וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מזהיר את צבא ונצואלה: שחררו את ארצכם, אתם תאבדו הכול

19.2.2019 / 10:22

בנאום שנשא בפני מהגרים מוונצואלה ומקובה, דחק נשיא ארה"ב בכוחות הביטחון להסיר את תמיכתם ממדורו ולאפשר הכנסת סיוע הומניטרי למדינה. "לא תמצאו מקלט", הזהיר. מדורו: "נאום בסגנון נאצי". המתח גובר לקראת שבת, היעד שהציבה האופוזיציה להכנסת הסיוע למדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר הלילה (שלישי) את צבא ונצואלה שנותרו נאמנים לנשיא ניקולס מדורו כי הם מסכנים את עתידם ואת חייהם ודחק בהם לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי למדינה. "לא תמצאו מקלט ולא נתיב בריחה קל וללא דרך מוצא", אמר טראמפ בעצרת במיאמי, מול קהל תומכים שהורכב בעיקר ממהגרים מוונצואלה ומקובה. "אתם תאבדו הכול", הוא הזהיר את נאמניו של הנשיא הסוציאליסטי.

טראמפ שב על איומיו כי "כל האופציות" מונחות על השולחן ביחס למשבר, אם כי לפי ההערכות יש סבירות נמוכה לפעולה צבאית אמריקנית בוונצואלה. "אמריקה לעולם לא תהיה מדינה סוציאליסטית", אמר טראמפ, שתקף בנאומו גם את המשטרים בקובה ובניקרגואה ואמר כי עידן חדש החל באמריקה הלטינית. הקול ההיספני בפלורידה יהיה מכריע לבחירתו מחדש של טראמפ בבחירות ב-2020.

הוא תיאר את מדורו כ"בובה" של קובה, ובעוד שלא השווה ישירות בין הדמוקרטים לבין הסוציאליזם, כפי שעשה בנאום מצב האומה החודש, הוא שב לתקוף חלק מההצעות שמעלים באגף השמאלי של המפלגה. "שחררו את ארצכם", דחק טראמפ בצבא, שהזהיר אותו מפני פגיעה בראשי האופוזיציה ודחק בו לקבל את החנינה שהציע מנהיגה חואן גוואידו.

בהודעה מוקלטת ששודרה בפני משתתפתי העצרת, אמר גוואידו כי יום שבת יהיה "רגע מכריע" בהפעלת לחץ על מדורו מתוך המדינה ומחוצה לה.

לקריאה נוספת בנושא
מדורו: ממשל טראמפ - כנופיית קיצוניים שרוצה להשתלט על ונצואלה
"היחידים שמוכנים למות למענו": נשיא ונצואלה נשען על הגנת קובה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מתייחס למשבר בוונצואלה במהלך ביקורו במיאמי 19 בפברואר 2019. רויטרס
זקוק לקול ההיספני בפלורידה. טראמפ, הלילה/רויטרס

בנאום שנשא בתגובה, אמר מדורו כי טראמפ נאם "בסגנון נאצי" והתנהג כאילו שהוא הבעלים של ונצואלה ואזרחיה עבדיו. הוא מסרב להכניס את הסיוע ההומניטרי שנאגר בסמוך לגבולותיה של ארצו, לקראת תאריך היעד שהציב מנהיג האופוזציה חואן גוואידו להכנסתו, ביום שבת הקרוב. "לא נהפוך לאומה של קבצנים", אמר מדורו בנאום לאומה. "לא נקבל זאת (את הסיוע)".

הוא אמר כי ארצו מקבלת סיוע מדי יום, כולל מרוסיה, אם כי הדגיש שלא מדובר בתרומות אלא באספקה שעליה שילמה קראקס. מדורו דוחה את עצם קיומו של המשבר ההומניטרי, על אף שמיליונים סובלים ממחסור חמור מתרופות ובמזון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא ונצואלה, ניקולאס מדורו במהלך פגישה עם שרים וחברי ממשל במגזר הטכנולגי בקראקס, ונצואלה 18 בפברואר 2019. רויטרס
זוכה לסיוע הומניטרי. נשיא ונצואלה מדורו, הלילה/רויטרס

ארצות הברית פרסה את חסותה על יו"ר האסיפה הלאומית גוואידו, שהוכר בחודש שעבר על ידיה ועל ידי עשרות מדינות נוספות כנשיא הזמני, בשל סירובן לקבל את תוצאות הבחירות בשנה שעברה שבהן ניצח מדורו וזכה בכהונה שנייה בזמן שרבים מיריביו לא התמודדו או היו כלואים. למרות זאת, מדורו ממשיך ליהנות מתמיכתן של סין ושל רוסיה ופרט לעריקות בודדות, כוחות הביטחון של ונצואלה עדיין עומדים לצדו.

גורם בכיר בבית הלבן אמר מוקדם יותר החודש לרויטרס כי לוושינגטון יש קשר ישיר עם גורמים בצבא ונצואלה ויועציו של טראמפ העריכו בגלוי כי צפויות עריקות נוספות. עם זאת, מקור בוושינגטון המקורב לאופוזיציה בוונצואלה הטיל ספק בהכנה שעשה ממשל טראמפ כדי לעורר מרד נרחב בשורות צבא ונצואלה, שבכירים רבים בו חשודים בגריפת רווחים דרך עסקאות שוחד וסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully