וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הסכם מפוקפק עם איראן: צו מעצר לנשיאת ארגנטינה לשעבר

בית משפט מבקש להסיר את חסינותה של כריסטינה פרננדז קירשנר, המשמשת עתה סנאטורית, בשל טיוח לכאורה של מעורבות טהראן בפיגוע נגד הקהילה היהודית. על הסנאט יהיה להצביע על הסרת חסינותה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בית משפט בארגנטינה הורה אמש (חמישי) על מעצרה של הנשיאה לשעבר כריסטינה פרננדז קירשנר בחשד לכך שהיא טייחה את מעורבות איראן בפיגוע במרכז היהודי בבואנוס איירס ב-1994 – כך מסר גורם משפטי לסוכנות הידיעות הצרפתית.

הצו הסיר גם את חסינותה המשפטית של קירשנר, שהייתה בתפקיד בין 2007 ל-2015, ועתה משמשת סנאטורית. בעבר היא דחתה את הטענות נגדה וכינתה אותן אבסורדיות.

היא מואשמת כי חתמה על הסכם עם טהראן, שאפשר לגורמים איראניים רשמיים החשודים בתכנון הפיגוע, שבו נהרגו 85 איש, להיחקר על ידי שופטים ארגנטינאים בטהראן ולא בבואנוס איירס.

התיק נחקר על ידי התובע היהודי אלברטו ניסמן, שמת במסתוריות בינואר אשתקד, אחרי שחיבר דוח שבו האשים את קירשנר בטיוח. הרשויות מיהרו לקבוע כי הוא התאבד בדירתו, אך דוח שפורסם לאחרונה קבע כי הוא נרצח.

לקריאה נוספת בנושא
"הוצמד לו אקדח לרקה": דוח חדש בארגנטינה קובע כי התובע היהודי נרצח

נשיאת ארגנטינה לשעבר כריסטינה פרננדז מושבעת לסנאט, 29 בנובמבר 2017. רויטרס
פרננדז מושבעת לתפקידה בסנאט בחודש שעבר/רויטרס

קירשנר, בת 64, אמורה להתחיל את כהונתה בסנאט בשבוע הבא, אחרי שניצחון בבחירות באוקטובר העניק לה חסינות ממאסר על שורת פרשות שחיתות שבהן היא מעורבת. על הסנאט יהיה עתה להסיר את חסינותה, בהצבעה הדורשת רוב של שני שלישים.

לקואליציית השמאל של פרננדז יש 32 מושבים בסנאט, אך רק כעשרה מהם במחנה של קירשנר. קואליציית הימין מרכז של הנשיא מאוריסיו מקרי מחזיקה ב-25 מושבים.

השופט קרלוס בונדיו הורה גם על מעצרו של שר החוץ בממשלה הקטור טימרמן וגורמים בכירים לשעבר נוספים. על ראש סוכנות הביון לשעבר אוסקר פרילי נאסר לצאת מהמדינה. בונדיו מוביל את חקירת התיק מאז מותו של ניסמן.

(עדכון ראשון: 16:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully