וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשרים בצמרת הליכוד וחשד לשוחד: הלוביסטית שהסתבכה בפרשת ביטן

5.2.2018 / 0:21

מירב שמולי היא פעילת ליכוד ותיקה, שמילאה שורת תפקידים לצד בכירי המפלגה - עוד בקדנציה הראשונה של נתניהו כרה"מ. בעבר בוטל מינויה לתפקיד שנתפר בעבורה, כ"מלוות אח"מים בנמל אשדוד", ובהמשך זכתה למינוי בחברה ממשלתית אחרת. בעקבות עדות גלזר, היא חשודה בתיווך לשוחד

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

מירב שמולי, לוביסטית ופעילת ליכוד ותיקה מראשון לציון, נעצרה אתמול (ראשון) בחשד לפרשת השחיתות בראשון לציון, ששלחה כבר זרועות לערים נוספות ברחבי הארץ. שמולי, שנחשבת למקורבת מאוד לח"כ ביטן, נעצרה הבוקר לאחר שעוכבו לחקירה בלהב 433 ארבעה חשודים בפרשה.

שמולי חשודה בתיווך לשוחד במקרה אחד לפחות, ובדיון בבית המשפט הבוקר נחשף כי היא נעצרה בעקבות עדותו של יזם הנדל"ן דרור גלזר, שמסר לאחרונה את גרסתו המפורטת יחד עם איש העסקים משה יוסף - גם הוא דמות מפתח בפרשה. מעצרה הוארך בחמישה ימים.

לקריאה נוספת:
פרשת ביטן מסתעפת: המשנה לראש עיריית תל אביב חשוד בקבלת שוחד
הצרות של ביטן: עדויות היזם ואיש העסקים שעלולות לסבך את הח"כ
השחיתות בראשל"צ: התפתחות נוספת בפרשת ביטן; היזם גלזר מעיד במשטרה

דוד ביטן ומירב שמולי. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
עבדה לצדם של בכירים בליכוד. שמולי וביטן/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

השופט עמית מיכליס התייחס לכך שהאירוע המרכזי בגינו נעצרה שמולי התרחש ב-2011. "עבירות שעניין שחיתות ציבורית הינן כ'סרטן' שמקנן בגוף השירות הציבורי", אמר השופט. "'סרטן' זה יכול וישהה בגוף מבלי שיתגלה זמן רב, עם זאת, מרגע שהתגלה אותו נגע יש לטפל בו, ללא פרק הזמן שחלף מעת ביצוע העבירה".

במהלך הדיון אתמול הכחיש סנגורה של שמולי, עו"ד יעקב מור יוסף, את החשדות שמיוחסים לה. "היא למעשה מואשמת בתיווך לשוחד וקשירת קשר לביצוע פשע", אמר. "שני הדברים האלה לא עולים בקנה אחד לא עם מציאות החיים של החשודה, ובטח ובטח לא למציאות החיים כפי שעולה מסך כל הפרשיה הרחבה הזו".

כיום עובדת שמולי בחברת "גלעד, יחסי ממשל ולובינג", ובעבר היא מילאה שורת תפקידים בקרבת אנשי ליכוד בכירים. בין היתר היתה ראש ענף פניות הציבור במשרד ראש הממשלה במהלך הקדנציה הראשונה של בנימין נתניהו, וכן יועצת של שר התחבורה מאיר שטרית.

עוד באותו נושא

ביטן ביקש מחוקרי להב 433 להתעמת עם הנחקרים שהעידו נגדו

לכתבה המלאה
דוד ביטן יוצא מהחקירה בלהב 433, 10 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף
ח"כ ביטן בצאתו מחקירה במשרדי להב 433/מאצ'י הוף

בתחילת 2013 נחשף בגלובס כי שמולי כמעט מונתה ל"מלוות אח"מים" בנמל אשדוד, תפקיד שהומצא עבורה, בשכר של 20 אלף שקלים בחודש. לטענת מנכ"ל הנמל לשעבר, שוקי סגיס, מי שהוביל את המינוי הוא יו"ר דירקטוריון הנמל לשעבר, גדעון סיטרמן, שכביכול עשה זאת בלחץ שר התחבורה ישראל כ"ץ. השר הכחיש זאת לחלוטין.

המינוי של שמולי לנמל אשדוד לא יצא בסופו של דבר לפועל, בין היתר בעקבות התנגדות של ועד העובדים, אך היא התנחמה במינוי בחברה ממשלתית אחרת: עוזרת לחזי צאיג, יו"ר דירקטוריון "דואר ישראל" שנחשב מקורב לשר התקשורת דאז, גלעד ארדן. גם הוא הכחיש שיש לו קשר למינויה.

החשד: העברת כספים לקידום מיזמי בנייה

חשוד נוסף שנעצר היום הוא המשנה לראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, שכבר נחקר לפני כחודשיים, זמן קצר לאחר התפוצצות הפרשה. בפעם ההיא שוחרר גלעדי לחמישה ימי מעצר בית, אך היום כבר נשלח לחמישה ימי מעצר מלא.
במשטרה חושדים כי היזם גלזר העביר לביטן, דרך איש העסקים משה יוסף, כרבע מיליון שקלים כדי שיסייעו לו לקדם שלושה פרויקטי בנייה בתל אביב. על פי החשד, ביטן פנה לגלעדי כדי שיקדם את הפרויקטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשלח לחמישה ימי מעצר. ארנון גלעדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפעם הקודמת בה נחקר, נחשד גלעדי במרמה והפרת אמונים, ככל הנראה משום שבמשטרה לא יכלו להוכיח כי קיבל תמורה עבור קידום הפרויקטים. הפעם החשד נוגע לעבירה חמורה הרבה יותר: קבלת שוחד. בדיון הארכת מעצרו של גלעדי היום נחשף כי המשטרה חושדת שגלזר העביר לבכיר בעיריית תל אביב כספים באמצעות תרומה לעמותה מסוימת, אך ייתכן שגם נתן לו טובות הנאה באופן ישיר.

גלעדי עצמו הודה כבר לאחר חקירתו הראשונה כי טיפל בעניינים שונים לבקשת ביטן, אך הכחיש כי עבר עבירה כלשהי. עורכת הדין דפנה וינברג, שמייצגת את גלעדי יחד עם עו"ד אריה שרעבי, מסרה היום כי הוא "סיפק גרסה מלאה לשוטרים עוד בחקירתו הראשונה ולכן אנו מופתעים מהבקשה להארכת מעצר. אין לנו ספק שבעוד מספר ימים תתבהר התמונה במלואה וגלעדי יחזור במהרה לשליחותו הציבורית".

(עדכון ראשון: 21:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully