וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פושעים פולשים למדינה שלנו": טראמפ הכריז שיחתום על מצב חירום

15.2.2019 / 17:54

אחרי שחתם על הסכם הפשרה עם הדמוקרטים ללא הסכום הדרוש למימון החומה, הכרזתו של נשיא ארה"ב תאפשר לו להשתמש במשאבים מתקציב הפנטגון. הדמוקרטים טוענים כי מדובר בניסיון לא חוקתי לעקוף את הקונגרס. "הישראלים עשו את זה ולאף אחד לא היה אכפת", טען טראמפ

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז היום (שישי) שהוא יחתום על מצב חירום בגבול עם מקסיקו. הכרזתו, שאותו הוא נושא בגן הוורדים בבית הלבן, תאפשר לו להשתמש במשאבים מתקציב הפנטגון לטובת בניית החומה בגבול - אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו. זאת, תוך שהוא נמנע מלהשבית את הממשל פעם נוספת, אחרי שבסוף החודש שעבר הסתיימה ההשבתה הארוכה בהיסטוריה בשל רצונו לקבל מהקונגרס את המימון.

טראמפ טען כי מצב חירום, שמאפשר לו לעקוף את הקונגרס אך צפוי להוביל למאבקים משפטיים, "נחתם פעמים רבות בעבר". לדבריו, "לישראלים הייתה בעיה אז הם חתמו על זה. לאף אחד לא היה אכפת. הם חתמו על זה. אנחנו מדברים על פלישה למדינה שלנו עם סמים ועם כל מיני סוגים של פושעים וכנופיות". בפתח דבריו אמר טראמפ כי בכוונתו לנקוט כמה צעדים כדי להתמודד עם בעיות אמיתיות: "אנחנו לא שולטים בגבול שלנו. אנחנו הולכים להתמודד עם המשבר בגבול הדרומי. תסתכלו על ישראל - הם בונים חומה".

עוד בוואלה! NEWS:
מתנערים מטראמפ: קליפורניה תסיג את כוחות המשמר הלאומי מגבול מקסיקו
דונלד קרא לאחדות, אך טראמפ ימשיך לפלג את ארה"ב
טראמפ בנאום מצב האומה: "נבנה חומה, החקירות נגדי מגוחכות"

דונלד טראמפ 15 בפברואר 2019. רויטרס
הזכיר את הגדר שהקימה ישראל. טראמפ, היום/רויטרס

לדבריו, המהגרים "נכנסים דרך אזורים שאין בהם חומה. כולם יודעים את זה. ננסי יודעת את זה, צ'אק יודע את זה", הוא אמר בהתייחסות ליו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ולמנהיג הדמוקרטים צ'אק השומר.

"לא צריך להיות חכם בשביל להבין שאם אתה שם מחסום - אין לאנשים איך להיכנס", טען טראמפ. "אם אין לך גבול - אין לך מדינה. אנחנו נלחמים בכל העולם כדי ליצור גבולות למדינות, אבל לא נלחמים עבור הגבול שלנו". עוד הוסיף כי ממשלו עובד בשיתוף פעולה עם מקסיקו. "יש להם בעיות משלהם", הבהיר.

עוד באותו נושא

יממה להשבתת הממשל: טראמפ יחתום על הפשרה, אך יכריז על מצב חירום

לכתבה המלאה

"הפרה של החוקה"

הצהרתו של טראמפ מגיע לאחר שהוא חתם אתמול על הפשרה בין הדמוקרטים והרפובליקנים, שלא תכלול את מלוא ההסכם שדרש - 5.7 מיליארד דולר למימון החומה. הצעתו של טראמפ גררה את הממשל להשבתה בת 35 ימים בין דצמבר לבין חודש ינואר שפגעה בכלכלה האמריקנית ובשיעורי הפופולריות שלו.

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי והסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר בתום פגישה עם הנשיא דונלד טראמפ בניסיון לסיים את השבתת הממשל, 9 בינואר 2019. רויטרס
תוקפים את טראמפ. פלוסי ושומר, בחודש שעבר/רויטרס

אחרי הצהרתו, הדמוקרטים האשימו את טראמפ בהפרת החוקה. פלוסי אמרה בתגובה לנאומו כי "מעשי הנשיא עוקפים בבירור את סמכותו של הקונגרס המעוגן בחוקה. הקונגרס ישתמש בכל האמצעים כדי להגן על הרשויות החוקתיות בבתי המשפט ובציבור".

גם חלק מחברי מפלגתו של טראמפ הסתייגו מהחלטתו. הסנאטור הרפובליקני ראנד פול אמר: "אני מאוכזב גם מהחוק המנופח שאושר וגם מכוונתו של הנשיא להכריז על מצב חירום כדי לבנות חומה. פעולות שמפרות את החוקה פסולות, לא משנה מי עושה אותן". גם הסנאטור מרקו רוביו אמר "אני לא חושב שזה רעיון טוב" ועמיתתו, סוזן קולינס, אמרה כי ההחלטה כי "טעות מצדו של הנשיא" ו"פשוט לא מדיניות טובה".

(עדכון ראשון: 16:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully