וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמושה בנשק רוסי וסיני: היחידה המיוחדת שמטילה אימה על ונצואלה

8.2.2019 / 16:15

מספר שיעורי הרצח במדינה קפץ בשל אלימות כוחות הביטחון של מדורו, וכוח משטרתי שהוקם ב-2017 מעורר דאגה מרובה. רק בחצי השנה האחרונה הוא הרג יותר ממאה איש בשכונות העוני, מבלי שאיש נעצר. מפקד היחידה נשבע אמונים לנשיא הנתון ללחץ מערבי גובר

עריכה: ניר חן

האלימות של כוחות הביטחון של ונצואלה תרמה לעליה בשיעורי הרצח במדינה, שממילא הם מהגבוהים ביותר בעולם. קיימר אווילה, פרופסור לקרימינולוגיה מהאוניברסיטה המרכזית של ונצואלה, אמר כי מ-2010 ועד 2017, החלק של המשטרה ושל הצבא במעשי הרצח זינק מ-4% ל-27%. הוא העריך כי השיעור גבר עוד יותר בשנה שעברה.

ממשלתו של הנשיא ניקולס מדורו שלחה כוחות לשכונות עוני בעבר, בטענה שהיא פועלת נגד פושעים. ארגוני זכויות אדם ותושבים באותן שכונות אמרו כי אותם מבצעים, שהתרחשו ב-2015 וכונו מבצעי השחרור העממיים, הובילו לעלייה במספר ההוצאות להורג ללא משפט.

ארגוני זכויות אדם סימנו את כוח הפעולה המיוחד של המשטרה הלאומית FAES כמקור מרכזי לדאגה, מאז שהוקמה על ידי מדורו ב-2017. בדוח של ארגון זכויות האדם המקומי "פרובה" מהחודש שעבר נכתב כי הכוח, שבו חברים כ-1,300 שוטרים החמושים בכלי נשק סיניים ורוסיים, הרג בחצי השנה האחרונה יותר ממאה איש בשכונות עוני מבלי שנפתחו חקירות.

שוטרים בבירה קראקס, ונצואלה, ינואר 2019. רויטרס
הממשלה הבטיחה לחקור. שוטרים בקראקס, בחודש שעבר/רויטרס

היחידה הביעה את נאמנותה למשטר אחרי הגברת הלחץ האמריקני והמערבי עם ההכרה במנהיג האופוזיציה חואן גוואידו כנשיא הזמני. "אלו זמנים קשים במיוחד, זמנים שבהם אנו צריכים להראות מי נאמן ומי מאתנו לא נאמן", אמר מפקד ה-,FAES רפאל בסטרדו, בנאום שתוכנו פורסם בחשבון האינסטרגם של היחידה.

התובע הכללי של ונצואלה, טאריק סאאב, הבטיח כי הממשלה תחקור את כל מי שחשוד בהוצאות להורג ללא משפט ובמעצרים שרירותיים. הוא אמר כי הרשויות עצרו כמה שוטרים במדינות המחוז בוליבר וואראקוי בחשד שהרגו שוטרים. עם זאת, לא היו עצורים מקרב היחידה המיוחדת.


(עדכון ראשון 7.2.19 14:30)

עוד באותו נושא

נשיא ונצואלה הגיע לצומת הגורלי של כל רודן: לרסק, להימלט או ליפול

לכתבה המלאה
נשיא ונצואלה מדורו בתרגיל צבאי, 3 בפברואר 2019. רויטרס
משטרו נתון ללחץ גובר. מדורו סוקר תרגיל צבאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully