וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ג אישר: פקולטה חדשה לרפואה תוקם באוניברסיטת אריאל

18.7.2018 / 19:30

הוועדה לתכנון ותקצוב אישרה להקים את הפקולטה שתצטרף לחמשת הפקולטות הקיימות באוניברסיטאות כיום. הוועדה ציינה כי פתיחת הפקולטה החדשה תביא לשיפור משמעותי במערכת הרפואה בישראל וכי הגדלת כמות הסטודנטים לרפואה הוא צורך לאומי

אוניברסיטת אריאל בשומרון בשלג. באדיבות אוניברסיטת אריאל,
אוניברסיטת אריאל שבשומרון/באדיבות אוניברסיטת אריאל

הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה אישרה היום (רביעי) להקים פקולטה חדשה לרפואה באוניברסיטת אריאל. הפקולטה תצטרף לחמשת הפקולטות הקיימות היום באוניברסיטאות תל אביב, הטכניון, העברית, בן גוריון ובר אילן. בהחלטתה הסתמכה הוועדה, בין היתר, על דוח הוועדה המקצועית בראשות שבחנה את הנושא לבקשת המל"ג.

הוועדה מצאה כי התכנית ללימודי רפואה של אוניברסיטת אריאל עונה על כל הנדרש לשם הכשרה איכותית של דור הרופאים העתידי בישראל, במתכונת הדומה לזו של בתי הספר לרפואה האחרים בארץ. בנוסף, הוועדה הדגישה כי סגל המרצים הינו בעל ניסיון עשיר בהוראה ומחקר.

עוד בוואלה! NEWS:
הפרקליטות הסירה את התנגדותה: יונתן היילו צפוי להשתחרר ביום שני
זכאות לבגרות, 5 יח' מתמטיקה ואחוז נשירה: זה המצב ביישוב שלכם
7,000 הרוגים, קריסת מבנים ומחסור בדלק: כשהאדמה תרעד באמת - כך זה ייראה

פרויקטים של רפואה בגליל שיוזם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. צילום מסך
רוצים להגדיל את כמות הסטודנטים לרפואה בישראל/צילום מסך

עוד ציינה הוועדה כי פתיחת הפקולטה החדשה תביא לשיפור משמעותי במערכת הרפואה בישראל. הגדלת כמות הרופאים הוא צורך לאומי ולכן פתיחתה של הפקולטה תאפשר ליותר סטודנטים להתקבל ללימודי רפואה בישראל ולהפחית את כמות הסטודנטים שיוצאים ללמוד בחו"ל בשל מגבלות מקום.

הפקולטה באריאל צפויה לצאת לדרך כבר בשנת הלימודים הבאה. התכנית ללימודי רפואה תיארך ארבע שנים ותקלוט 70 סטודנטים בכל שנה. כמו כן, בהתאם להחלטת הועדה לתכנון ולתקצוב ההתנסות הקלינית של הסטודנטים הלומדים בבתי הספר לרפואה לא תיפגע, וכן יתאפשר לבתי הספר לקלוט סטודנטים נוספים. לפי היעד הלאומי, כמות הסטודנטים המתקבלים מדי שנה ללימודי רפואה בישראל צפויה לגדול מ-760 סטודנטים כיום ל-950 סטודנטים במהלך השנים הקרובות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"בשורה נפלאה לרפואה בישראל"

שר החינוך ויו"ר המל"ג, נפתלי בנט, אמר על ההחלטה כי "עשינו היום היסטוריה. זו בשורה נפלאה לרפואה בישראל, לעיר אריאל ולסטודנטים. אוניברסיטת אריאל עומדת בשורה אחת עם שאר האוניברסיטאות בארץ, וכעת גם בתחום הרפואה. הקמת הפקולטה לרפואה מהווה מנוע צמיחה אדיר לאקדמיה ולמערכת הבריאות, שנמצאת במחסור חמור ברופאים".

יו"ר ועדת התכנון והתקצוב של המל"ג, פרופ' יפה זילברשץ, ציינה גם היא כי "חיזוק מערך הרפואה בישראל הוא צורך לאומי. הוועדה, כמו גם כל מערכת ההשכלה הגבוהה, פועלת כדי להגדיל עד כמה שניתן את מעגל המתקבלים ללימודי רפואה בישראל, תוך שמירה קפדנית על איכות ההוראה וההכשרה".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully