וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: היועמ"ש לא יכריע בתיקי נתניהו עד סגירת הרשימות לכנסת

13.2.2019 / 2:25

למרות הניסיון להגיע להכרעות מהירות ככל האפשר ביחס לתיקי נתניהו כדי להימנע מפרסומן בסמוך לבחירות, ההערכות כעת הן כי ההחלטה הסופית של אביחי מנדלבליט לא תפורסם עד מועד סגירת הרשימות ועשויה אף להידחות לחודש מרץ

צילום: תאגיד "כאן" וחדשות 12, עריכה: ניב מעוז

מסתמן שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא יציג את החלטתו בנוגע לשימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו עד לסגירת הרשימות לכנסת בשבוע הבא. מנדלבליט עושה מאמצים להגיע להכרעה מהר ככל האפשר, כדי לא לפרסמה קרוב מאוד לבחירות, אולם ההערכה כרגע היא שההחלטה הסופית עשויה להידחות אף עד חודש מרץ.

לקריאה נוספת
למרות בקשת נתניהו: היועמ"ש ימסור את החלטתו לפני הבחירות
לאחר החלטת היועמ"ש: רה"מ מבקש השלמות חקירה ושוקל לעתור לבג"ץ
פרקליט המדינה לשעבר: היועמ"ש - לא היועץ של רה"מ אלא של הציבור

ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
מתאמץ להגיע להכרעה מהר, כדי לא לפרסמה קרוב לבחירות. אביחי מנדלבליט/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

לפני כשבועיים שלח מנדלבליט מכתב לפרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו הודיע כי דחה את בקשתם להמתין עם החלטתו בעניין תיקי נתניהו עד לסיום הבחירות. בתגובה שנשלחה מטעמו של מנדלבליט נכתב כי "אם תתגבש בשבועות הקרובים החלטה כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, בכפוף לשימוע, לא תהיה כל מניעה לקבל החלטה זו, או לפרסמה ברבים".

במכתב התייחס מנדלבליט לטענות השונות שהעלו סנגורי ראש הממשלה, ודחה אותן בזו אחר זו. כך, בהתייחס לטענה כי הזימון לשימוע עלול להיתפס בציבור "כאילו הגשת כתב אישום הינה עניין מנוי וגמור, באופן אשר עשוי להשפיע על תוצאות הבחירות", השיב עוזרו של היועמ"ש ד"ר גיל לימון כי גם אם יוחלט לזמן את ראש הממשלה לשימוע, יודגש כי אין מדובר בהחלטה סופית, וכי "הליכי השימוע ייערכו בלב פתוח ובנפש חפצה". בסיום מכתבו הבהיר עוזרו של מנדלבליט כי אין בעמדתו לגבי מועד ההחלטה כדי לרמוז לגבי תוכן ההחלטה שתתקבל לבסוף.

עוד באותו נושא

נתניהו מאשים את מנדלבליט: "נכנע לשמאל ומקבל החלטות בחיפזון"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת שרי הליכוד, 9 בדצמבר 2018. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו/רויטרס

לאחר הודעתו של מנדלבליט, פורסם מכתב נוסף ששלחו פרקליטי נתניהו ליועמ"ש ובו שורה של השלמות חקירה שלדבריהם יש לבצע בתיקים. במכתב הביעו הסנגורים חשש מהחמצת ראיות שלא זכו למשקל הולם או שלא נאספו כלל. "השילוב של היקפי חומר גדולים מזה ושל לחץ זמן כבד מזה, מקים חשש יתר לטעויות במישורים שונים", כתבו. בנוסף לכך, לוואלה! NEWS נודע כי אחת האפשרויות שנשקלו בסביבת נתניהו היא עתירה לבג"ץ, כדי לאלץ את היועץ לדחות בכל זאת את פרסום החלטתו.

בתחילת חודש דצמבר האחרון המשטרה המליצה להעמיד לדין את נתניהו בגין עבירות שוחד במסגרת תיק 4000, המכונה פרשת בזק ועוסק במתן הטבות רגולטוריות לכאורה בתמורה לסיקור חיובי באתר וואלה! NEWS. כעשרה חודשים לפני כן המליצה המשטרה להעמיד אותו לדין בגין שוחד בתיק 1000, המכונה פרשת המתנות ועוסק בקבלת טובות הנאה מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, ובתיק 2000, המכונה פרשת נתניהו-מוזס ועוסק בקידום מהלך לפגיעה ב"ישראל היום" בתמורה לסיקור אוהד ב"ידיעות אחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully