וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: התובע היהודי אלברטו ניסמן נרצח ולא התאבד

27.12.2017 / 3:49

שופט פדרלי קבע כי "מותו של ניסמן לא היה יכול להיות התאבדות". זו הפעם הראשונה שבית משפט מתייחס למקרה כרצח. ניסמן נמצא ללא רוח חיים בדירתו כמה ימים לאחר שהאשים את הנשיאה דאז בטיוח מעורבות איראן בפיגוע נגד הקהילה היהודית

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

התובע היהודי-ארגנטינאי אלברטו ניסמן נרצח ולא שם קץ לחייו – כך פסק הלילה (רביעי) שופט בבית משפט פדרלי בארגנטינה. בפסק דין בן 656 עמודים, קבע השופט חוליאן ארקוליני כי יש הוכחות מספקות כדי להסיק כי ניסמן לא התאבד בירי לראשו, אלא אדם אחר ירה בו. "מותו של ניסמן לא היה יכול להיות התאבדות", כתב השופט בפסק הדין. זו הפעם הראשונה שבה בית משפט מתייחס למקרה כרצח.

ניסמן נמצא ללא רוח חיים בדירתו בבואנוס איירס בינואר 2015, ארבעה ימים לאחר שהאשים את הנשיאה דאז כריסטינה פרננדס דה קירשנר בטיוח תפקידה של איראן בפיגוע במבנה הקהילה היהודית ב-1994, שהיה מתקפת הטרור הקטלנית ביותר בתולדות המדינה. ניסמן בן ה-51 נמצא עם כדור ברקתו הימנית, כשאקדח בקוטר של 22 מ"מ נמצא בסמוך לו.

לקריאה נוספת:
בשל הסכם מפוקפק עם איראן: צו מעצר לנשיאת ארגנטינה לשעבר
"הוצמד לו אקדח לרקה": דוח חדש בארגנטינה קובע כי התובע היהודי נרצח
מותו המסתורי של התובע הארגנטינאי: קיים חשד שאולץ להתאבד

אלברטו ניסמן, התובע הכללי של מדינת בואנוס איירס, ארגנטינה. רויטרס
השופט קבע כי יש הוכחות מספקות כדי להסיק שהוא לא התאבד. ניסמן/רויטרס

מותו הפך במהרה לסוגיה פוליטית. בעלי בריתה של הנשיאה רמזו כי הוא התאבד מאחר שהוא לא הצליח לגבות את הטענות שלו, אולם רבים אחרים התעקשו כי הוא נרצח. המקרה הוביל למחאה נרחבת נגד הממשלה, כמה חודשים לפני הבחירות לנשיאות.

קירשנר הכחישה כי פעלה בניגוד לחוק ואמרה כי לממשלתה אין יד במותו של ניסמן. הדוחות הראשוניים הצביעו על כך שאין סימן לכך שמישהו אחר היה נוכח לצדו בזמן מותו. צוותי הזיהוי הפליליים אמרו כי אין ראיה מבוססת לכך שמדובר ברצח, והמשטרה הפדרלית קבעה כי עורך הדין התאבד בחדר המקלחת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
נשיאת ארגנטינה לשעבר כריסטינה פרננדז מושבעת לסנאט, 29 בנובמבר 2017. רויטרס
נאשמת בבגידה. פרננדז/רויטרס

לפי דוח חקירה שחיברה המשטרה סביב הפרשה ופורסם בחודש שעבר, ניסמן הוכה בידי שני אנשים, שגררו אותו והניחו אותו לפני האמבטיה שלו. בזמן שאחד מהם אחז אותו "כמו בחיבוק", האדם השני הצמיד את האקדח לראשו וירה בו.

הדוח ציין ראיות מרכזיות שלא הוזכרה בדוחות הקודמים – מחיצת האף שלו הייתה שבורה, הוא סבל ממכות בירך ובאזורים אחרים ובדמו נמצא קטמין, סם חזק המשמש להרדמה. הדוח החדש קבע כי התוקפים ניסו להציג זאת כהתאבדות, אבל הוא ציין כי מומחים אחרים שהשתתפו בחקירות מעולם לא מצאו עקבות של אבק שריפה על ידיו של ניסמן.

בפיגוע במבנה הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994 נהרגו 85 איש ועוד מאות נוספים נפצעו. נגד פרננדז, כיום סנאטורית, הוגש בתחילת החודש כתב אישום בגין בגידה. היא מואשמת כי חתמה על הסכם עם טהראן, שאפשר לגורמים איראניים רשמיים החשודים בתכנון הפיגוע להיחקר על ידי שופטים ארגנטינאים בטהראן ולא בבואנוס איירס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully