וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר משנה: דוח ראשון קובע כי התובע הארגנטיני ניסמן נרצח

בהצהרות שהגיש התובע ריקרדו סאנז נטען לראשונה כי ניסמן היהודי לא התאבד, כפי שנקבע לאחר שנמצא ירוי בראשו בדירתו בבואנוס איירס. ניסמן טען כי הנשיא הקודמת טייחה את מעורבותה של איראן בפיגוע בקהילה היהודית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(לפני שנה: מאות אלפים הפגינו בבואנוס איירס לאחר מותו של ניסמן)

התובע המיוחד אלברטו ניסמן, שנמצא בתחילת השנה שעברה ירו בדירתו, נרצח ולא התאבד - כך קבע תובע בארגנטינה שהגיש היום (חמישי) את ממצאי החקירה לבית המשפט במסגרת תביעה הדורשת שהתיק ינוהל בידי הרשויות הפדרליות. הצהרותו של ריקרדו סאנז היא הראשונה שמאשרת את הסברה הזאת, שהועלתה בידי מקורביו של ניסמן היהודי ושל גורמים נוספים לאחר שגופתו אותרה בינואר אשתקד בדירתו בבואנוס איירס.

ניסמן הוביל את החקירה של מעורבותה של איראן בפיגוע במבנה הקהילה היהודית ב-1994. הוא טען כי הנשיאה כריסטינה פרננדז, שסיימה את כהונתה באוקטובר האחרון, טייחה זאת בתמורה לנפט זול. משפחתו טענה כבר במרץ הקודם כי הוא נרצח, יממה לפני שהיה אמור להעביר את הדוח שחיבר בנושא לפרלמנט.

בחודש אפריל האחרון ביטל התובע הפדרלי חאווייר דה לוקה את האישומים נגד הנשיאה וסגר את התיק. עם זאת, בסוף דצמבר הוחלט על פתיחת חקירה פלילית נגד שר החוץ לשעבר הקטור טימרמן, בגין חלקו לכאורה בטיוח המעורבות האיראנית בפיגוע. גורמים משפטיים מסרו לרשת הארגנטינאית "אינפובאה" כי התובע אדוארדו טיאנו הטיל על השופט קלאודיו בונדיו להוביל את הטיפול בתיק הרגיש, שעשוי להוביל להרשעה בעבירות של "בגידה" ו"הסתרת מידע".

ההחלטה הגיעה לאחר שהעיתונאי הארגנטינאי דניאל סנטורו חשף ברשת "רדיו מיטרה" שתי הקלטות שבהן נשמע שר החוץ לשעבר טימרמן מודה בשיחה עם נשיא הקהילה היהודית במדינה גיירמו בורגר, כי איראן "השתילה את הפצצות" במבנה הקהילה.

לקריאה נוספת בנושא
ארגנטינה: חקירה נגד שר החוץ שטייח את מעורבות איראן בפיגוע
ארגנטינה: נסגר תיק החקירה השערורייתי נגד הנשיאה
משפחת התובע הארגנטיני: "חקירה עצמאית מגלה כי הוא נרצח"

התובע שדרש לחקור את נשיאת ארגנטינה נמצא מת בדירתו. רויטרס
התובע אלברטו ניסמן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully