וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת ה-DNA והצלבת הנתונים: כך נעצר החשוד ברצח ורדית בקרקנוט

צוות חוקרים חדש החל בשנה שעברה בבחינה נוספת של התיק כשעד כה לא הייתה כל התאמה ל-DNA שנמצא בזירה. באמצעות טכנולוגיה חדשה שהוצלבה עם מידע על בעלי סוג הרכב שאסף את בקרקנוט, עלו עשרות חשודים אפשריים, ביניהם גם של סאקוביץ' - שלפתע חזר לישראל לאחר 13 שנה

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

הרצח שפוענח לאחר 26 שנה | כל הפרטים:

- המשטרה עצרה את ולרי סאקוביץ' בן 64 בחשד לרצח ורדית בקרקנוט
- הצעירה נרצחה בשנת 1993 לאחר שעלתה לטרמפ בתל אביב
- גופתה אותרה לאחר חיפושים ביער בסמוך לירושלים
- צוות חוקרים חדש החל בבחינת התיק בשנה שעברה
- החשוד עזב את הארץ לבלארוס, ונעצר כששב לישראל
- הראיה המרכזית: דגימת DNA שאותרה בזירה

במהלך 26 שנה מאז מתה ורדית בקרקנוט - שהיום (רביעי) הותר לפרסום כי בשבוע שעבר נעצר ולרי סאקוביץ', תושב ירושלים, החשוד שאנס ורצח אותה - המשיכו בימ"ר ירושלים לחקור ולנסות לפענח את הפרשה. בשנה שעברה החל צוות חוקרים חדש בבחינה מחודשת של התיק, כאשר עד כה לא הייתה כל התאמה ל-DNA שנמצא לזירה.

החוקרים בחנו את ה-DNA באמצעות טכנולוגיה חדשה, על מנת להבין לאיזה קבוצת אנשים עשוי הרוצח להשתייך. את הרשימה הזו הצליבו החוקרים עם מידע על בעלי סוג הרכב שנצפה אוסף את בקרקנוט בתל אביב. בעקבות זאת, עלו שמות של עשרות חשודים אפשריים, ובהם גם שמו של ולרי סאקוביץ' ששהה אז בבלארוס. עשרות אנשים שהועלו כחשודים אפשריים נדגמו - אך אז הגיע גם סאקוביץ' לארץ אחרי כ-13 שנה שחי בחו"ל.

לקריאה נוספת
ורדית בקרקנוט היא הנרצחת בפרשה שנפתחה מחדש לאחר 26 שנה
אחרי 21 שנים: דניאל נחמני הורשע ברצח נועה אייל ובביצוע מעשה סדום
20 שנה אחרי הרצח: אזרח ישראלי עשוי להיות מוסגר לרוסיה

ורדית בקרקנוט. ללא, עיבוד תמונה
26 שנה מאז נאנסה ונרצחה - התגלה החשוד במעשה. ורדית בקרקנוט/עיבוד תמונה, ללא

החוקרים איתרו אותו בהוסטל בו הוא התגורר, וצוות שנשלח לשם ביקש ממנו דגימת DNA, מבלי להגיד לו במה החשד. בשלב זה התברר כי יש התאמה מוחלטת והוא נעצר בשבוע שעבר. מעצרו הוארך אתמול בעשרה ימים, זאת לאחר שקשר עצמו לזירה אך הכחיש כי רצח את הצעירה.

החשוד ברצח של ורדית בקרקנוט. אוליבייה פיטוסי /"הארץ", אתר רשמי
אותר בהוסטל. החשוד ברצח ולרי סאקוביץ', אתמול./אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי /"הארץ"

בקרקנוט, בת 27 מקריית ענבים, יצאה בנובמבר 1993 מבית הספר לצילום בתל אביב שבו למדה. היא נראתה נכנסת למכונית ליד גשר לה גארדיה ומאז נעלמו עקבותיה. כשלא הגיעה הביתה הודיעו בני המשפחה על כך למשטרה. לאחר יומיים של חיפושים נמצאה גופתה של בקרקנוט ליד ירושלים. לאחר הרצח נעצרו כמה חשודים, ובהם המפקד שלה לשעבר ובן זוגה, אך הם שוחררו.

סאקוביץ', גרוש ואב לשניים ובעל עבר פלילי, הגיע לישראל מבלארוס ושהה בישראל בין השנים 1990 ל-1994, אז שב לבלארוס. אחר כך חזר פעמיים נוספות לישראל, כאשר בפעם האחרונה נעצר בחשד לרצח ולאונס.

עו"ד מיכאל עירוני שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את סאקוביץ' מסר כי "הוא סובל מבעיות רפואיות רבות ויש חשש שהוא סובל מלקות קוגנטיבית. הוא משתף פעולה עם החוקרים ומכחיש את החשדות". עם זאת, בית המשפט החליט להאריך פעם נוספת את מעצרו לאור התחזקות החשדות נגדו במידה רבה, ומשום שלמשטרה יש ראיות נוספות מלבד ה-DNA.

אמה של ורדית, רעיה בקרקנוט, אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS לאחר מעצרו כי "כל השנים האלה היו כל מיני דיווחים ותקוות כביכול, ואחר כך הן נפלו. הספקנו גם להתאכזב הרבה פעמים. לא מוכנה לתלות יותר מדי תקוות הפעם". עוד הוסיפה האם כי רק אם החשוד יורשע וייגזר דינו היא תאמין בכך. "אם זה הוא, כשייתנו לו עונש, אז אאמין לזה", ציינה.

רעיה סיפרה כי במהלך השנים המשטרה הייתה איתה בקשר, אך לא קיבלה עדכון על ההתפתחות האחרונה. "אמנם יש יותר אמצעים אלקטרוניים והם יכולים להשתמש בהם, אבל בהתחלה לא האמנתי שייצא מזה משהו", אמרה. לדבריה, "תמיד אני מקווה שבסופו של דבר יתפסו אותו, אבל גם הגיל משפיע. אני כבר בת 80, אז כמה כבר יש לי לחיות. אני גם מאוד מקווה בשביל הבנות שלי שזה יקרה וייסגר המעגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully