וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריק צפון קוריאני בכיר: קים לא יוותר על הגרעין

לפני הפסגה השנייה בין הרודן לטראמפ, אמר השגריר לשעבר בבריטניה כי קים ינצל את הפגישה בווייטנאם כדי לבסס את מעמד ארצו כמעצמה גרעינית. טראמפ: אין לחץ בפירוקה מגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

בכיר צפון קוריאני לשעבר אמר כי למנהיג המדינה קים ג'ונג און אין כוונה לוותר על נשקו הגרעיני וכי הוא רואה את הפסגה הקרובה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כהזדמנות לבסס את מעמדה של ארצו כמעצמה גרעינית.

ת'ה יונג הו, שערק לקוריאה הדרומית מ-2016, אמר במסיבת עיתונאים שכינס אתמול בסיאול כי הפסגה בווייטנאם בסוף החודש תהיה כישלון אם טראמפ לא יצליח לגרום לקים להכריז כי הוא נוטש את כל המתקנים והנשקים הגרעיניים שלו, וחוזר לאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. הוא היה השגריר בלונדון בטרם ערק לקוריאה הדרומית, והיה לדיפלומט הבכיר ביותר שעשה זאת עד היום.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און יוצאים מארוחת הצהריים במלון קפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
ההכנות בווייטנאם נמשכות. טראמפ וקים בסינגפור/רויטרס

בסוף החודש ייפגשו טראמפ וקים פעם נוספת, בבירת וייטנאם, שמונה חודשים אחרי הפגישה ההיסטורית בסינגפור. עם זאת, פיונגיאנג נקטה מעט מאוד צעדים בשטח מאז וגם בקהיליית המודיעין בארצות הברית מטילים ספק בכך שמנהיג קוריאה הצפונית אכן יוותר לחלוטין על נשקו הגרעיני.

הלילה אמר טראמפ כי "אין לחץ" ביחס לפירוקה של קוריאה הצפונית מנשק גרעיני, בזמן ששליחו המיוחד למדינה עושה את דרכו לווייטנאם כדי לסיים את ההכנות לקראת הפסגה. נשיא ארצות הברית אמר לכתבים בבית הלבן כי הסנקציות על פיונגיאנג, שאותן היא דורשת להסיר כ"פרס" על כך שהפסיקה את ניסוייה הגרעיניים ושיגורי הטילים, יישארו במקומן. הוא הזכיר את העובדה שלא נעשו שיגורים או ניסויים מאז 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully