וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנערים מטראמפ: קליפורניה תסיג את כוחות המשמר הלאומי מגבול מקסיקו

11.2.2019 / 16:45

המושל הדמוקרטי צפוי להכריז כי הוא פורס מחדש את החיילים שנשלחו לגבול לבקשת נשיא ארה"ב, מאחר שהוא לרוצה להיות חלק מ"הזירה הפוליטית". צעד דומה עשתה מושלת ניו מקסיקו, גם היא דמוקרטית

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מושל קליפורניה גווין ניוסם מתכנן להסיג את 360 חברי המשמר הלאומי של המדינה מהגבול עם מקסיקו, בשל התנגדותו למדיניות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שלפיה קיים מצב חירום ביטחוני בגבול. המושל הדמוקרטי צפוי לומר בנאום "מצב המדינה" מחר (שלישי) כי הוא נותן משימה חדשה למשמר הלאומי על מנת שהוא לא ישתתף ב"זירה הפוליטית". ניוסם, לפי קטעים מנאומו שפורסמו בכלי התקשורת, יפרוס מחדש את הכוחות כדי שיסייעו במאמצים לכבות שריפות יער ולהיאבק בהברחות סמים.

צעד דומה עשתה מושלת ניו מקסיקו הדמוקרטית, מישל לואן גרישם, כשהורתה בשבוע שעבר על הסגת מרבית אנשי המשמר הלאומי מהגבול עם מקסיקו. היא אמרה כי הכרזותיה של הנשיא הרפובליקני על משבר הגירה בגבול הן "הצגה". הכוחות נשלחו בשנה שעברה על ידי קודמתה הרפובליקנית, סוזנה מרטינז, לבקשתו של טראמפ.

סוגיית הגירה והמחלוקת על הקמת חומה בגבול הובילה להשבתת הממשל הארוכה בהיסטוריה של ארצות הברית, שהסתיימה זמנית רק בסוף החודש שעבר. עם זאת, טראמפ מאיים להשבית שוב את הממשל אם לא יושג המימון שהוא דורש להקמת החומה. הדמוקרטים ורבים במפלגתו הרפובליקנית של הנשיא מתנגדים לרעיון.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ בנאום מצב האומה: "נבנה חומה, החקירות נגדי מגוחכות"

מהגרים מקסיקנים ממתינים בקרטרו לתפוס טרמפ, לקראת מסעם לארה"ב. רויטרס
מהגרים ממקסיקו בדרך לארה"ב, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully