וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפה אחד: מל"ג יו"ש אישרה הקמה של פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל

מליאת המועצה להשכלה גבוהה ביו"ש אישרה את ההחלטה, שהובאה על ידי היועמ"ש. אריאל: "פתיחת הלימודים מהווה חלק משמעותי בפתרון בעיית חוסר באפשרויות לימודי רפואה בישראל". היועמ"ש ציין כי גם על המועצה להשכלה גבוהה לדון בנושא, וההחלטה שתקבע תהיה הסופית

אוניברסיטת אריאל בשומרון בשלג. באדיבות אוניברסיטת אריאל,
אוניברסיטת אריאל בשומרון/באדיבות אוניברסיטת אריאל

מליאת המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון (מל"ג יו"ש) אישרה אמש (רביעי) הקמה של פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל. ההצבעה התקבלה פה אחד. את ההחלטה להביא את נושא לאישור במליאה קיבל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

הקמת הפקולטה לרפואה באריאל קודמה על ידי שר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), נפתלי בנט, וקיבלה אישור של ועדת בדיקה חיצונית שהורכבה מגורמי מקצוע בלתי תלויים.

מאוניברסיטת אריאל נמסר בתגובה כי היא מברכת על ההחלטה, "המאפשרת את פתיחת שנה"ל הקרובה בבית הספר לרפואה באוקטובר הקרוב. פתיחת הלימודים והגדלת בית הספר בעתיד מהווה חלק משמעותי בפתרון בעיית חוסר באפשרויות הלימוד לרופאים צעירים בישראל. האוניברסיטה מודה על החלטת היועמ"ש שהעמידה באור נכון את סמכויותיה של ות"ת כגוף מייעץ ואת סמכויותיה ואחריותה של מל"ג יו"ש כגוף המאשר את פתיחת בית הספר לרפואה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בתום הספירה המחודשת בליכוד: סער עקף את ארדן, לוין לפני גלנט
חשוד בין דיירי ההוסטל: "אי אפשר לדמיין שהוא רצח את ורדית"
היוזמה הסודית ב-CIA: "ממשל טראמפ חיבל בתכנית הטילים האיראנית"

אוניברסיטת אריאל בשומרון. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
"מודה על החלטת היועמ"ש". אוניברסיטת אריאל בשומרון/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

בנט מסר בתגובה כי הוא שמח שהתקבלה "ההחלטה הנכונה לטובת מדינת ישראל. ישנו מחסור חמור ברופאים וישראל, ישנו צורך בהקמת הפקולטה וישנה אוניברסיטה שמתאימה לכך. זה הדבר הנכון לאקדמיה, לעולם הרפואה ולציבור בישראל". לדבריו, "לאורך כל הדרך, הקרטל האוניברסיטאי ניסה לעשות הכל כדי לתקוע מקלות בגלגלים ולסכל את הקמת הפקולטה כדי להימנע מדבר אחד: תחרות. טובת ישראל גברה על הפוליטיקה הקטנה של קרטל האוניברסיטאות. ניצחנו".

לפני הצבעת המליאה, היועץ המשפטי הוציא הודעה בה הוא מאשר על להביא את הנושא להצבעה, אך ציין כי גם המועצה להשכלה גבוהה צריכה לקיים דיון בנושא להתייחס לעניין לכל המאוחר בתוך חודשיים. עוד כתב כי ההחלטה שתקבע המועצה תהיה הסופית.

"ככל שמל"ג יו"ש תחליט על הקמת הפקולטה לרפואה, ראוי כי מל"ג תידרש לנושא בהקדם האפשרי כאמור, על מנת לאפשר לאוניברסיטת אריאל ולכלל הגורמים הנוגעים בדבר לכלכל צעדיהם בהתאם. פשיטא, כי בנסיבות העניין, החלטה מאוחרת של מל"ג בנושא זה תהא ההחלטה הסופית המחייבת בהתאם לסמכויותיה לפי חוק", כתב מנדלבליט.

עוד באותו נושא

המל"ג אישר: פקולטה חדשה לרפואה תוקם באוניברסיטת אריאל

לכתבה המלאה

בחודש יולי האחרון הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה אישרה את הקמת בית הספר לרפואה באריאל. עם זאת, בתחילת החודש מנדלבליט הורה לדון מחדש בהחלטה לפתוח את הפקולטה לרפואה, זאת לאחר שקבע שאחת מהחברות שהשתתפו בהליך קבלת ההחלטה, ד"ר רבקה ודמני, הייתה בניגוד עניינים. בהצבעה חוזרת שהתקיימה לא עברה ההחלטה. עם כן, היועמ"ש הורה כאמור למועצה להשכלה גבוהה לדון שוב בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully