וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסבלנות פקעה": נשיא ונצואלה ניתק את היחסים עם קולומביה

עימותים פרצו בגבול בין שתי המדינות ובמקום הוצבו מחסומים במטרה למנוע הכנסת מזון וציוד הומניטרי, כפי שהבטיח מנהיג האופוזיציה גוואידו. בגבול ברזיל נהרגו שני בני אדם בהפגנות אלימות. מדורו: "לא יכולים להמשיך לאפשר מתקפות נגד ונצאולה"

רויטרס

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו הודיע היום (שבת) על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם קולומביה, והצהיר כי יגרש דיפלומטיים מהמדינה השכנה. זאת לאחר שקולומביה סייעה במאמצי מנהיג האופוזיציה חואן גוואידו להכניס סיוע הומניטרי למדינה. הנשיא הודיע כי השגריר וצוות הקונסוליה נדרשים לעזוב את שטח המדינה בתוך 24 שעות.

"סבלנותי פקעה", אמר מדורו בנאום. "אני לא יכול לסבול זאת יותר, ואנו לא יכולים להמשיך לאפשר מתקפות נגד ונצואלה משטחי קולומביה". לטענתו, "מסיבה זו החלטתי לנתק את כל היחסים הפוליטיים והדיפלומטיים עם הממשל הפשיסטי בקולומביה".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ מזהיר את צבא ונצואלה: שחררו את ארצכם, אתם תאבדו הכול
מדורו: ממשל טראמפ - כנופיית קיצוניים שרוצה להשתלט על ונצואלה
"היחידים שמוכנים למות למענו": נשיא ונצואלה נשען על הגנת קובה

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, 23 בפברואר 2019. רויטרס
לא יכול לסבול זאת יותר. מדורו, היום/רויטרס

בתוך כך, שני בני אדם נהרגו בעימותים עם כוחות הביטחון בעיר סנטה אלנה הסמוכה לגבול ברזיל, לאור הכנסת הסיוע לונצואלה. גם בגבול שבין ונצואלה לקולומביה פרצו מהומות, זאת לאחר שכוחותיו של מדורו הציבו מחסומים בגבול בין שתי המדינות, בכדי למנוע הכנסת סיוע הומניטרי למדינה. במהלך היום דווח כי שלושה חיילים מכוחותיו של מדורו ערקו משורותיו, ופנו לרשויות ההגירה של קולומביה לקבלת סיוע.

כמו כן, כלי תקשורת בעולם דיווחו כי אנשי המשמר הלאומי של ונצואלה ירו כדורי גומי ועשו שימוש בגז מדמיע נגד פועלים שניסו לחצות את המחסומים לקולמביה בכדי לעבוד. הפועלים קראו קריאות כמו "אנחנו רוצים לעבוד" ובחלק מהמקרים אף יידו אבנים לעבר כוחות המשמר הלאומי. כמה ממשאיות הסיוע ההומניטרי שעשו את דרכן לוונצואלה הוצתו ועלו בלהבות.

עוד באותו נושא

ביוזמת מנהיג האופוזיציה בוונצואלה: ברזיל תשלח סיוע הומניטרי

לכתבה המלאה
עימותים בגבול קולומביה - ונצואלה, 23 בפברואר 2019. רויטרס
עימותים בגבול קולומביה-ונצואלה, היום/רויטרס

במקביל, רשות ההגירה בקולומביה דיווחה כי שיירה של משאיות שנושאות סיוע הומניטרי יפרקו את מטענן בגבול המשותף לשתי המדינות. החבילות יועברו לשטח ונצואלה על ידי שרשרת אנושית. עם זאת, מדורו הורה לכוחות הצבא הפרוסים במקום לחסום את כניסת הסיוע למדינה למרות המחסור החמור במזון ותרופות במדינה המשוסעת.

מנהיג האופוזיציה, שיזם את משלוחי הסיוע למדינה, עלה בעצמו על אחד מעשרות הרכבים עמוסי הציוד בתמיכת ארצות הברית. "הסיוע ההומניטרי בוודאות עושה את דרכו לוונצואלה, בדרכי שלום, על מנת להציל חיים ברגע זה", אמר גוואידו.

משאית סיוע הומניטרי חצתה את הגבול עם ברזיל לכיוון ונצואלה, אמר אחד מבכירי האופוזיציה בקרקאס. עד ראייה סיפר כי אף על פי שכלי הרכב נמצא על אדמת ונצואלה, הוא טרם עבר את ביקורת המכס.

משאית סיוע הומניטרי מקולומביה לוונצואלה עולה בלהבות, 23 בפברואר 2019. רויטרס
משאית סיוע הומניטרי עולה בלהבות, היום/רויטרס
תומכי מנהיג האופוזיציה בוונצואלה חואן גוואידו על אחת ממשאיות הסיוע ההומניטרי שעושות את דרכן מקולומביה, 23 בפברואר 2019. רויטרס
תומכי גוואידו על אחת ממשאיות הסיוע ההומניטרי בקולומביה, היום/רויטרס

מדורו מסרב להכניס את הסיוע ההומניטרי שנאגר בסמוך לגבולותיה של ארצו. גוואידו הגדיר כי היום הוא התאריך האחרון להכנסתו. "לא נהפוך לאומה של קבצנים", אמר מדורו השבוע בנאום לאומה. "לא נקבל זאת (את הסיוע)".

הוא אמר כי ארצו מקבלת סיוע מדי יום, כולל מרוסיה, אם כי הדגיש שלא מדובר בתרומות אלא באספקה שעליה שילמה קראקס. מדורו דוחה את עצם קיומו של המשבר ההומניטרי, על אף שמיליונים סובלים ממחסור חמור מתרופות ובמזון.

(עדכון ראשון: 18:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully