וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: הנשיא לשעבר זוכה מטיוח חקירת הפיגוע בקהילה היהודית

1.3.2019 / 10:14

בעוד בית המשפט זיכה את קרלוס מנם, שש שנות מאסר נגזרו על השופט שהיה הממונה הראשי על חקירת המתקפה הקטלנית על מבנה הקהילה היהודית ב-1994, בה נהרגו 85 בני אדם. כמו כן, על שני תובעים לשעבר שנכשלו בתפקידם בחקירת המקרה הוטל עונש של שנתיים מאסר על תנאי

נשיא ארגנטינה לשעבר קרלוס מנם בבית משפט, שם זוכה ממעורבות בפיגוע בקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, 28 בפברואר 2019. רויטרס
זוכה. מנם, אתמול בבית המשפט/רויטרס

בית משפט בארגנטינה זיכה אתמול (חמישי) את הנשיא לשעבר קרלוס מנם שהואשם בשנת 2015 בטיוח הפיגוע במבנה הקהילה היהודית בבואנוס איירס לפני 25 שנה. מנם בן ה-88, הנהיג את ארגנטינה במשך עשור בין השנים 1989-1999. הוא הכחיש בעקביות כי ניסה לבטל את חקירת מתקפת הטרור הקטלנית ביותר בתולדות המדינה, שגרמה למותם של 85 בני אדם ומעולם לא נפתרה.

אתמול, בית המשפט גזר שש שנות מאסר על השופט לשעבר שהיה הממונה הראשי על חקירת הפיגוע, חואן חוזה גלאנו. הוא נמצא אשם במעילה וכיסוי ראיות, אולם הכחיש את ההאשמות נגדו. כמו כן, על שני תובעים לשעבר שנכשלו בתפקידם בחקירת המקרה נגזרו שנתיים מאסר על תנאי.

לקריאה נוספת בנושא
ארגנטינה: התובע היהודי אלברטו ניסמן נרצח ולא התאבד
בשל הסכם מפוקפק עם איראן: צו מעצר לנשיאת ארגנטינה לשעבר
נתניהו בבואנוס איירס: להטיל על איראן אחריות לפיגועים בשנות ה-90

פיגוע במרכז היהודי בבואנוס איירס ב-1994. AP
זירת הפיגוע, 1994/AP

התקדמות מעטה נרשמה בחקירות המתקפה שאירעה בשנת 1994, במהלכה משאית עמוסה בחומרי נפץ התפוצצה מחוץ למבנה הקהילה היהודית. מערכת המשפט בארגנטינה האשימה את איראן באחריות לפיגוע הטרור, אולם בטהראן הכחישו את מעורבותם. עד אתמול, אף גורם איראני לא הועמד לדין בגין הפיגוע ובגין מתקפה קטלנית בשגרירות ישראל בבואנוס איירס ב-1992.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהאשים את איראן וארגון חיזבאללה במתקפה בבניין הקהילה היהודית, שיבח את הנשיא המכהן מאוריסיו מאקרי בחידוש המאמצים לפתרון הפשע.

עוד באותו נושא

נשיא ארגנטינה לשעבר נאשם בטיוח חקירת הפיגוע בקהילה היהודית

לכתבה המלאה
אלברטו ניסמן, התובע הכללי של מדינת בואנוס איירס, ארגנטינה. רויטרס
נרצח. ניסמן/רויטרס

בשנת 2015 התובע אלברטו ניסמן נמצא ללא רוח חיים בדירתו בבואנוס איירס, ארבעה ימים לאחר שהאשים את הנשיאה דאז כריסטינה פרננדס קירשנר בטיוח תפקידה של איראן בפיגוע בשנת 1994. שנתיים לאחר מכן פסק בית המשפט כי ניסמן נרצח ולא שם קץ לחייו.

ב-2017 הורה בית משפט במדינה על מעצרה של הנשיאה לשעבר. צו המעצר הסיר גם את חסינותה המשפטית של קירשנר, שהייתה בתפקיד בין 2007 ל-2015, ושימשה כסנאטורית. בעבר היא דחתה את הטענות נגדה וכינתה אותן אבסורדיות. היא הואשמה כי חתמה על הסכם עם טהראן, שאפשר לגורמים איראניים רשמיים החשודים בתכנון הפיגוע להיחקר על ידי שופטים ארגנטינאים בטהראן ולא בבואנוס איירס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully