וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ביטן: התקדמות במגעים להסדר לעד מדינה עם דרור גלזר

3.1.2018 / 19:57

התקדמות משמעותית חלה במגעים לחתימת הסכם עד מדינה עם איש העסקים דרור גלזר, ששמו נקשר בפרשת השחיתות שבה נחשד גם ח"כ דוד ביטן. במקביל, מעצרו של מנכ"ל דניה סיבוס החשוד אף הוא בפרשה הוארך בשישה ימים

עריכת וידאו: ניר חן

בימים האחרונים חלה התקדמות משמעותית במגעים בין המשטרה ואיש העסקים דרור גלזר, לקראת האפשרות שיהפוך לעד מדינה. ההסכם בין הצדדים עשוי להיחתם כבר בימים הקרובים, ואם אכן ייצא לפועל - הוא צפוי להרע את מצבו המשפטי של ח"כ דוד ביטן ושל איש ציבור נוסף שנחקר בפרשה.

בעבר פורסם כי המשטרה והפרקליטות הציעו לגלזר לרצות עונש של כתשעה חודשי מאסר בתמורה לעדותו. אולם, לאור ההתפתחויות האחרונות בפרשה, לא בטוח כי זו עדיין ההצעה שעל הפרק. גלזר נעצר בתחילת החודש שעבר ל-12 ימים. הוא חשוד כי העביר לביטן, דרך משה יוסף, כרבע מיליון שקלים כדי שיסייעו לו לקדם פרויקט בנייה בדרום תל אביב.

לקריאה נוספת:
פרשת השחיתות בראשל"צ: מנכ"ל דניה סיבוס רונן גינזבורג נעצר בחשד לשוחד
חקירת דוד ביטן: המדינה הציעה הסכם עד מדינה לחשוד נוסף
"הבנקאי שניהל את קשרי השחיתות" - ומסבך את ביטן בעדותו

דוד ביטן יוצא מהחקירה בלהב 433, 10 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף
התקדמות משמעותית בחקירה. ח"כ דוד ביטן (צילום: מאצ'י הוף)/מאצ'י הוף

על פי החשד, ביטן פנה למשנה לראש עיריית תל אביב ארנון גלעדי, כדי לקדם את הפרויקט. גלעדי נחקר בפרשה בתחילת החודש שעבר. הוא הודה כי טיפל בעניינים שונים לבקשת ביטן, אך הכחיש כי עבר עבירה כלשהי. "אמש נתבקשתי למסור את גרסתי ועשיתי זאת באופן מלא ובתיאום עם המשטרה", כתב אז גלעדי בפייסבוק. "מעולם לא הסתרתי את ידידותי רבת השנים עם ח"כ דוד ביטן. בחרתי בשליחות ציבורית בעיר תל אביב-יפו ובליכוד כמשימת חיי ותמיד ביצעתי את עבודת הציבור באהבה וביושרה, וכך אמשיך לעשות גם בשנים הבאות".

סנגורו של גלעדי, עו"ד אריה שרעבי, מסר אז כי "הוא לא יודע מה רוצים ממנו. הוא מעולם לא עבר עבירה פלילית, והוא מופתע. כל הקשר שלו עם ביטן היה ידידותי בלבד, שניהם משתייכים לאותו זרם פוליטי. הוא לא יודע מה רוצים ממנו, אין לו שום קשר לפרשה". סנגורו של דרור גלזר, עו"ד גיל עשת, ביקש שלא להגיב לדברים.

עוד באותו נושא

חברת דניה סיבוס בהודעה לבורסה: אנחנו נמצאים תחת חקירת משטרה

לכתבה המלאה
משה יוסף, חשוג בפרשת ראשון לציון, בית משפט השלום רשלצ, 11 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
משה יוסף בבית המשפט (צילום: ניב אהרונסון)/ניב אהרונסון

בתוך כך, בית המשפט בראשון לציון האריך היום בשישה ימים את מעצרו של מנכ"ל חברת הבנייה דניה סיבוס רונן גינזבורג, לאחר שנעצר ונחקר הבוקר בחשד למעורבות לפרשת השחיתות בעיר.

גינזבורג חשוד במעורבות לכאורה בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה. סנגורו, עו"ד איתן מעוז, אמר בדיון: "מרשי משתף פעולה ועונה על כל השאלות. הוויכוח כאן מתכתב עם אמות מידה משפטיות שנקבעו בפרשת הולילנד לגבי דיאלוג עם שתדלן, או מאכער".

על פי החשד, דניה סיבוס, שבראשה עומד גינזבורג, פעלה כדי לזכות במכרזים במתחמי הבנייה שפונו באתר צריפין, שם אמורות לקום אלפי יחידות דיור. מדובר בפרויקט הבינוי הגדול ביותר הצפוי בארץ בשנים הקרובות. החברה הודיעה הבוקר לבורסה כי היא נמצאת תחת חקירת משטרה. בדניה סיבוס עדכנו כי בחברה "מתנהלת חקירה משטרתית, בקשר לפרויקטים בראשון לציון".

רונן גינזבורג מנכ``ל דניה סיבוס  13/08/2015. -, ראובן קסטרו
מעצרו הוארך בשישה ימים. רונן גינזבורג (צילום ארכיון: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו, -

עוד נמסר מדניה סיבוס כי היא "משתפת פעולה באופן מלא עם חקירת המשטרה ותעמיד את כל המידע המתבקש על מנת לסייע בבירור מהיר של המקרה". במקביל, פרקליטיו של ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, הגיעו להסכמה עם המשטרה על הארכת הרחקתו מהעירייה ב-25 ימים בלבד, לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את ההרחקה בארבעה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully