וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד בתוך ההוסטל: "אי אפשר לדמיין שהוא רצח את ורדית בקרקנוט"

ולרי סאקוביץ', שנעצר בחשד שאנס ורצח את ורדית בקרקנוט לפני כ-26 שנה, שהה בחודשים האחרונים בהוסטל דרי רחוב במרכז ירושלים - שם גם נעצר. אחת השכנות סיפרה כי סאקוביץ' "לא דיבר על עצמו ולא היה אלים". לדבריה, דיירים בהוסטל סיפרו כי הוא אדם שקט שהיה נחמד אליהם

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

הרצח שפוענח לאחר 26 שנה | כל הפרטים:

- המשטרה עצרה את ולרי סאקוביץ' בן 64 בחשד לרצח ורדית בקרקנוט
- הצעירה נרצחה בשנת 1993 לאחר שעלתה לטרמפ בתל אביב
- גופתה אותרה לאחר חיפושים ביער בסמוך לירושלים
- צוות חוקרים חדש החל בבחינת התיק בשנה שעברה
- החשוד עזב את הארץ לבלארוס, ונעצר כששב לישראל
- הראיה המרכזית: דגימת DNA שאותרה בזירה

מעצרו של ולרי סאקוביץ', החשוד שרצח ואנס את ורדית בקרקנוט לפני כ-26 שנה, הפתיע דיירים בבניין בו התגורר בירושלים. "הוא לא סיפר על עצמו, הוא לא היה אלים. אי אפשר היה לדמיין שהוא אנס ורצח. זה לא היה עולה בדעתי. יש פה ילדות קטנות בבניין שגרות פה, ולא היתה בעיה. לא חשבנו על משהו בכיוון הזה", סיפרה אחת הדיירות בבניין. היום (רביעי) הותר לפרסום כי סאקוביץ' נעצר בשבוע שעבר במסגרת חקירת המקרה.

סאקוביץ', גרוש ואב לשניים ובעל עבר פלילי, הגיע לישראל מבלארוס ושהה בישראל בין השנים 1990 ל-1994, אז שב לבלארוס. אחר כך חזר פעמיים נוספות לישראל, כאשר בפעם האחרונה נעצר. בחודשים האחרונים הוא שהה בהוסטל דרי רחוב במרכז ירושלים - שם הוא גם נעצר. בבניין יש שתי דירות שמשמשות לדרי רחוב ועוד שלוש דירות רגילות. השכנה המתגוררת בקומת הקרקע בבניין סיפרה כי הוא היה יוצא מדי יום וחוזר בשעות אחר הצהריים.

לקריאה נוספת
ורדית בקרקנוט היא הנרצחת בפרשה שנפתחה מחדש לאחר 26 שנה
בדיקת ה-DNA והצלבת הנתונים: כך נעצר החשוד ברצח ורדית בקרקנוט
אחרי 21 שנים: דניאל נחמני הורשע ברצח נועה אייל ובביצוע מעשה סדום

ההוסטל בירושלים בו מתגורר רוצחה של ורדית בקרקנוט. מאיה הורודניצ'אנו
ההוסטל לדרי רחוב בו התגורר החשוד/מאיה הורודניצ'אנו

אותה שכנה סיפרה כי לפני פחות משבועיים דפקו על דלת ביתה שני אנשי משטרה שחיפשו את סאקוביץ'. "שאלו אותי מתי ראיתי אותו, ואמרתי שבדרך כלל הדיירים לא אמורים להימצא פה עד אחר הצהריים. הם חוזרים מהעבודה, ולא כולם עובדים. אחרי זה הם עלו לדירה". בעקבות זאת, סיפרה, היא הבינה שהוא הסתבך עם המשטרה - אך לא תיארה לעצמה שמדובר בחשד לרצח.

"הבנתי שיש לו בעיה עם החוק, אבל חשבתי שאולי גנב או משהו כזה. אבל כמה ימים אחרי שהיו השוטרים, בעלי הראה לי אותו בתמונה שעצרו אותו. נדהמתי כשראיתי אותו. לא פחדתי אבל הייתי בהלם". לדבריה, דיירים בהוסטל סיפרו כי הוא אדם שקט שהיה נחמד אליהם.

פריצת הדרך של הצוות החדש

במהלך 26 שנה מאז נרצחה ורדית בקרקנוט המשיכו בימ"ר ירושלים לחקור ולנסות לפענח את הפרשה. בשנה שעברה החל צוות חוקרים חדש בבחינה מחודשת של התיק, כאשר עד כה לא הייתה כל התאמה ל-DNA שנמצא לזירה.

החוקרים בחנו את ה-DNA באמצעות טכנולוגיה חדשה, על מנת להבין לאיזה קבוצת אנשים עשוי הרוצח להשתייך. את הרשימה הזו הצליבו החוקרים עם מידע על בעלי סוג הרכב שנצפה אוסף את בקרקנוט בתל אביב. בעקבות זאת, עלו שמות של עשרות חשודים אפשריים, ובהם גם שמו של ולרי סאקוביץ' ששהה אז בבלארוס. עשרות אנשים שהועלו כחשודים אפשריים נדגמו - אך אז הגיע גם סאקוביץ' לארץ אחרי כ-13 שנה שחי בחו"ל.

ורדית בקרקנוט. ללא, עיבוד תמונה
הפשע פוענח רק לאחר 26 שנה. ורדית בקרקנוט/עיבוד תמונה, ללא

החוקרים איתרו אותו בהוסטל בו הוא התגורר, וצוות שנשלח לשם ביקש ממנו דגימת DNA, מבלי להגיד לו במה החשד. בשלב זה התברר כי יש התאמה מוחלטת והוא נעצר בשבוע שעבר. מעצרו הוארך אתמול בעשרה ימים, זאת לאחר שקשר עצמו לזירה אך הכחיש כי רצח את הצעירה.

בקרקנוט, בת 27 מקריית ענבים, יצאה בנובמבר 1993 מבית הספר לצילום בתל אביב שבו למדה. היא נראתה נכנסת למכונית ליד גשר לה גארדיה ומאז נעלמו עקבותיה. כשלא הגיעה הביתה הודיעו בני המשפחה על כך למשטרה. לאחר יומיים של חיפושים נמצאה גופתה של בקרקנוט ליד ירושלים. לאחר הרצח נעצרו כמה חשודים, ובהם המפקד שלה לשעבר ובן זוגה, אך הם שוחררו.

החשוד ברצח של ורדית בקרקנוט. אוליבייה פיטוסי /"הארץ", אתר רשמי
"הוא לא היה אלים". החשוד ברצח ורדית בקרקנוט, ולרי סאקוביץ'/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי /"הארץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully