וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים בורחים, התינוקות מתים: המערכת הרפואית של ונצואלה קורסת

בכירה באו"ם אמרה כי המשבר במדינה גרם לזינוק של 50% בתמותת התינוקות ובתי החולים מתרוקנים מאספקה. היא קראה למחנה של הנשיא מדורו ולמחנה של מנהיג האופוזיציה שלא לעשות שימוש פוליטי בסיוע ההומניטרי

רויטרס

תמותת התינוקות בוונצואלה זינקה בכ-50% בשל המשבר הפוליטי במדינה - כך אמרה ראש המחלקה לפוליטיקה ולשלום באו"ם, רוזמרי די קרלו בתדרוך בפני מועצת הביטחון של האו"ם. היא אמרה כי 40% מאנשי הרפואה במדינה עזבו אותה בשל המצב ובתי החולים סובלים ממחסור של 20% במאגרי התרופות הנדרשים.

היא הזהירה מפני השלכות "המציאות העגומה" במדינה שבדרום אמריקה, שאזרחיה מתים ממחלות שניתן למנוע ו-3.4 מיליון מהם נמלטו ממנה בשנים האחרונות. די קרלו הוסיפה כי יש להימנע מפוליטיזציה של אספקת הסיוע למדינה, אחרי העימותים האלימים בגבול בסוף השבוע בין צבא ונצואלה, שנותר נאמן לנשיא ניקולס מדורו, לבין תומכי האופוזיציה בראשות חוואן גוואידו, שניסו להכניס סיוע מקולומביה ומברזיל.

משאית סיוע הומניטרי מקולומביה לוונצואלה עולה בלהבות, 23 בפברואר 2019. רויטרס
משאית סיוע שנבלמה בגבול קולומביה-ונצואלה עולה באש, שבת/רויטרס

היא ציינה שהאספקה שנשלחה מרוסיה ומסין - המגבות את משטרו של מדורו הסוציאליסטי - נכנסה למדינה בתיאום עם הממשלה, אספקה מארצות הברית, שמכירה בגוואידו כנשיא הזמני, וממדינות אחרות נותרה במחסנים בסמוך לגבולותיה של ונצואלה בשל התנגדות הרשויות.

לדבריה, על הסיוע להיות חופשי "ממטרות פוליטיות" ויש לספק אותו בהתאם לצרכי האזרחים. בהתבסס על גורמים בקולומביה ובאו"ם, די קרלו האשימה את מעורבותם של גורמים חמושים פרו-ממשלתיים בעימותים האלימים עם המפגינים, שהסתיימו בארבעה הרוגים וב-285 פצועים.

אליוט אברמס, שליחו המיוחד של ממשל טראמפ למשבר בוונצואלה, קרא לחברות מועצת הביטחון להפעיל לחץ על "המשטר הבלתי-לגיטימי" של מדורו כדי להפילו ללא אלימות. הוא אמר כי מדורו מעדיף "לחיסום ולשרוף תרופות ולחם שנתרם מאשר לראות אותו בידיהם של ילדי ונצואלה". מנגד, השגריר הרוסי, וסילי נבנזיה, אמר כי הניסיון להעביר את הסיוע ההומניטרי היה "ניסיון לא חוקי לחצות את הגבול" והוסיף כי ממשלת ונצואלה לא ביקשה את הסיוע הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully