וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב המהומות בטוגו: נדחתה פסגת מדינות אפריקה בהשתתפות נתניהו

11.9.2017 / 11:42

ביקורו של ראש הממשלה במדינות מערב הישבת השחורה נדחה לאור המשבר הפוליטי המחריף במדינה, ולבקשתו של הנשיא. משרד החוץ: "הנשיא הדגיש שהצלחת האירוע מצריכה היערכות מורכבת"

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא טוגו פאורה גנאסינגבה במהלך ביקורו בליבריה 4 ביוני 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וגנאנסינגבה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ממשלת טוגו החליטה היום (שני) לבטל את ועידת הפסגה המשותפת לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמנהיגי מדינות אפריקה שתוכננה להתקיים בחודש הבא במדינה, לאור המשבר הפוליטי המחריף במדינה. נשיא טוגו פאורה גנאנסינגבה הודיע על כך לראש הממשלה בימים האחרונים, והשניים סיכמו שהוועידה תידחה למועד מאוחר יותר שיוסכם בין המדינות.

הפסגה בטוגו היתה אמורה להיות נסיעתו השלישית של נתניהו לאפריקה בשנתיים האחרונות, אחרי ביקורו בקיץ 2016 ברואנדה, קניה, אוגנדה ואתיופיה, והשתתפותו בפסגת המדינות החברות בארגון ECOWAS בליבריה ביוני האחרון. הוועידה בטוגו הייתה אמורה להיות המשך המסע של נתניהו לחיזוק הקשרים עם אפריקה, שבו היה אמור להתמקד במדינות מערב היבשת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא טוגו פור גנאסינגבה. 10 באוגוסט 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וגנאנסינגבה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ואולם, הוועידה עוררה התנגדות של מדינות ערב שניסו להפעיל לחץ על ביטולה, ולכך נוספו אירועי השבועות האחרונים בהם החלו הפגנות המוניות בטוגו נגד שלטונו של הנשיא - שמשפחתו שולטת בטוגו זה חמישים שנה - בדרישה שהנשיא יבצע רפורמה של הגבלת כהונה. על רקע האירועים, נשיא טוגו הודיע לנתניהו על דחיית הוועידה. במשרד החוץ אמרו היום כי הנשיא אמר שהוא נרתם אישית לקדם את הפסגה אבל "הדגיש שהבטחת הצלחת האירוע החשוב מצריכה הכנות משמעותיות והיערכות מורכבת".

נתניהו נפגש עם נשיא טוגו גם במסגרת ועידת ECOWAS, שם אירעה תקרית מביכה בין מאבטחי שני המנהיגים, וגם אירח את הנשיא גנאנסינגבה בביקור בישראל בחודש שעבר. "טוגו היא ידידת אמת של ישראל", הכריז. הנשיא הביע הערכה משותפת כשחתם בספר האורחים של מעון ראש הממשלה: "אני חולם על חזרתה של ישראל לאפריקה ועל חזרתה של אפריקה לישראל".

ההודעה על ביטול הוועידה מגיעה בתחילת ביקורו של מסע מדיני היסטורי אחר שנתניהו מקיים השבוע, כשיהיה לראש הממשלה הישראלי המכהן הראשון שמבקר במדינות אמריקה הלטינית. במסגרת המסע, נתניהו צפוי לבקר בארגנטינה, קולומביה ומקסיקו, ולהיפגש עם מנהיגי מדינות אלה והקהילות היהודיות, וגם עם נשיא פרגוואי הורסיו קרטס שיגיע לבואנוס איירס לפגישה עם ראש הממשלה. בסוף השבוע נתניהו צפוי להמשיך לארצות הברית, לקראת נאומו השנתי בעצרת הכללית של האו"ם בשבוע הבא ופגישתו השלישית עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully