וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורדית בקרקנוט היא הנרצחת בפרשה שנפתחה מחדש לאחר 26 שנה

הצעירה בת ה-27 מקריית ענבים יצאה בנובמבר 1993 מבית הספר לצילום בתל אביב ונמצאה אחרי יומיים ללא רוח חיים. בית המשפט התיר לפרסם כי בשבוע שעבר נעצר ולרי סאקוביץ' בחשד שאנס ורצח את הצעירה. החשוד הודה כי היה בזירה, אך הכחיש את המעשים

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

הרצח שפוענח לאחר 26 שנה | כל הפרטים:

- המשטרה עצרה את ולרי סאקוביץ' בן 64 בחשד לרצח ורדית בקרקנוט
- הצעירה נרצחה בשנת 1993 לאחר שעלתה לטרמפ בתל אביב
- גופתה אותרה לאחר חיפושים ביער בסמוך לירושלים
- החשוד עזב את הארץ לבלארוס, ונעצר כששב לישראל
- הראיה המרכזית: דגימת דנ"א שאותרה בזירה

בית משפט השלום בירושלים התיר היום (רביעי) לפרסם כי בשבוע שעבר נעצר חשוד באונס וברצח של ורדית בקרקנוט לפני יותר מ-25. שנה. מעצרו של החשוד, ולרי סאקוביץ' בן 64 המתגורר בהוסטל בירושלים, הוארך אתמול בעשרה ימים, לאחר שקשר עצמו לזירה אך הכחיש כי רצח את הצעירה.

בקרקנוט, בת 27 מקרית ענבים, יצאה בנובמבר 1993 מבית הספר לצילום בתל אביב שבו למדה. היא נראתה נכנסת למכונית ליד גשר לה גארדיה ומאז נעלמו עקבותיה. כשלא הגיעה הביתה הודיעו בני המשפחה על כל למשטרה. לאחר יומיים של חיפושים נמצאה גופתה של בקרקנוט ליד ירושלים. לאחר הרצח נעצרו כמה חשודים, ובהם המפקד שלה לשעבר ובן זוגה, אך הם שוחררו. ולאחרונה חלה פריצת דרך עם מציאת התאמה לדנ"א.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 21 שנים: דניאל נחמני הורשע ברצח נועה אייל ובביצוע מעשה סדום
עזר לעסקים בתל אביב תמורת שוחד: מפקח במשרד הבריאות נעצר
20 שנה אחרי הרצח: אזרח ישראלי עשוי להיות מוסגר לרוסיה

ורדית בקרקנוט. ללא, עיבוד תמונה
ורדית בקרקנוט/עיבוד תמונה, ללא

סאקוביץ', גרוש ואב לשניים נעצר בשבוע שעבר, ואתמול הוארך מעצרו פעם נוספת בעשרה ימים. סאקוביץ' בעל עבר פלילי מבלארוס שהה בישראל בין השנים 1990 ל-1994, ואז חזר לבלארוס. אחר כך חזר פעמיים נוספות לישראל, כאשר בפעם האחרונה נעצר בחשד לרצח ולאונס, וצו איסור פרסום הוצא על פרטי החקירה. אך היום בית המשפט דחה את ערר המשטרה והתיר לפרסם את הפרטים.

עו"ד מיכאל עירוני שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את סאקוביץ' מסר כי "הוא סובל מבעיות רפואיות רבות ויש חשש שהוא סובל מלקות קוגנטיבית. הוא משתף פעולה עם החוקרים ומכחיש את החשדות". עם זאת, בית המשפט החליט להאריך פעם נוספת את מעצרו לאור התחזקות החשדות נגדו במידה רבה, ומשום שלמשטרה יש ראיות נוספות מלבד הדנ"א.

החשוד ברצח של ורדית בקרקנוט. אוליבייה פיטוסי /"הארץ", אתר רשמי
החשוד ברצח, אתמול/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי /"הארץ"

אמה של ורדית, רעיה בקרקנוט, אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS לאחר מעצרו כי "כל השנים האלה היו כל מיני דיווחים ותקוות כביכול, ואחר כך הן נפלו. הספקנו גם להתאכזב הרבה פעמים. לא מוכנה לתלות יותר מדי תקוות הפעם". עוד הוסיפה האם כי רק אם החשוד יורשע וייגזר דינו היא תאמין לזה. "אם זה הוא, כשייתנו לו עונש, אז אאמין לזה", ציינה.

רעיה סיפרה כי במהלך השנים המשטרה הייתה איתה בקשר, אך לא קיבלה עדכון על ההתפתחות האחרונה. "אמנם יש יותר אמצעים אלקטרוניים והם יכולים להשתמש בהם, אבל בהתחלה לא האמנתי שייצא מזה משהו", אמרה. לדבריה, "תמיד אני מקווה שבסופו של דבר יתפסו אותו, אבל גם הגיל משפיע. אני כבר בת 80, אז כמה כבר יש לי לחיות. אני גם מאוד מקווה בשביל הבנות שלי שזה יקרה וייסגר המעגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully