וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ונצואלה מזהיר: "אם טראמפ יתערב, הוא יקבל וייטנאם שנייה"

בעקבות איומו של נשיא ארה"ב לפעולה צבאית נגד משטרו, אמר המנהיג הסוציאליסטי כי זה "יכתים את ידיו בדם". מדינות רבות באירופה הכירו במנהיג האופוזיציה כנשיא הזמני, אחרי שמדורו דחה את האולטימטום להקדים את הבחירות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו אמר כי ארצו עלולה לגלוש למלחמת אזרחים, בשל הלחץ הבינלאומי הגובר עליו להתפטר. הוא הזהיר את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא ישאיר את הבית הלבן "מוכתם בדם" אם הוא יתערב צבאית במשבר. בריאיון שהעניק אתמול לתכנית הטלוויזיה הספרדית "סלבדוס" הוא גם דחה את האולטימטום של האיחוד האירופי להכריז על בחירות מוקדמות, והיום (שני) הכירו בריטניה, צרפת, גרמניה ואחרות ביריבו כנשיא הזמני.

"היום אף אחד לא יכול לענות על השאלה הזו בוודאות", אמר מדורו, כשנשאל אם ונצואלה עלולה להדרדר למלחמת אזרחים. "הכול תלוי במידת השיגעון והתוקפנות של האימפריה הצפונית ובעלות בריתה במערב. אנחנו דורשים שאף אחד לא יתערב בענייניו הפנימיים ואנחנו מתכוננים להגן על ארצנו". אתמול הזהיר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי התערבות צבאית היא אפשרות שעל הפרק.

עוד בוואלה! NEWS:
ספרד: אלפים בעצרת תמיכה בנשיא ונצואלה חואן גוואידו
מדורו הציע להקדים את הבחירות בוונצואלה; גנרל ראשון ערק
מהכספות אל טורקיה והמפרץ: נשיא ונצואלה מוכר טונות של זהב כדי לשרוד

נשיא ונצואלה מדורו בתרגיל צבאי, 3 בפברואר 2019. רויטרס
מדורו בתרגיל צבאי, אתמול/רויטרס

הלחץ על מדורו הסוציאליסט לפרוש מתפקידו, שבו הוא מחזיק מאז 2013, גבר מאז אמצע החודש שעבר, כשמנהיג האופוזיציה חואן גוואידו הכריז על עצמו כנשיא הזמני. הוא זכה להכרת ארצות הברית, מרבית מדינות האזור ומדינות נוספות. היום הצטרפה למהלך גם ספרד. אתמול אמר גוואידו כי הוא רוצה לבנות קואליציה בינלאומית להכנסת סיוע הומניטרי לוונצואלה, אך מדורו האשים אותו בתכנון הפיכה נגדו.

מדורו אמר בריאיון כי ארצות הברית מסתכנת ב"מלחמת וייטנאם" שנייה אם תפלוש לוונצואלה. "עצור, עצור דונלד טראמפ! אתה עושה טעויות שיכתימו את ידיך בדם ואתה הולך לעזוב את הנשיאות מוכתם בדם", אמר נשיא ונצואלה. "הבה נכבד אחד את השני, או שאתה הולך להסתכן בשחזור של וייטנאם באמריקה הלטינית?".

הוא גם תקף את האיחוד האירופי, שהציב לו אולטימטום. "לא נקבל אולטימטומים מאף אחד. זה כמו שהייתי אומר לאיחוד האירופי: 'אני נותן לכם שבעה ימים להכיר ברפובליקה של קטלוניה, ואם לא, אנחנו ננקוט צעדים'. הפוליטיקה הבינלאומית לא יכולה להיות מבוססת על אולטימטומים. זה היה עידן של האימפריות ושל הקולוניות".

עוד באותו נושא

נשיא ונצואלה הגיע לצומת הגורלי של כל רודן: לרסק, להימלט או ליפול

לכתבה המלאה
מנהיג האופוזיציה של ונצואלה חואן גוואידו בעצרת תמיכה בקראקס, 2 בפברואר 2019. רויטרס
מעצמות אירופה לצדו. גוואידו עם תומכיו בקראקס, שבת/רויטרס

גוואידו, שמשמש יו"ר האסיפה הלאומית של ונצואלה הנשלטת בידי האופוזיציה, טוען כי החוקה מאפשרת לו לקבל אל ידיו את ההנהגה אם הנשיא אינו לגיטימי. היום הוא קיבל חיזוק נוסף מצדן של מדינות רבות באירופה. מנגד, רוסיה, אחת מבעלות בריתה המרכזיות של ונצואלה, גינתה את המדינות האירופיות שהכירו בגוואידו.

מאז שגוואידו הכריז על עצמו כנשיא הזמני, סקר מדורו כמה תרגילים צבאיים על מנת להראות שהצבא וכוחות הביטחון נותרו לצדו, האחרון שבהם אתמול. מנהיג האופוזיציה אמר כי הוא קיים שיחות עם גורמים בצבא, וביום שבת אף ערק גנרל מחיל האוויר לשורותיו, אולם אין סימנים לכך שהנהגת הכוחות המזוינים עברה צד.

לפי ההערכות לא רשמיות, בצבא ונצואלה יש כ-2,000 גנרלים, רבים מהם לא מפקדים על כוחות ושעריקתם לא בהכרח מחלישה את המשטר. נשיא ונצואלה נהנה גם מתמיכת המשטרה, ושולט ביחידה מיוחדת המכונה FAES המובילה את הפשיטות נגד האופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully