וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוזמת מנהיג האופוזיציה בוונצואלה: ברזיל תשלח סיוע הומניטרי

הנשיא בולסונארו הודיע כי יעביר משלוח של מזון ותרופות לגבול בסוף השבוע בתיאום עם ארה"ב. במקביל, מדורו סגר את המעברים עם האיים הקריביים הסמוכים לחופיה הצפוניים של המדינה על מנת למנוע כניסת סיוע. שר ההגנה: נעצור משלוחים שישלחו על ידי מדינות שהכירו בגוואידו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ברזיל הודיעה אמש (שלישי) כי תשלח סיוע הומניטרי לגבול המשותף עם ונצואלה בסוף השבוע, למרות מחאותיו של הנשיא ניקולס מדורו. לדברי דובר הנשיאות בברזיל, מאחורי ארגון המשלוח עומד מנהיג האופוזיציה בוונצואלה חואן גוואידו.

במקביל, סגר מדורו את המעברים הימיים והאוויריים עם האיים הקריביים ההולנדיים הסמוכים לחופיה הצפוניים של המדינה, על מנת למנוע את כניסתו של הסיוע. עד כה הצליח הצבא המקומי, שהביע את תמיכתו בנשיא המכהן, לבלום משלוחים של סיוע מארצות הברית שהגיעו דרך הגבול עם קולומביה.

שר ההגנה ולדימיר פדרינו אמר כי כל ניסיון לכפות שלטון חדש יהיה "תחת גופותינו המתות". עוד הוסיף השר כי הכוחות החמושים יחסמו משלוחי סיוע שישלחו על ידי ארצות הברית או מדינות אחרות שהכירו בגוואידו כנשיא הזמני.

לקריאה נוספת בנושא
מדורו: ממשל טראמפ - כנופיית קיצוניים שרוצה להשתלט על ונצואלה
"היחידים שמוכנים למות למענו": נשיא ונצואלה נשען על הגנת קובה
מנהיג האופוזיציה בוונצואלה: לא שולל התערבות צבאית אמריקנית

נשיא ונצואלה, ניקולאס מדורו במהלך פגישה עם שרים וחברי ממשל במגזר הטכנולגי בקראקס, ונצואלה 18 בפברואר 2019. רויטרס
סגר מעברים כדי למנוע את הכנסת הסיוע. מדורו/רויטרס

ממשלת ברזיל בראשותו של הנשיא ז'איר בולסונארו הכירה בגוואידו כנשיא וונצואלה. דובר הנשיאות בברזיליה אמר אמש כי בתיאום עם ארצות הברית, אוכל ותרופות יהיו זמינים בעיר פקריימה ששוכנת על הגבול. לדבריו, הסיוע ייאסף על ידי "הממשל של הנשיא המכהן חואן גוואידו במשאיות של ונצואלה עם נהגים מקומיים". עוד הוסיף הדובר כי "ברזיל משתתפת ביוזמה הבינלאומית החשובה של תמיכה בממשל גוואידו ובעם בוונצואלה".

עם זאת, טרם ברור אם שיירת הסיוע תורשה לחצות את הגבול ולהיכנס לשטח ונצואלה. הדובר הזהיר כי צבא ברזיל "פרוס ונמצא בכוננות לאורך הגבול כדי למנוע הפרות טריטוריאליות". מנהיג האופוזיציה מצדו אמר כי 600 אלף מתנדבים כבר נרשמו במטרה לתמוך בהכנסתם של המשלוחים ביום שבת - המועד האחרון שנקבע.

עוד באותו נושא

טראמפ מזהיר את צבא ונצואלה: שחררו את ארצכם, אתם תאבדו הכול

לכתבה המלאה
נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו חותם על צו המקל על הגבולת הנשק בארמון הנשיאות "פלאנאלטו" בברזיליה 15 בינואר 2019. רויטרס
מכיר בגוואידו כנשיא ונצואלה. בולסונארו/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר אתמול את צבא ונצואלה כי הם מסכנים את עתידם ואת חייהם ודחק בהם לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי למדינה. "לא תמצאו מקלט ולא נתיב בריחה קל וללא דרך מוצא", אמר טראמפ בעצרת במיאמי, מול קהל תומכים שהורכב בעיקר ממהגרים מוונצואלה ומקובה. "אתם תאבדו הכול", הוא הזהיר את נאמניו של הנשיא הסוציאליסטי. טראמפ שב על איומיו כי "כל האופציות" מונחות על השולחן ביחס למשבר, אם כי לפי ההערכות יש סבירות נמוכה לפעולה צבאית אמריקנית בוונצואלה.

בהודעה מוקלטת ששודרה בפני משתתפתי העצרת, אמר גוואידו כי יום שבת יהיה "רגע מכריע" בהפעלת לחץ על מדורו מתוך המדינה ומחוצה לה.

יו"ר בית הנבחרים חואן גוואידו בוונצואלה בעצרת תמיכה בו אחרי הכרזתו כנשיא המדינה ב-24 בינואר 2019. רויטרס
יום שבת יהיה "רגע מכריע". גוואידו/רויטרס

בנאום שנשא בתגובה, אמר מדורו כי טראמפ נאם "בסגנון נאצי" והתנהג כאילו שהוא הבעלים של ונצואלה ואזרחיה עבדיו. הוא מסרב להכניס את הסיוע ההומניטרי שנאגר בסמוך לגבולותיה של ארצו, לקראת תאריך היעד שהציב מנהיג האופוזציה חואן גוואידו להכנסתו, ביום שבת הקרוב. "לא נהפוך לאומה של קבצנים", אמר מדורו בנאום לאומה. "לא נקבל זאת (את הסיוע)".

הוא אמר כי ארצו מקבלת סיוע מדי יום, כולל מרוסיה, אם כי הדגיש שלא מדובר בתרומות אלא באספקה שעליה שילמה קראקס. מדורו דוחה את עצם קיומו של המשבר ההומניטרי, על אף שמיליונים סובלים ממחסור חמור מתרופות ובמזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully