וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי שמירת מרחק או חוסר ריכוז: חקירת הנהגים מהתאונה ב-443

נסיבות התאונה שבה נהרגו שתי נשים ונפצעו 41 בני אדם כתוצאה מהתנגשות אוטובוס ברכב מסחרי עדיין נחקרות. נהג האוטובוס לא עבר את המהירות המותרת, אך נבדק מדוע לא הצליח לבלום כשהבחין ברכב בצד הדרך. בין היתר נחקר האם לא שמר מרחק או האם חוסר ריכוז גרם לתאונה

צילום: תוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים וניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

חקירת נסיבות התאונה הקטלנית שבה התנגש אוטובוס ברכב מסחרי בכביש 443 סמוך לבית חורון שבה נהרגו חלי גוטמן בת 24 ורוחמה רוזן בת 27 ממודיעין עילית ונפצעו 41 בני אדם, עדיין נמשכת. שני הנהגים נחקרו אתמול והיום (שלישי) וגם לאחר שמסרו את גרסאותיהם מסרה המשטרה כי השניים עדיין חשודים בגרימת מוות ברשלנות. בתום חקירתם, שוחררו השניים בתנאים מגבילים ורשיונם נשלל ל-90 יום.

מפרטי החקירה עולה כי נהג האוטובוס לא עבר את המהירות המותרת, אך נבדק מדוע לא הצליח לבלום ולעצור כשהבחין ברכב שעצר בצד הדרך. בין היתר, נחקר האם לא שמר מרחק כנדרש או האם ישנה סיבה אחרת שבגינה לא היה מרוכז והספיק לבלום.

במקרה של נהג הרכב שעצר בצד, במשטרה אמרו עוד בתחילת החקירה כי הנהג ביצע עצירה מסוכנת בצד שמאל של הכביש שסיכנה את הרכבים הנוסעים בכביש המהיר. בין אם הגיע לעצירה מוחלטת ובין אם האט עד כדי כמעט עצירה - המשמעות היא שהנהג היווה סכנה.

עוד בוואלה! NEWS:
בולען נפער בכביש בפתח תקווה - ויצר עומסים כבדים | תיעוד
העיתונאית ששפכה שמן על אמה הורשעה בגרימת מוות ברשלנות
"פולשניות וחודרניות": ארדן יבחן שימוש בבדיקות פוליגרף במשטרה

לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. mdep,
הנהג שעצר בצד הדרך - היווה סכנה. התאונה הקטלנית, שלשום/mdep

בתאונה הקטלנית שארעה בתחילת השבוע נהרגו כאמור שתי נשים ונפצעו 41 בני אדם באורח פציעות שונות בהם גם ילדים ובני נוער. "בדקנו את הטכוגרף של האוטובוס, מבחינת מהירות לא נראה שיש משהו חריג. יש חוסר זהירות של הנהגים", אמר סגן ניצב נאג'י סלימאן, קצין התנועה של מחוז יהודה ושומרון לתאגיד השידור "כאן".

מחקירת התאונה עלה כי בצדו השני של הכביש אירעה תאונה אחרת בה נפצעו כמה נוסעים. הרכב המסחרי ובו מתנדבים באיחוד הצלה בלם בלימת חירום בנתיב השמאלי על מנת לטפל בנפגעי התאונה, וכתוצאה מכך פגע נהג האוטובוס ברכב והתהפך. מדובר בנהג אוטובוס ותיק של חברת "קווים", שעשה את דרכו ממודיעין עילית לכיוון ירושלים.

עוד באותו נושא

"נשמה יקרה וזכה": ההרוגות בתאונת האוטובוס הובאו למנוחות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם לאחר שמסרו גרסתם - הנהגים עדיין חשודים בגרימת מוות ברשלנות. צוותי ההצלה מנסים לחלץ פצועים בתאונה, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלווייתן של שתי הרוגות התאונה נערכה אמש בירושלים כאשר מאות בני אדם ליוו אותן למנוחות. ההספדים החלו בעירם במודיעין עילית ומשם המשיך מסע ההלוויה לירושלים, שם נטמנו. רחל גוטמן השאירה אחריה תינוק בן פחות משנה, שהיה איתה באוטובוס וניצל, ובעל אברך לו נישאה לפני קצת יותר משנה. רוחמה רוזן הייתה צעירה בעלת צרכים מיוחדים שהתגוררה בהוסטל בירושלים. מנהלת ההוסטל סיפרה כי חששה לשלומה של רוזן משום שידעה כי היא אמורה להיות על האוטובוס בדרכה אל ההוסטל.

הלוויית שתי ההרוגות בתאונה בכביש 443 בית העלמין שמגר ירושלים, 10 פברואר 2019. רוני קנפו, עיבוד תמונה
הלוויתן של שתי הרוגות התאונה/עיבוד תמונה, רוני קנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully