וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות סכנת המעצר: מנהיג האופוזיציה של ונצואלה שב למדינה

4.3.2019 / 21:10

בנוכחות שגרירים אירופים, נחת גוואידו בקראקס אחרי ביקור מדיני באזור וחרף איסור היציאה שהטיל עליו משטרו של מדורו. "אנחנו ממשיכים לצעוד קדימה", קרא גוואידו, שהתקבל על ידי אלפים ברחובות הבירה. ארה"ב הזהירה מפני איומים או פגיעה בו

צילום: רויטרס

מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גוואידו, נחת היום (שני) בנמל התעופה בבירה קראקס. בכך מסתכן גוואידו כי משטרו של ניקולס מדורו יעצור אותו מאחר שהוא הפר צו יציאה מהמדינה.

"אנחנו כאן בוונצואלה וממשיכים לצעוד קדימה", אמר בנמל התעופה, שנמצא במרחק של 40 ק"מ מהעיר. הוא אמר כי הוא הצליח לעבור את מעבר הגבול, למרות האיסור שהטיל עליו המשטר. כמה שגרירים אירופים, ממדינות שהכירו בו כנשיא הזמני, נכחו בנמל התעופה עם הגעתו, כדי להרתיע את הרשויות מפני מעצר אפשרי שלו.

גוואידו קרא לתומכיו לצאת להפגנות ברחבי המדינה עם שובו לוונצואלה, אחרי כשבוע וחצי שבו נפגש עם מנהיגי המדינות השכנות וניסה - ללא הצלחה - להכניס סיוע הומניטרי דרך הגבולות. "אנחנו יודעים מהם הסיכונים שבפניהם אנחנו עומדים, אבל זה מעולם לא עצר בעדנו", אמר גוואידו בן ה-35, שעומד בראש האסיפה הלאומית.

לקריאה נוספת:
הרופאים בורחים, התינוקות מתים: המערכת הרפואית של ונצואלה קורסת
רוסיה: ארה"ב מתכננת התערבות צבאית בוונצואלה
העריקים מוונצואלה שרוצים להפיל את מדורו: "גם החיילים סובלים"

יו"ר האופוזיציה, חואן גואידו, שב למדינתו למרות האיסור שהטיל עליו משטרו של מדורו והאיום מפני מעצרו. רויטרס
זכה לליווי שגרירים זרים. גוואידו, היום/רויטרס

הוא הכריז על עצמו בינואר כעל הנשיא הזמני בטענה שהניצחון של מדורו לכהונה שנייה בבחירות אשתקד לא היה חוקי. הוא זכה להכרה מצד כ-50 מדינות, בהן ארצות הברית. "המשטר צריך להבין, הדיקטטורה צריכה להבין, שאנחנו חזקים יותר מאי-פעם. נמשיך להגן, נמשיך להתגייס", אמר גוואידו, שביקר בקולומביה, בברזיל, בארגנטינה ובאקוודור - כולן מכירות בממשלו הזמני.

במקביל לשובו למדינה, ארצות הברית הזהירה את ממשלת ונצואלה מפני פגיעה במנהיג האופוזיציה. זו, הדגיש היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, שתוביל לתגובה חריפה ומשמעותית של ארצות הברית ושל הקהילה הבינלאומית".

עוד באותו נושא

המשבר בוונצואלה מחריף: מאות קציני צבא ערקו משלטונו של מדורו

לכתבה המלאה
עצרת נגד ניקולס מדורו בקראקס, ונצואלה 4 במרץ 2019. רויטרס
עצרת תמיכה בגוואידו, קראקס, היום/רויטרס

מדורו, הזוכה לתמיכת רוסיה וסין, טוען כי ארצות הברית קשרה נגדו ומתכננת הפיכה נגד שלטונו, שחווה משבר כלכלי והומניטרי חסר תקדים. סגניתו, דלסי רודריגס, לא שללה כי גוואידו ייעצר ואמרה כי הוא הפר את החוק. "הוא קשר קשר עם ממשלות זרות להפיל את הממשלה החוקתית", אמרה בריאיון לרשת RT הרוסית, הנחשבת לשופר של הקרמלין.

אתמול קרא מדורו לאזרחי המדינה להינות מעונת הקרנבל שהחלה היום ותימשך מחר, על אף שלרבים אין די כסף כדי לנסוע לחופים ולאתרי נופש אחרים.

(עדכון ראשון 19:49)

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, 23 בפברואר 2019. רויטרס
קרא לאזרחים להינות מהחופש. מדורו, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully