וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת התובע הארגנטיני: "חקירה עצמאית מגלה כי הוא נרצח"

5.3.2015 / 19:41

גרושתו של אלברטו ניסמן, שנמצא מת יום לפני שהעיד נגד הנשיא בדבר טיוח המעורבות של איראן בפיגועים במדינה, טוענת כי הוא נרצח. זאת, בניגוד לסברה שהוא שם קץ לחייו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

משפחתו של התובע הארגנטני אלברטו ניסמן, שהאשים את הנשיא כריסטינה פרננדז בטיוח מעורבות איראן בפיגוע ב-1994 בקהילה היהודית, טוענת היום (חמישי) כי הוא נרצח. ניסמן נמצא ירוי בראשו יום לפני שהיה אמור למסור את ממצאי חקירתו נגד הנשיאה. הוא טען כי בתמורה לנפט זול, הממשל הסתיר את העובדה שטהראן הייתה אחראית לפיגוע הקטלני.

לדברי גרושתו של ניסמן, חקירה עצמאית של מותו העלתה כי הוא נרצח. עד כה לא שחררו הרשויות בבואנוס איירס את התוצאות המלאות של הנתיחה לאחר המוות של ניסמן. עם זאת, מהפרטים המעטים שנמסרו מצד התביעה הכללית עולה כי הוא התאבד, על אף שלא התקבלה קביעה רשמית בנושא. פרטים רבים שצצו לאחר האירוע, שהתרחש ב-18 בינואר, העלו ספקות לגבי האפשרות שניסמן אכן שם קץ לחייו.

הפגנה לציון 30 יום למותו של התובע אלברטו ניסמן – בואנוס איירס, ארגנטינה, 18 בפברואר 2015. AP
הפגנה לזכרו של ניסמן בחודש שעבר/AP

"לא הייתה לו תאונה. הוא לא התאבד. הם רצחו אותו", מסרה אשתו לשעבר סנדרה ארויו סלגדו. היא לא מסרה פרטים נוספים לגבי מי שרצח את ניסמן בן ה-52, שעמו הביאה לעולם שני ילדים. מוקדם יותר היום הפקידה ארויו סלגדו, שופטת בתפקידה, את הממצאים במשרדי התביעה הכללית בבירה. היא לא מסרה פרטים נוספים לגביהם.

אתמול הגיש ג'ררדו פוז'יסיטה, התובע שהחליף את ניסמן, ערעור על החלטת בית המשפט משבוע שעבר לנקות את האישומים נגד הנשיאה. "בדיקה פלילית יוצאת דופן בחומרה ובעלת חשיבות ממסדית, כמו זאת שהוצגה על ידי ניסמן, דורשת את כל המאמצים האפשריים כדי לנסות ולגלות את מה שבאמת קרה", מסר פוז'יסיטה בהצהרה שבה הודיע על ערעורו. השופט דחה את ההאשמות בשבוע שעבר בשל חוסר בראיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully