וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו המסתורי של התובע הארגנטינאי: קיים חשד שאולץ להתאבד

תובעת שהייתה אחראית לחקירת מותו של אלברטו ניסמן אמרה בריאיון לתחנת רדיו מקומית כי יכול להיות שמדובר בהתאבדות כפויה. התובע היהודי טען כי הנשיאה הקודמת טייחה את מעורבותה של איראן בפיגוע בקהילה היהודית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(בפברואר שעבר: מאות אלפים הפגינו בבואנוס איירס לאחר מותו של ניסמן)

קיים חשד כי התובע הארגנטינאי אלברטו ניסמן, שהוביל את החקירה בנוגע למעורבות איראן בפיגוע במבנה הקהילה היהודית בבאונוס איירס, אולץ להתאבד – כך אמרה הלילה (שישי) התובעת וויויאן פיין, שעד חודש דצמבר הייתה ממונה על חקירת מותו המסתורי, ודבריה הובאו באתר "הגרדיאן".

ניסמן טען כי הנשיאה כריסטינה פרננדז, שסיימה את כהונתה באוקטובר האחרון, טייחה את מעורבות איראן בפיגוע בתמורה לנפט זול. מקורביו אמרו כבר במרץ הקודם כי הוא נרצח, יממה לפני שהיה אמור להעביר את הדוח שחיבר בנושא לפרלמנט.

עוד בנושא:
אחרי יותר משנה: דוח ראשון קובע כי התובע הארגנטיני ניסמן נרצח
ארגנטינה: חקירה נגד שר החוץ שטייח את מעורבות איראן בפיגוע
חשיפה בארגנטינה: שר החוץ לשעבר הודה באחריות איראן לפיגוע

התובע שדרש לחקור את נשיאת ארגנטינה נמצא מת בדירתו. רויטרס
מותו עדיין נותר תעלומה. אלברטו ניסמן/רויטרס

פיין אף אמרה כי ביום מותו ניסמן קיים כמה שיחות טלפון עם "שישה או שבעה אנשים". לדבריה, השיחות נערכו בין היתר עם ראש שירותי המודיעין במדינה לשעבר, אנטוניו סטיאוסו, ומפקד הצבא לשעבר סזאר מילאני. "מצאתי רמזים וסימנים לכך שדמויות בעלות שיעור קומה שוחחו איתו באין מפריע ביום המוות", הוסיפה.

היא כבר טענה בעבר כי מדובר בהתאבדות, אך בשיחת טלפון לרדיו המקומי "לה רד", העלתה פיין לראשונה את האפשרות שמדובר בהתאבדות כפויה. בסוף חודש פברואר טען תובע אחר, ריקרדו סאנז, כי מדובר ברצח. הצהרתו של סאנז הייתה הראשונה שתמכה בסברה הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully