וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: ארה"ב מתכננת התערבות צבאית בוונצואלה

26.2.2019 / 13:00

מזכיר המועצה לביטחון לאומי אמר כי וושינגטון הציעה למוסקבה לקיים שיחות על המשבר - אך דחתה אותן שוב ושוב בתואנות שווא. מנהיג האופוזיציה גוואידו קרא לקהילה הבינלאומית לא לשלול שום אפשרות כדי להפיל את מדורו

רויטרס

בכיר ברוסיה אמר היום (שלישי) כי מוסקבה סבורה כי ארצות הברית נערכת להתערבות צבאית בוונצואלה. ניקולאי פטרושב, מזכיר המועצה לביטחון לאומי, הוסיף כי רוסיה הסכימה להצעתה של וושינגטון לקיים שיחות על המשבר במדינה שבדרום אמריקה, אך היא דחתה זאת שוב ושוב על בסיס תירוצים מומצאים.

רוסיה היא אחת מבעלות בריתו המרכזיות של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, שנמצא תחת בידוד בינלאומי גובר מאז שבחודש שעבר הכריז יו"ר האסיפה הלאומית חואן גוואידו על עצמו כעל הנשיא הזמני. גוואידו זוכה להכרה מצד ארצות הברית ועשרות מדינות נוספות בעולם, והוא קרא לקהילה הבינלאומית לא לשלול שום אפשרות אחרי שבסוף השבוע נרשמו עימותים אלימים בגבול בעת הניסיון של האופוזיציה להעביר סיוע הומניטרי למדינה הדרום אמריקנית.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובכירי ממשלו הבהירו כי הם לא שוללים שום אפשרות, אך אתמול הבהירו בברזיל כי לא יאפשרו פעולה צבאית משטחם נגד ונצואלה. זאת על אף שממשלו של הנשיא ז'איר בולסונארו מהימין הקיצוני מוביל את המאמצים האזוריים להחלפת השלטון בקראקס.

חיייל צבא בוונצואלה שומרים בגבול עם קולומביה ב-7 בפברואר 2019. רויטרס
חיילים בצבא ונצואלה מאבטחים את הגבול עם קולומביה, שבת/רויטרס

השליח המיוחד של ארצות הברית לוונצואלה, אליוט אברמס, אמר במהלך מסיבת עיתונאים לקראת פגישת מועצת הביטחון בעניין ונצואלה, שנערכת לבקשתה של ארצות הברית, כי וושינגטון תטיל השבוע סנקציות נוספות על קראקס כדי להפעיל לחץ נוסף על ממשלו של הנשיא ניקולס מדורו.

כשנשאל אם וושינגטון מתכוננת לפעולה צבאית במדינה, השיב "לא". "הנשיא אמר שכל האפשרויות מונחות על השולחן. נשיאים תמיד אומרים את זה, ובצדק. אבל זאת טעות מבחינת הרוסים לדבר על התערבות צבאית לאחר שהם כתשו גם את גאורגיה וגם את אוקראינה", אמר אברמס.

גורמים אמריקנים כבר דחו בעבר את האשמות הרוסים בנוגע לתוכניות להתערב צבאית בוונצואלה ואמרו כי זאת "תעמולה חסרת בסיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully