וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיתות בראשל"צ: התפתחות נוספת בפרשת ביטן; היזם גלזר מעיד במשטרה

14.1.2018 / 14:35

כשבועיים לאחר הפרסום בוואלה! NEWS, ולפיו המשטרה החלה במגעים עם היזם דרור גלזר לקראת אפשרות של חתימה על הסכם עד מדינה, פרשת השחיתות הגדולה עוברת טלטלה. "התיק מתקדם", הצהיר המפכ"ל בשבוע שעבר

עריכה: שניר דבוש

(המפכ"ל אלשיך על חקירת ביטן, בשבוע שעבר)

התפתחות משמעותית נוספת נרשמה היום (ראשון) בפרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון שבמרכזה עומד ח"כ דוד ביטן (הליכוד). במקביל, היזם דרור גלזר, שהמשטרה פתחה במגעים לפני שבועות אחדים להסכם עד מדינה עמו, מעיד בשעה זו במשטרה.

בשבוע שעבר אמר מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך כי החוקרים אינם זקוקים לשיתוף הפעולה המלא של ביטן כדי להתקדם בתיק, המכונה במשטרה במספר 1803. "אנחנו לא זקוקים לאמירה שלו במהלך חקירה כדי לטפל בתיק הזה. כמו שאתם רואים, התיק מתקדם. לא אפרט מעבר לכך", אמר אלשיך. "אנחנו מתעקשים לא לדבר על חקירות מתנהלות מעבר להודעות רשמיות ואנחנו עומדים בזה בצורה מכובדת".

לפני כשבוע וחצי נחקר ביטן במשרדי יחידת להב 433 בלוד אך שתק במשך כמעט שעתיים. ביטן הציג לחוקרים פתק שבו נכתב: "בהמשך למה שאמרתי בחקירה הקודמת, אתם מאלצים אנשים למסור נגדי עדויות שקר ולכן אני מחליט לשמור על זכות השתיקה". זאת, בדומה לפתק שהציג בעבר העבריין זאב רוזנשטיין לחוקרים נגדו. יום קודם לכן הכחיש ביטן כי היה לו קשר עם מנכ"ל חברת הבניה "דניה סיבוס" רונן גינזבורג שנעצר בחשד לשוחד במסגרת הפרשה.

פרשת ביטן | כל הכתבות
הפתק שמסר ביטן לחוקרים: "בגלל עדויות השקר נגדי - אני שותק"
פרשת ביטן: התקדמות במגעים להסדר לעד מדינה עם דרור גלזר

דוד ביטן בכנסת 4 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
שתק בחקירתו במשך כשעתיים. ביטן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

שני אנשי מפתח נוספים ששמם הקשר בפרשה הם משה יוסף שהיה מקורבו של ביטן ואיש העסקים גלזר. בתחילת החודש נעצר גלזר ל-12 יום בחשד שהעביר לביטן דרך יוסף סכום של כרבע מיליון שקל כדי שיסייע לו בקידום פרויקט בנייה בדרום תל אביב. ביטן עצמו טען כי משה יוסף "סיפר סיפור שלא היה ולא נברא" על אודות קשרים בינו לבין "דניה סיבוס".

אדם נוסף שנמצא במוקד הפרשה הוא המשנה לראש עיריית תל אביב ארנון גלעדי שאליו פנה ביטן על פי החשד כדי לקדם את הפרויקט. גלעדי נחקר בחודש שעבר והודה כי טיפל בכמה עניינים לבקשתו של ביטן אך הכחיש כי עבר על החוק. בדברים שכתב בחשבון הפייסבוק שלו הוסיף גלעדי כי "נתבקשתי למסור את גרסתי ועשיתי זאת באופן ומלא ובתיאום עם המשטרה. מעולם לא הסתרתי את ידידותי רבת השנים עם ח"כ דוד ביטן".

משה יוסף, חשוג בפרשת ראשון לציון, בית משפט השלום רשלצ, 11 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
משה יוסף בבית המשפט/ניב אהרונסון

הפרשה שנחשפה בתחילת החודש שעבר עוסקת בחשדות להטיית מכרזים ומכירת קרקעות במחיר נמוך ממחיר השוק בראשון לציון ובערים אחרות באזור המרכז. בין היתר הוזכרה עסקת מכירת "מתחם האלף" שבמערב ראשון לציון, שנועדה לפיתוח מסחרי בדומה למתחם "איירפורט סיטי" הסמוך לנמל התעופה בן גוריון. החשד שעלה הוא כי ביטן פעל בתפקידו כיו"ר ועדת תכנון ובנייה בעיריית ראשון לציון כדי לקדם את העסקה. החשדות נגדו כוללים עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

במסגרת הפרשה נעצרו חשודים רבים נוספים מעיריית ראשון לציון, בהם ראש העיר דב צור ששוחרר בהמשך, וגורמים נוספים בעולם העסקים ובענף הבניין. בהמשך החקירה התמקדו החוקרים בביטן, שאף פרש מתפקידו כיו"ר הקואליציה בשל התמשכות ההליכים נגדו, אך נותר חבר כנסת מכהן מטעם סיעת הליכוד. גם אשתו של ביטן, חגית, נחקרה במסגרת הפרשה בשל סכום של שני מיליון שקל שהופקד בחשבונה, אך שוחררה בהמשך למעצר בית.

מתחם 1000 ראשון לציון 03/12/2017. ראובן קסטרו
מתחם האלף במערב ראשון לציון/ראובן קסטרו
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully