וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג האופוזיציה בוונצואלה: לא שולל התערבות צבאית אמריקנית

גוואידו נשאל בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית לגבי האפשרות שארה"ב תתערב נגד שלטונו של מדורו והשיב כי "נעשה את כל מה שנדרש". מנהיג האופוזיציה הסביר מדוע לדעתו לא התרחשה עריקה המונית משורות הצבא ולא שלל את האפשרות של פתרון המשבר במו"מ בינלאומי

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מנהיג האופוזיציה בוונצואלה חואן גוואידו אמר היום (שבת) כי הוא לא שולל התערבות צבאית אמריקנית נגד שלטונו של הנשיא ניקולס מדורו. "נעשה כל מה שניתן", אמר גוואידו, שהכריז על עצמו בחודש שעבר כנשיא הזמני במדינה. "זה מן הסתם נושא מאוד שנוי במחלוקת, אבל נשתמש בריבונות ובתחומי השיפוט שלנו כדי לעשות את מה שנדרש".

גוואידו קורא תיגר על הנשיא הסוציאליסט ברקע האינפלציה הגואה, המחסור במצרכים בסיסיים והמחאות המתקיימות ברחובות. הוא זוכה לתמיכתן של עשרות מדינות, בהן ארצות הברית ומדינות רבות מאירופה ומאמריקה הלטינית, אך מדורו - הנתמך על ידי הכוחות המזוינים - מסרב לאבד את שלטונו.

בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית נשאל גוואידו מדוע הצעתו להעניק חנינה לאנשי הצבא לא הביאה לעריקה המונית לשורות האופוזיציה. "אנחנו צריכים ללכת רחוק יותר", טען מנהיג האופוזיציה. "ראינו מפקד בצבא מדבר בצורה גלויה לפני כמה ימים, ראינו קצינים בצבא מביעים את חוסר שביעות רצונם. חלק ממה שאנחנו צריכים לעשות הוא להסביר את התפקיד החשוב שיש לכוחות המזוינים בשיקום המדינה".

עוד ידיעות בנושא:
ספרד: אלפים בעצרת תמיכה בנשיא ונצואלה חואן גוואידו
נשיא ונצואלה מזהיר: "אם טראמפ יתערב, הוא יקבל וייטנאם שנייה"
חמושה בנשק רוסי וסיני: היחידה המיוחדת שמטילה אימה על ונצואלה

מנהיג האופוזיציה של ונצואלה גוואידו בפרלמנט, 29 בינואר 2019. רויטרס
"נעשה כל מה שניתן", גוואידו/רויטרס

גוואידו נשאל האם הוא היה בקשר עם רוסיה וסין והשיב: "אני בטוח שמוסקבה ובייג'ינג מכירות היטב את הסיטואציה בוונצואלה. למדורו אין תמיכה בציבור והוא לא יכול לייצב את הכלכלה, שנוצרה בה האינפלציה הגדולה בעולם של יותר משני מיליון אחוזים".

עוד באותו נושא

מדורו הציע להקדים את הבחירות בוונצואלה; גנרל ראשון ערק

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה פוטין ונשיא ונצואלה מדורו בקרמלין, 5 בדצמבר 2018. רויטרס
הנשיא מדורו נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחודש שעבר/רויטרס

הוא גם התייחס לאפשרות שהמשבר ייפתר באמצעות משא ומתן בתיווך גורמים בינלאומיים. "אנחנו מוכנים לדבר עם כולם", אמר.

בתחילת השבוע מדורו הזהיר כי ארצו עלולה לגלוש למלחמת אזרחים בשל הלחץ הבינלאומי הגובר עליו להתפטר. הוא אמר כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ישאיר את הבית הלבן "מוכתם בדם" אם יתערב צבאית במשבר ומסתכן בשחזור של מלחמת וייטנאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully