וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בבואנוס איירס: להטיל על איראן אחריות לפיגועים בשנות ה-90

12.9.2017 / 4:29

בביקור בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס בירך ראש הממשלה את הנשיא מאוריסיו מקרי על חידוש חקירת הפיגועים. "הגיע הזמן לעשות צדק עם הקורבנות. הגיע הזמן להוקיע את הנאשמים", אמר

צילום: לע"מ, עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (שני) כי "הגיע הזמן להטיל על איראן את האחריות המלאה באופן פומבי וסופי" לפיגועים נגד הקהילה היהודית בארגנטינה בשנות ה-90. בביקור בבניין האמי"א של הקהילה היהודית בבואנוס איירס, בו נרצחו 85 בני אדם על ידי מכונית תופת ב-1994, בירך נתניהו את נשיא ארגנטינה, מאוריסיו מקרי, על חידוש חקירת הפיגועים ואת "נכונותו למצות את בירור האמת עד תום".

זאת לאחר שבמשך שנים קודמיו של מקרי בתפקיד טייחו את חקירת הפיגועים ואת מעורבותן של איראן וחיזבאללה. "הגיע הזמן לעשות צדק עם הקורבנות. הגיע הזמן להוקיע את הנאשמים", אמר.

נתניהו, שנחת בבואנוס איירס אתמול בביקור היסטורי של ראש ממשלה מכהן באמריקה הלטינית, הוא ראש הממשלה הישראלי הראשון שמבקר באתרי הפיגועים הקשים של שנות ה-90. לנסיעה הצטרפו גם בני משפחות של דיפלומטים ישראלים שנספו בפיגוע בשגרירות ב-1992.

לקריאה נוספת:
עקב המהומות בטוגו: נדחתה פסגת מדינות אפריקה בהשתתפות נתניהו
"נתניהו הוא היטלר": מחאה נגד ראש הממשלה בביקורו בארגנטינה
על רקע החקירות: נתניהו המריא לביקור היסטורי באמריקה הלטינית

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה באירוע עם הקהילה היהודית בבואנוס איירס, 11 בספטמבר 2017. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה ורעייתו בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

לפני הביקור בבניין האמי"א, נתניהו ורעייתו השתתפו בטקס הנחת זר בכיכר השגרירות, וחשפו שלט הנצחה בשם ממשלת ישראל. בשני האירועים נתניהו הביע הזדהות וצער עם משפחות והודה לנשיא מקרי על מחויבותו "להילחם בטרור, להילחם באנטישמיות, לזכור את לקחי העבר ולעשות הכול כדי שטרגדיות כאלו לא יישנו".

איראן, שעמדה מאחורי שני הפיגועים בבואנוס איירס, הייתה הנושא המרכזי בנאומיו של נתניהו, בהם הזהיר כי טהראן היא עדיין המקור העיקרי והמרכזי לטרור העולמי. "כאז גם היום איראן מחוללת טרור בכל רחבי תבל וגם לפני שני עשורים וחצי, איראן הייתה זו שהבעירה את פתיל הנפץ שפגע פעמיים בארגנטינה. איראן יזמה, תכננה וביצעה את הפיגועים הנוראיים באמצעות השליח שלה, חיזבאללה", אמר נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בטקס הנחת זר בכיכר השגרירות בבואנוס איירס בו אירע הפיגוע בשנת 1992, 11 בספטמבר 2017. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בטקס הנחת זר בכיכר השגרירות בבואנוס איירס בו אירע הפיגוע ב-1992/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

"האיום האיראני הוא איום ואתגר מתמשך, זהו איום שפורץ מן המזרח התיכון והוא שולח זרועות לכל עבר, כולל לכאן, לאמריקה הלטינית, וביתר שאת בשנים האלה", הוסיף. בטקס בכיכר השגרירות נתניהו שב והזהיר מפני התחזקותה של איראן בצל המאבק הבינלאומי להביס את דאעש בסוריה ואמר כי "אנו נחושים להילחם בטרור של איראן, אנו נחושים למנוע ממנו להתבסס ליד גבולנו".

היום נתניהו צפוי לקיים פגישה מדינית ופסגה כלכלית עם מארחו הנשיא מקרי, וגם ייפגש עם נשיא פרגוואי הורסיו קרטס שיגיע לבואנוס איירס לפגישה עם ראש הממשלה. בהמשך השבוע נתניהו יבקר גם בקולומביה ובמקסיקו, ויקיים פגישות ואירועים עם מנהיגיהן. בסוף השבוע צפוי נתניהו להמשיך לארצות הברית, לקראת נאומו השנתי בעצרת הכללית של האו"ם בשבוע הבא ופגישתו השלישית עם הנשיא דונלד טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully