וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר החלטת היועמ"ש: רה"מ מבקש השלמות חקירה ושוקל לעתור לבג"ץ

לוואלה! NEWS נודע כי בסביבת נתניהו שוקלים עתירה לבג"ץ כדי לאלץ את היועמ"ש לדחות בכל זאת את פרסום החלטתו. פרקליטי ראש הממשלה שלחו מכתב נוסף למנדלבליט בו טענו כי יש לבצע השלמות חקירה. "השילוב של היקפי חומר גדולים ולחץ זמן מקים חשש יתר לטעויות", כתבו

עריכה: איתי עמרם

עיקרי מכתב משרד היועמ"ש לפרקליטי נתניהו:

- "הטיפול בתיקי החקירה נעשה משיקולים מקצועיים וענייניים בלבד"
- "אין כל כוונה או רצון מצד היועמ"ש להשפיע על הבחירות ותוצאתן"
- "השעיית העבודה - פגיעה בשוויון החוק ובזכות הציבור לדעת"
- "דווקא עצירתו של הליך זה עלולה להיתפס כנגועה ב'הטיה פוליטית'"
- "גם אם יוחלט לזמן את רה"מ לשימוע, יודגש כי אין מדובר בהחלטה סופית"
- "אין כל ממש בטענות כי לחץ ציבורי הוביל להכרעה"
- "ההחלטה הסופית אינה צפויה להתקבל במהלך השבועיים הקרובים"

לאחר פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפיה אין לדחות את קבלת ההחלטה בנוגע לתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו עד לאחר הבחירות, פורסם מטעמו של נתניהו מכתב נוסף ששלחו פרקליטיו אתמול ליועמ"ש, ובו שורה של השלמות חקירה שלדבריהם יש לבצע בתיקים. בנוסף לכך, לוואלה! NEWS נודע כי אחת האפשרויות שנשקלות כעת בסביבת נתניהו היא עתירה לבג"ץ, כדי לאלץ את היועץ לדחות בכל זאת את פרסום החלטתו.

במכתב החדש ששלחו הסנגורים ליועמ"ש, נכתב כי "השילוב של היקפי חומר גדולים מזה ושל לחץ זמן כבד מזה, מקים חשש יתר לטעויות במישורים שונים: החמצת ראיות מזכות שנאספו במהלך החקירה, אך 'אבדו' ולא זכו להתייחסות או למשקל הולם בשלב גיבוש המסקנות, והחמצת ראיות מזכות שהיו צריכות להיאסף בשלב החקירה, אך לא נאספו וממילא הן לא קיימות כלל לנגד עיני היועץ המשפטי לממשלה בשלב גיבוש המסקנות".

לקריאה נוספת בנושא
מסתמן: היועמ"ש סיים לדון בתיקי נתניהו וימסור בקרוב את החלטתו
פרקליטי נתניהו לאחר הפגישה עם היועמ"ש: "השופט טירקל תומך בעמדתנו"
אריה או שפן: מנדלבליט צריך להחליט איך להגיב למתקפת נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת שרי הליכוד, 9 בדצמבר 2018. רויטרס
"חשש יתר לטעויות". נתניהו/רויטרס

על פי המכתב, שעליו חתומים עורכי הדין נבות תל צור, עמית חדד וטל שפירא, מהפרסומים אודות עבודת צוותו של מנדלבליט עולה כי "חוות הדעת של הפרקליטות אינן מתייחסות לקבוצה גדולה ומהותית ביותר של ראיות בעלות פוטנציאל מזכה". כך, לגבי תיק 2000 נכתב כי יש לחקור את כל 43 חברי הכנסת שהצביעו בעד "חוק ישראל היום", וכן נבחרי ציבור נוספים "שהחזיקו בעמדות מפתח שלטוניות, עמדו בקשר ישיר ונפגשו באופן תדיר עם מו"לים שונים, ואשר באותה עת זכו לסיקור חיובי בכלי התקשורת שבשליטת אותם מו"לים".

לגבי תיק 4000 נכתב כי לטענת הפרקליטים יש לבדוק בכמה חתכים ובתקופות שונות את הפרסומים באתר וואלה! NEWS, כדי להכריע אם ראש הממשלה אכן זכה לסיקור חיובי. עוד חזרו הסנגורים על בקשתו של ראש הממשלה לקיים עימות בינו לבין עדי המדינה בשלושת התיקים - ארי הרו, ניר חפץ ושלמה פילבר.

אביחי מנדלבליט בכנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017 1. ראובן קסטרו
דחה את בקשת פרקליטי נתניהו. מנדלבליט/ראובן קסטרו

היועץ המשפטי לממשלה שלח היום מכתב לפרקליטי ראש הממשלה, ובו הודיע כי דחה את בקשתם להמתין עם החלטתו בעניין תיקי נתניהו עד לסיום הבחירות. בתגובה שנשלחה מטעמו של מנדלבליט נכתב כי "אם תתגבש בשבועות הקרובים החלטה כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, בכפוף לשימוע, לא תהיה כל מניעה לקבל החלטה זו, או לפרסמה ברבים".

במכתב התייחס מנדלבליט לטענות השונות שהעלו סנגורי ראש הממשלה, ודחה אותן בזו אחר זו. כך, בהתייחס לטענה כי הזימון לשימוע עלול להיתפס בציבור "כאילו הגשת כתב אישום הינה עניין מנוי וגמור, באופן אשר עשוי להשפיע על תוצאות הבחירות", השיב עוזרו של היועמ"ש ד"ר גיל לימון כי גם אם יוחלט לזמן את ראש הממשלה לשימוע, יודגש כי אין מדובר בהחלטה סופית, וכי "הליכי השימוע ייערכו בלב פתוח ובנפש חפצה".

בסיום מכתבו הבהיר עוזרו של מנדלבליט כי אין בעמדתו לגבי מועד ההחלטה כדי לרמוז לגבי תוכן ההחלטה שתתקבל לבסוף. הוא הוסיף כי ההחלטה הסופית אינה צפויה להתקבל במהלך השבועיים הקרובים.

המשמעות: בשבועות הקרובים צפוי היועמ"ש להודיע לנתניהו כי נשקלת העמדתו לדין בשלושת תיקיו, ואם ירצה בכך ייערך לו שימוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully