך הכחיש כי עבר עבירה כלשהי. "אמש נתבקשתי למסור את גרסתי ועשיתי זאת באופן מלא ובתיאום עם המשטרה", כתב אז גלעדי בפייסבוק. "מעולם לא הסתרתי את ידידותי רבת השנים עם ח"כ דוד ביטן. בחרתי בשליחות ציבורית בעיר תל אביב-יפו ובליכוד כמשימת חיי ותמיד ביצעתי את עבודת הציבור באהבה וביושרה, וכך אמשיך לעשות גם בשנים הבאות".

יום לאחר שיוסף החל להעיד חלה התפתחות נוספת בפרשה. המשטרה עצרה את מנכ"ל חברת הבנייה "דניה סיבוס", רונן גינזבורג. הוא נעצר למשך שישה ימים ולאחר מכן שוחרר לשבעה ימי מעצר בית שצפויים להסתיים היום. לפי ההסכם בין פרקליטו של גינזבורג למשטרה, לאחר תום מעצר הבית צפוי המנכ"ל לשוב לעבודתו בחברת הבנייה המוכרת.

לגינזבורג יוחסו חשדות הנוגעים לעבירות של מתן שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה. על פי החשד במשטרה, גינזבורג שילם דרך משה יוסף שוחד כדי לקדם פרויקט של החברה בראשון לציון. אחת השאלות שהחוקרים בודקים כעת היא האם גינזבורג ידע שהכספים יועדו לכאורה, לעבור לביטן. סנגורו, עו"ד איתן מעוז, אמר בדיון הארכת המעצר: "הוויכוח כאן מתכתב עם אמות מידה משפטיות שנקבעו בפרשת הולילנד לגבי דיאלוג עם שתדלן, או מאכער".

עוד באותו נושא

פרשת ביטן: התקדמות במגעים להסדר לעד מדינה עם דרור גלזר

לכתבה המלאה
משה יוסף, חשוג בפרשת ראשון לציון, בית משפט השלום רשלצ, 11 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
משה יוסף בבית המשפט/ניב אהרונסון

יום לאחר מעצרו של גינזבורג נקרא דוד ביטן לחקירתו החמישית. בחקירה ביטן שמר על זכות השתיקה, כפי שעשה גם בחקירתו הקודמת, ומסר לחוקרים פתק שבו נכתב: "בהמשך למה שאמרתי בחקירה הקודמת, אתם מאלצים אנשים למסור נגדי עדויות שקר ולכן אני מחליט לשמור על זכות השתיקה".

בהתאם לסיכום אליו הגיעו החוקרים עם פרקליטו של ביטן, עו"ד אפרים דמרי, יו"ר הקואליציה לשעבר מסר לחוקרים גם את רשימת המתנות מחתונת בתו. המשטרה דרשה את רשימת המתנות כדי לבדוק חשד לפיו חלק ממתנות החתונה היו בעצם כספי שוחד במסווה. עוד חשדו החוקרים כי יוסף מימן את החתונה בכ-260 אלף שקלים, שהיו גם הם בעצם כספי שוחד.

רונן גינזבורג מנכ``ל דניה סיבוס  13/08/2015. -, ראובן קסטרו
שוחרר למעצר בית. רונן גינזבורג/ראובן קסטרו, -

חשד מרכזי נוסף שהוזכר בתחילת הפרשה, נגע לשוחד שביטן קיבל לכאורה תמורת הטיית מכרזי בנייה ועבודות עפר ב"מתחם ה-1,000" בראשון לציון. בין היתר, הוא נחשד כי ניסה לשלב את בני משפחת הפשע ג'רושי בעבודות עפר במתחם, בתמורה לכיסוי חובותיו. שניים מבני המשפחה - עדנאן וחוסאם - נעצרו למספר ימים ונחקרו. לאחר ששוחררו אמר עדנאן כי המשטרה עצרה אותם רק כדי "לנפח" את הפרשה והכחיש את העבירות שיוחסו לו. ככל הידוע, איש מבני משפחת ג'רושי לא נחקר מאז.

מעו"ד אפרים דמרי שמייצג את ביטן נמסר: "ח"כ ביטן אינו חושש מאף עד מדינה, ככל וישנו כזה. עד כה לא פנו אלינו באופן רשמי בנושא. אם וכאשר תהיה פניה כזו - נגיב בהתאם".

(עדכון ראשון: 22:55, 14.01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully