וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדורו: ממשל טראמפ - כנופיית קיצוניים שרוצה להשתלט על ונצואלה

בריאיון נדיר לרשת BBC, אמר הנשיא הסוציאליסטי כי נשיא ארה"ב תומך בעליונות הגזע הלבן ורוצה לפלוש לארצו. "זו מלחמה פוליטית בשם הימין הקיצוני, הם שונאים אותנו"

עריכה: ניר חן

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו כינה את ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "כנופיית קיצוניים המחרחרת מלחמה" כדי להשתלט על ארצו. הוא האשים את וושינגטון במשבר הכלכלי החמור ביותר בהיסטוריה במדינה, ובריאיון לרשת BBC הוא הבהיר כי לא יאפשר הכנסת סיוע הומניטרי. זאת, לדבריו, מאחר שזהו ניסיון של ארצות הברית להצדיק התערבות במדינה.

בריאיון נדיר מקראקס, אמר מדורו הסוציאליסט כי הוא מקווה "שכנופיית הקיצוניים בבית הלבן יובסו על ידי דעת הקהל העולמית החזקה". לדבריו, "זו מלחמה פוליטית, של האימפריה של ארצות הברית, בשם האינטרסים של הימין הקיצוני ששולט היום, של הקו קלוס קלן, השולט בבית הלבן, להשתלט על ונצואלה". הוא אמר כי הוא סבור שטראמפ הוא תומך בעליונות הגזע הלבן. "הם שונאים אותנו, הם מקטינים אותנו, מאחר שהם מאמינים רק באינטרסים שלהם, ובאינטרסים של ארצות הברית", אמר.

מדורו עומד בפני לחץ בינלאומי כבד, בעיקר מכיוונה של ארצות הברית, מאז החודש שעבר כשמנהיג האופוזיציה חואן גוואידו זכה בהכרה כנשיא הזמני. הנשיא עדיין נהנה מתמיכת הצבא וכוחות הביטחון, והוא הזהיר כי עשויה לפרוץ מלחמת אזרחים בעקבות איומיו של טראמפ לצאת לפעולה צבאית נגד משטרו.

לקריאה נוספת בנושא
מנהיג האופוזיציה בוונצואלה: לא שולל התערבות צבאית אמריקנית
חמושה בנשק רוסי וסיני: היחידה המיוחדת שמטילה אימה על ונצואלה

נשיא ונצואלה מדורו בתרגיל צבאי, 10 בפברואר 2019. רויטרס
תוקף את ארה"ב. מדורו בתרגיל צבאי, ראשון/רויטרס

לדברי נשיא ונצואלה, שנתמך על ידי רוסיה, סין, קובה וטורקיה, ארצות הברית אחראית למצב הכלכלי בשל הסנקציות שהטילה על ארצו. הוא אמר כי וושינגטון רוצה ליצור משבר הומניטרי כדי להצדיק התערבות צבאית. "זה חלק מההצגה, זה למה, עם כל הכבוד, אנחנו אומרים לא לפירורים, לאוכל המורעל ולשאריות שלהן", אמר מדורו.

האופוזיציה מנסה להכניס סיוע לוונצואלה דרך הגבולות עם ברזיל וקולומביה, התומכות בגוואידו, אך מדורו אומר כי למדינה יש את היכולת לספק את צרכיהם של כל אזרחיה. "אנחנו לא צריכים לקבץ נדבות מאף אחד", אמר מדורו. עם זאת, המדינה הדרום אמריקנית חווה מחסור במוצרי יסוד, כמו תרופות ומזון, ובשנה שעברה עלו המחירים בכל 19 ימים בממוצע.

שלושה מיליון אנשים עזבו את המדינה מאז תחילת המשבר ב-2014, שנה אחרי שמדורו ירש את הנהגה מידיו של הוגו צ'אבז. גוואידו, נשיא האסיפה הלאומית שטוען כי החוקה מקנה לו זכות להנהיג זמנית את המדינה במקרים שבהם הנשיא לא אינו לגיטימי, מזהיר כי 300 אלף תושבים נמצאים "בסכנת חיים". מדינות רבות במערב ובאמריקה הלטינית לא הכירו בבחירות שהתקיימו אשתקד, ושבהן ניצח מדורו, מאחר שנציגים רבים מהאופוזיציה לא הורשו להתמודד ובשל טענות על זיופים לטובתו של הנשיא.

עוד באותו נושא

"היחידים שמוכנים למות למענו": נשיא ונצואלה נשען על הגנת קובה

לכתבה המלאה
מחסומים שהוצבו על גשר שמחבר בין ונצואלה לבין קולומביה, 11 פברואר 2019. רויטרס
מדורו מסרב להכניס סיוע. מחסומים בגשר בין ונצואלה לקולומביה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully