וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לפסגת טראמפ-קים: "צפון קוריאה נותרה איום גרעיני"

שר החוץ פומפאו אמר כי ייתכן ושני המנהיגים לא יצליחו להגיע להישגים משמעותיים בפגישתם בוייטנאם בנושא פירוקה של קוריאה הצפונית מנשק גרעיני. טראמפ הצהיר כי קים יכול להפוך את מדינתו לאחת הכלכלות הגדולות בעולם אם יוותר על הגרעין, אך טען כי אינו רוצה "להאיץ" בו

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו הביע אמש (שני) ספקות לגבי ההישגים אליהם יכולים להגיע הנשיא דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג' און במהלך פסגתם השנייה שתתקיים השבוע בוייטנאם. בריאיון ל"פוקס ניוז" אמר פומפאו כי "ייתכן ולא נצליח להשיג הכל השבוע, (אבל) אנחנו מקווים שנתקדם באופן משמעותי במהלך הדרך". כנשאל אם קוריאה הצפונית נותרה איום גרעיני, ענה השר "כן".

בנאום שנשא הלילה הצהיר הנשיא טראמפ כי הוא פיתח "מערכת יחסים מאוד מאוד טובה" עם מנהיג קוריאה הצפונית, ואמר כי אינו "ממהר" לדחוק בתהליך פירוק חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני. "אני לא רוצה להאיץ באף אחד. אני רק לא רוצה ניסויים. כל עוד אין ניסויים, אנחנו שמחים", ציין.

טראמפ צייץ אתמול בחשבון הטוויטר שלו כי קוריאה הצפונית עשויה להפוך לאחד "הכוחות הכלכליים הגדולים" בעולם, אם תוותר על נשק גרעיני. לדבריו, המדינה בהנהגתו של קים בעלת "יותר פוטנציאל לצמיחה מהירה מאשר כל מדינה אחרת". עוד הוסיף כי "שנינו מצפים להמשך התהליך שהחל בפסגה הראשונה בסינגפור".

לקריאה נוספת בנושא
צפון קוריאה: ארה"ב לא תהיה בטוחה ללא תוצאות בפסגה עם טראמפ
עריק צפון קוריאני בכיר: קים לא יוותר על הגרעין
מפזרים ומחביאים: צפון קוריאה מסתירה את אתרי הגרעין והטילים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
"מערכת יחסים מאוד מאוד טובה". טראמפ וקים בסינגפור, יוני/רויטרס

בפסגה הקודמת בסינגפור הכריז קים הצהרה מעורפלת על נכונותו לפעול למען פירוז מגרעין של חצי האי הקוריאני, שם מוצבים כוחות אמריקניים מאז תום מלחמת קוריאה ב-1953. פיונגיאנג הצהירה מזה זמן רב כי לא תוותר על הנשק הגרעיני שלה, אלא אם ארצות הברית תסיג את כוחותיה מקוריאה הדרומית.

בתום הפגישה בין השניים בחודש יוני האחרון צייץ טראמפ כי "כולם יכולים להרגיע הרבה יותר בטוחים עכשיו מהיום שבו נכנסתי לתפקיד. אין יותר איום גרעיני מקוריאה הצפונית".

עוד באותו נושא

סיום הלוחמה והסכם חלקי: הציפיות של טראמפ וקים מהפסגה

לכתבה המלאה
שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בוועידה בוורשה, 12 בפברואר 2019. רויטרס
הביע ספקות. פומפאו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully