וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשמה יקרה וזכה": ההרוגות בתאונת האוטובוס הובאו למנוחות

בבית העלמין בירושלים נטמנו רחלי גוטמן בת 24 ורוחמה רוזן בת 27 ממודיעין עילית שנהרגו בהתהפכות האוטובוס בכביש 443. "היא הספיקה הרבה בזמן קצר, אמר בעלה של רחל. נהג הרכב המסחרי ונהג האוטובוס שהתנגש בו ייחקרו באזהרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות

צילום: תוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים וניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

שתי ההרוגות בתאונת הדרכים בכביש 443 בסמוך לבית חורון רחלי גוטמן בת 24 ורוחמה רוזן בת 27, שתיהן ממודיעין עילית הובאו הלילה (שני) למנוחות. רחל גוטמן השאירה אחריה תינוק בן פחות משנה, שהיה איתה באוטובוס וניצל, ובעל אברך לו נישאה לפני קצת יותר משנה. רוחמה רוזן הייתה צעירה בעלת צרכים מיוחדים שהתגוררה בהוסטל בירושלים. מנהלת ההוסטל סיפרה כי חששה לשלומה של רוזן משום שידעה כי היא אמורה להיות על האוטובוס בדרכה אל ההוסטל. הלווייתן של השתיים נערכה בהשתתפות מאות בני אדם, כשההספדים החלו בעירם במודיעין עילית ומשם המשיך מסע ההלוויה לירושלים שם נטמנו.

אביה של רוחמה ספד לה: "שלחתי אותה לאוטובוס, ושלחתי אותה לשלום. התקשרתי לאוטובוס לראות אם הגיע 304 בזמן, ואמרתי לה, רוחמה בעוד חמש דקות האוטובוס מגיע ואלו המילים האחרונות שאמרתי ועם זה היא עלתה לאוטובוס ועם זה היא עלתה למרום. הנשמה שלה כל כך יקרה וזכה".

עוד בוואלה! NEWS
שתי הרוגות ו-41 פצועים בהתהפכות אוטובוס סמוך לבית חורון
מצלמות האבטחה תיעדו: כך פוענח רצח הצעיר באולם האירועים ביבנה

הלוויית שתי ההרוגות בתאונה בכביש 443 בית העלמין שמגר ירושלים, 10 פברואר 2019. רוני קנפו, עיבוד תמונה
רחלי גוטמן ורוחמה רוזן מובאות לקבורה בירושלים, אמש/עיבוד תמונה, רוני קנפו

בעלה של רחל ספד לה: "צדיקה. בחורה עם צרכים מיוחדים, מי שמכיר אותה כל פעם שהיא ראתה ילד עם צרכים מיוחדים היא הייתה אומרת לו שלום והייתה אומרת לי 'יש פה נשמה, יש פה מישהו'. כל מבטה ותרומתה. במצבים קשים מאוד היא הייתה אומרת לי 'לעבוד תקופה קצרה ולחזור חזרה', אמרתי לה שאני מתחזק ולומד תורה, עכשיו זה שמוטל עלי, היא אמרה לי 'אני אקח על עצמי עוד חוגים בבית, עוד שעות עבודה. אתה יושב ולומד, תקרא הלכה רק הלכה. מה שאתה מספיק לעשות בשנים ארוכות, היא הספיקה לעשות בזמן קצר".

עוד באותו נושא

"היינו על הרצפה, ילדים ותינוקות": האוטובוס פגע ברכב - והתהפך

לכתבה המלאה
לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. mdep,
זירת התאונה, אתמול/mdep

שני הנהגים המעורבים ייחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות, זאת לאחר שהמשטרה הודיעה כי יוזמנו לחקירה באזהרה. בנוסף, נפצעו בתאונה 41 בני אדם בדרגות שונות, בהם נהג הרכב שעצר לסייע לפצועי תאונה אחרת ונהג האוטובוס שניסה לעקוף את רכבו של הראשון. השניים מאושפזים בבתי החולים השונים ובתום אשפוזם - יילקחו לחקירה.

"אנחנו בודקים את הגרסאות של שני הנהגים. שניהם חשודים כרגע בגרימת מוות ברשלנות. בדקנו את הטכוגרף של האוטובוס, מבחינת מהירות לא נראה שיש משהו חריג. יש חוסר זהירות של הנהגים", אמר סגן ניצב נאג'י סלימאן, קצין התנועה של מחוז יהודה ושומרון בריאיון ל"כאן חדשות".

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי בצדו השני של הכביש אירעה תאונה אחרת בה נפצעו כמה נוסעים. הרכב המסחרי ובו מתנדבים באיחוד הצלה בלם בלימת חירום בנתיב השמאלי על מנת לטפל בנפגעי התאונה, וכתוצאה מכך פגע נהג האוטובוס ברכב והתהפך. מדובר בנהג אוטובוס ותיק של חברת "קווים", שעשה את דרכו ממודיעין עילית לכיוון ירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מחלצים פצועים בתחתית האוטובוס, אתמול/מערכת וואלה, צילום מסך

כוחות משטרה וכבאות והצלה פעלו לחילוץ לכודים תחת האוטובוס, תוך שצוותי מד"א מטפלים בפצועים ומפנים אותם לבתי החולים. בשערי צדק נקלטו 19 פצועים: שניים באורח קשה, שלושה באורח בינוני ו-14 באורח קל, בהם זוג הורים עם ארבע בנותיהם, שהקטנה בהן בת 11 חודשים. מבית החולים שערי צדק נמסר כי נכון לעכשיו, שוחררו שלושה פצועים. מבית החולים שיבא, אליו פונו שבעה פצועים, נמסר כי שוחררו חמישה מהם.

עובר אורח שהיה עד לתאונה הראשונה, התקשר למוקד מד"א בכדי לדווח עליה. תוך כדי השיחה התרחשה אל מולו התאונה השנייה עם התהפכות האוטובוס: "אלוהים ישמור! תזמיני לפה הרבה מד"א דחוף. יש אוטובוס שהתהפך בנתיב השני, יש מצב לאירוע רב נפגעים!". בשיחה נוספת למד"א לאחר התאונה השנייה, מדווח אזרח אחר על אוטובוס הנוסעים שהתהפך: "יש פה נוסעים שיוצאים, שלושים, ארבעים. כמה שכובים וכמה לכודים".

"נהג האוטובוס ממודיעין לירושלים נסע בקצב סביר", שחזר נח אלפנבין, תושב מודיעין עילית שנפצע בתאונה ופונה לבית החולים אסף הרופא. "משום מקום הוא נאלץ תוך כדי נסיעה לעקוף רכב שככל הנראה עצר כדי לסייע לפצועים שהיו בתאונת דרכים לא רחוק מאיתנו. בניסיון לעקוף את הרכב שפתאום עצר באמצע הכביש, סטה הנהג וכולנו נפלנו"."זה היה כל כך מהיר", העיד נח. "תוך עשר שניות התהפך ופתאום כולנו היינו על הרצפה של האוטובוס. קיבלתי מכה בצלעות. ניסיתי לעזור במה שיכולתי ויצאתי החוצה, ראיתי ילדים ותינוקות".

הלוויית שתי ההרוגות בתאונה בכביש 443 בית העלמין שמגר ירושלים, 10 פברואר 2019. רוני קנפו, עיבוד תמונה
בית העלמין, אמש/עיבוד תמונה, רוני קנפו

מדריך בבית הספר ללוחמה בטרור של מג"ב, שהגיע בין הראשונים שהגיעו לזירת התאונה, אמר כי "התקשרו מהש"ג והודיעו על תאונת דרכים בכניסה לבסיס ועל אירוע רב נפגעים. לקחנו מנוף שהיה בבסיס ורצנו למקום התאונה. זה נראה כמו אירוע של פיגוע. פצועים, כתמי דם ושברים של חלונות. החובשים של הבסיס החלו לטפל בפצועים ועזרנו להם. המחזה היה קשה. זה היה בדיוק כמו זירת פיגוע".

חברת "קווים", בעלת האוטובוס, מסרה בתגובה לתאונה כי "נציגי החברה פועלים בשיתוף פעולה מלא עם כוחות ההצלה, המשטרה, מד"א, ועיריית מודיעין עילית. החברה מבצעת תחקור ראשוני של האירוע וממצאיו יועברו לגורמים המוסמכים". עוד נמסר כי החברה "משתתפת בצער משפחות ההרוגים ומאחלת רפואה שלימה והחלמה מהירה לפצועים".

(עדכון ראשון: 18:00)

הלוויית שתי ההרוגות בתאונה בכביש 443 בית העלמין שמגר ירושלים, 10 פברואר 2019. רוני קנפו, עיבוד תמונה
בית העלמין, אמש/עיבוד תמונה, רוני קנפו
הלוויית שתי ההרוגות בתאונה בכביש 443 בית העלמין שמגר ירושלים, 10 פברואר 2019. רוני קנפו, עיבוד תמונה
בית העלמין, אמש/עיבוד תמונה, רוני קנפו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פועלים לחילוץ פצועים מתחתית האוטובוס, אתמול/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
צוותי הצלה מחלצים פצועים מהאוטובוס ההפוך, אתמול/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הכוחות מחלצים את פצועי התאונה בתחתית האוטובוס, אתמול/מערכת וואלה, צילום מסך
תאונת דרכים קטלנית בין באוטובוס לרכב פרטי בצומת בית חורון, 10.2.2019. דוברות כב"ה מחוז יו"ש,
הרכב המסחרי בו התנגש האוטובוס לפני שהתהפך/דוברות כב"ה מחוז יו"ש
לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. דוברות כב"ה מחוז יו"ש,
צוותי כבאות והצלה בזירת תאונת האוטובוס, אתמול/דוברות כב"ה מחוז יו"ש
לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. mdep,
זירת התאונה היום בבית חורון, כביש 443/mdep

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully