וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהכספות אל טורקיה והמפרץ: נשיא ונצואלה מוכר טונות של זהב כדי לשרוד

2.2.2019 / 10:30

גורם המעורה בתכנית של מדורו אמר כי קראקס מתכננת למכור 29 טונות בחודש הקרוב לאיחוד האמירויות, אחרי משלוח ראשוני של 3 טונות. זאת חרף הסנקציות של ארה"ב. אל טורקיה העביר המשטר הסוציאליסטי זהב לא מעובד תמורת 900 מיליון דולר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ונצואלה תמכור בימים הקרובים 15 טונות של זהב מכספות הבנק המרכזי שלה לאיחוד האמירויות הערביות תמורת מזומנים - כך אמר גורם בכיר המעורה בפרטי התכנית שאמורה לסייע למדינה שנמצאת במשבר פוליטי וכלכלי עמוק בשל הבידוד הגובר של הנשיא ניקולס מדורו.

הגורם הבכיר, ששמר על עילום שם, אמר כי מכירות הזהב הרזרבי התומך במטבע הבוליבר המקומי החלו ב-26 בינואר עם משלוח של שלושה טונות. זאת אחרי משלוח של זהב לא מעובד לטורקיה בסוף השנה שעברה, ששוויו היה כ-900 מיליון דולר. לדבריו, עד פברואר אמורים להימכר 29 טונות של זהב לאמירויות תמורת אירו במזומן, על מנת לשמור על נזילות ליבוא מוצרי יסוד.

ארצות הברית, שמגבה את מנהיג האופוזיציה חואן גוואידו מול הנשיא הסוציאליסטי, הזהירה ביום רביעי את הבנקים ואת הסוחרים שלא לרכוש זהב מוונצואלה. הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו, אחד ממובילי הקו התקיף נגד מדורו בקונגרס, הזהיר את איחוד האמירויות כי כל מי שסוחר בזהב עם ונצואלה יהיה נתון תחת סנקציות אמריקניות.

שגרירות האמירויות בקולומביה, שמכסה גם את הקשרים עם ונצואלה, והבנק המרכזי של ונצואלה לא הגיבו לדיווח.

נשיא ונצואלה מדורו בוחן מטילי זהב, מרץ 2018. רויטרס
מדורו בוחן מטילי זהב, במרץ אשתקד/רויטרס

לפי נתוני הבנק המרכזי של אנגליה, ונצואלה מחזיקה בכספות הבנק 132 טונות של זהב נכון לסוף חודש נובמבר האחרון. לפני כשנה דווח שממשלתו של מדורו מוכרת זהב על רקע המשבר הכלכלי שחווה המדינה בשל ירידת מחירי הנפט. אולם, מכירת כמות גדולה כל כך של עתודות זהב מהווה צעד קיצוני השמור למצב פיננסי נואש במיוחד.

לשם השוואה, המנטור של מדורו, הנשיא הקודם הוגו צ'אבס, דיבר על הצורך של ונצואלה להחזיק בידיה בנכסי הבנקים המרכזיים. בשנת 2011 הוא החזיר 160 טונות של זהב שהוחזקו בבנקים בארצות הברית ובאירופה אל הבנק המרכזי בקראקס.

כמה מנאמניו של מדורו מתחו ביקורת על מכירת הזהב. גוסטבו מרקז, שהיה שר המסחר תחת צ'אבס, אמר שעל הממשלה לא להסתיר עסקאות מסוג זה. "אנחנו לא יודעים יותר מה מיוצא, או תחת אילו תנאים", הוא אמר בראיון. "הפעולות הללו צריכות להיות שקופות".

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully