וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ארגנטינה לשעבר נאשם בטיוח חקירת הפיגוע בקהילה היהודית

6.8.2015 / 23:21

משפטו של קרלוס מנם ושל בכירים נוספים לשעבר נפתח היום, אולם הנשיא לשעבר לא הגיע. עורכי דינו הסבירו: "הוא במנוחה מוחלטת בעצת הרופא". מנם מואשם כי השתיק את החקירה בשל מעורבות מכר. הרשויות מאשימות את איראן וחיזבאללה

פיגוע במרכז היהודי בבואנוס איירס ב-1994. AP
זירת הפיגוע במבנה הקהילה היהודית בבואנוס איירס/AP

נשיא ארגנטינה לשעבר קרלוס מנם שהואשם בטיוח הפיגוע במבנה הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994 לא הגיע היום (חמישי) למשפט הראשון בעניינו. עורכי דינו הסבירו כי הסיבה להיעדרות היא בעיות בריאותיות. "בעצת הרופא, נדרשת למנם מנוחה מוחלטת", נמסר.

המשפט שאמור היה להיפתח היום דן במנם ובשורת בכירים נוספים לשעבר שנאשמים בטיוח הפיגוע. התביעה במדינה הדרום-אמריקנית האשימה את איראן באחריות למתקפה שבה נרצחו 85 בני אדם והייתה לקטלנית ביותר בתולדותיה. ואולם, איש מעולם לא הורשע בארגנטינה בקשר לפרשה ורבים רואים בפיגוע סמל למערכת המשפט המושחתת שאותה ניתן לשחד כדי להתחמק מעונש.

פרט למנם, 12 גורמים בכירים נוספים עומדים למשפט – בהם שני תובעים לשעבר, בכיר מודיעני לשעבר, קציני משטרה בדימוס, מנהיג בקהילה היהודית ומכונאי שמשאית שהייתה בבעלותו נשאה את חומרי הנפץ ששימשו לפיגוע. העונשים האפשריים נעים בין שלוש ל-15 שנה.

נשיא ארגנטינה לשעבר, קרלוס מנם. AP
הנשיא לשעבר קרלוס מנם/AP

המשפט, שצפוי להימשך כמה חודשים, יתמקד בסיבות שהובילו את מנם ואת האחרים לקבור את החקירה עוד בראשיתה ואת הדרך שבה הם עשו זאת לכאורה. העדויות עשויות להציף מחדש את התככים של הפוליטיקה הארגנטינית משנות ה-90 ולרדת עד לשורשיו הסוריים של מנם, שעלולים היו להשפיע עליו בנושא.

התביעה במשפט צפויה לטעון שהשופט לשעבר חואן חוזה גלאנו, בהוראתו של מנם, עצרו את חקירת "המסלול הסורי" שבו היה מעורב אלברט קנורה אדול, שמוצאו מסוריה. אדול נעצר לאחר שהרשויות גילו שהוא התקשר לקרלוס טלדין, המכונאי שהיה הבעלים של המשאית, ימים לפני הפיגוע. אדול, שלהוריו היה קשרים עם משפחתו של הנשיא לשעבר, היה חשוד גם לאחר שבפירוט השיחות שלו היה מספרו של מוסחן רבאני, שבאותה תקופה היה נספח התרבות של איראן בשגרירות בבואנוס איירס. רבאני מואשם בתכנון הפיגוע וארגנטינה עדיין דורשת את הסגרתו. אדול, שמת ב-2010, הכחיש את מעורבותו.

(עדכון ראשון: 16:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully