וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי הרוגות ו-41 פצועים בהתהפכות אוטובוס סמוך לבית חורון

כוחות רבים הוזעקו לזירת התאונה בכביש 443 ופועלים לחילוץ הגופות מהאוטובוס, שהתנגש ברכב שעצר לסייע בתאונה אחרת. צוותי מד"א פינו לבתי החולים את הפצועים, בהם שניים באורח קשה וחמישה באורח בינוני. בעקבות התאונה נחסם הכביש ממחסום מודיעין לכיוון מזרח

צילום: תוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים וניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

תאונה קטלנית בכביש 443 - כל העדכונים:

- האוטובוס התנגש ברכב שעצר לסייע בתאונה אחרת, והתהפך
- שתיים נהרגו, 41 נפצעו בהם שניים באורח קשה
- כוחות משטרה וכיבוי פעלו לחילוץ לכודים תחת האוטובוס
- צוותי מד"א טיפלו בפצועים ופינו אותם לבתי החולים
- כביש 443 ממחסום מכבים לכיוון מזרח נחסם לתנועה

שתי נשים נהרגו הבוקר (ראשון) ו-41 נוספים נפצעו בתאונת דרכים שאירעה בין אוטובוס לרכב מסחרי בכביש 443 סמוך לבית חורון במטה בנימין, לכיוון מודיעין. שניים נפצעו באורח קשה, חמישה באורח בינוני והשאר במצב קל. בין הפצועים נמצאים גם ילדים ובני נוער. כוחות משטרה וכבאות והצלה פעלו לחילוץ לכודים תחת האוטובוס. צוותי מד"א טיפלו בפצועים, ופינו אותם לבתי החולים. נמשכים מאמצי חילוץ גופותיהם של שני ההרוגים.

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי בצדו השני של הכביש אירעה תאונה בה נפצעו כמה נוסעים. הרכב המסחרי ובו מתנדבים באיחוד הצלה בלם בלימת חירום בנתיב השמאלי על מנת לטפל בנפגעי התאונה, וכתוצאה מכך פגע נהג האוטובוס ברכב והתהפך. מדובר בנהג אוטובוס ותיק של חברת "קווים", שעשה את דרכו ממודיעין עילית לכיוון ירושלים. בתוך כך, שני הנהגים יזומנו לחקירה עם שחרורם מבית החולים.

עוד בוואלה! NEWS:
יממה לאחר מעצרו: צה"ל מיפה את בית החשוד ברצח הצעירה בירושלים
מפסידים, הביתה: הפריימריז המדכאים של מפלגת העבודה
בשל תקלה בקטר: תנועת הרכבות בקו נתב"ג-ירושלים הופסקה זמנית

לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. mdep,
זירת התאונה, היום/mdep

למקום התאונה הוזעקו לוחמי מג"ב שנמצאים בבסיס סמוך. בנוסף לכך, המשטרה גייסה למקום משאית עם מנוף שחלפה במקרה, לטובת הרמת האוטובוס וחילוץ הפצועים. בעקבות התאונה נחסם הכביש ממחסום מכבים לכיוון מזרח. שוטרים נמצאים במקום בפיקודו של ראש אגף התנועה תת-ניצב בועז גולדברג, ובמשטרה המליצו לנהגים לנהוג בדרכים חלופיות.

קצין התנועה של מחוז ירושלים, סגן-ניצב נג'י סולמיאן, סיפר כי "סמוך לשעה 10:00 קיבלנו הודעה על ידי מוקד 100 שיש פה תאונה קשה רבת-נפגעים. כוחות רבים של מד"א, משטרה וחילוץ הגיעו למקום. בזירה מצאנו אוטובוס שהתהפך על צד ימין ועוד רכב מסחרי אחר שנפגע כתוצאה מהתאונה. בשלב ראשוני כוחות ההצלה והמשטרה עסקו בחילוץ הנפגעים ובהסדרת התנועה, וכמובן בחילוץ הלכודים".

"מחקירת נסיבות התאונה בשלב ראשוני, ככל הנראה הייתה תאונת דרכים בנתיב הנגדי לכיוון מכבים", הסביר. "רכב מסחרי שנסע לפני האוטובוס ככל הנראה עצר בנתיב השמאלי ונצמד ככל הניתן לשול. אוטובוס שנסע מאחוריו, גם כן בנתיב השמאלי ולא בימני, פגע ברכב וכתוצאה מכך איבד שיווי משקל וגלש לשוליים".

לדבריו, "כל המעורבים פונו לבתי החולים. בסיוע אגף התנועה שלחנו חוקרים לכל בתי החולים על מנת לברר את נסיבות התאונה הקשה".

חובש בכיר במד"א אוריאל גולדברג סיפר: "טיפלתי בתאונה קלה בכביש 443 לכיוון מחסום מכבים, כשלפתע שמעתי רעש חזק מאוד מהנתיב הנגדי וראיתי את האוטובוס מתהפך על צידו. בסיוע אזרחים וחיילים שהיו במקום התחלנו לחלץ את עשרות הנוסעים שהיו באוטובוס. יחד עם צוותי מד"א נוספים שהגיעו במהירות למקום ביצענו הערכה רפואית לפצועים, שניים מהנוסעים היו מחוסרי הכרה. כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום המשיכו את הטיפול הרפואי ופינו את הפצועים לבתי החולים".

נח, תושב מודיעין עילית שנפצע ופונה לבית החולים אסף הרופא, שחזר כי "נהג האוטובוס נסע בקצב סביר. משום מקום הוא נאלץ תוך כדי נסיעה לעקוף רכב שככל הנראה עצר כדי לסייע לפצועים שהיו בתאונת דרכים לא רחוק מאיתנו. בניסיון לעקוף את הרכב שפתאום עצר באמצע הכביש לקח סיבוב חזק וכולנו נפלנו. זה היה כל כך מהיר, פתאום כולנו היינו על הרצפה של האוטובוס. קיבלתי מכה חזקה בפנים".

מדריך בבית הספר ללוחמה בטרור של מג"ב, שהגיע בין הראשונים שהגיעו לזירת התאונה, אמר כי "התקשרו מהש"ג והודיעו על תאונת דרכים בכניסה לבסיס ועל אירוע רב נפגעים. לקחנו מנוף שהיה בבסיס ורצנו למקום התאונה. זה נראה כמו אירוע של פיגוע. פצועים, כתמי דם ושברים של חלונות. החובשים של הבסיס החלו לטפל בפצועים ועזרנו להם. המחזה היה קשה. זה היה בדיוק כמו זירת פיגוע".

מפת האירוע לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. עיבוד תמונה
מפת האירוע לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019/עיבוד תמונה

מנהל אגף המבצעים של איחוד הצלה, דוד קריספל, דיווח כי "כשהגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים שהיו בסמיכות למקום הענקנו טיפול רפואי ראשוני בזירת התאונה לנפגעים. חלקם היו לכודים וצוותי כיבוי פעלו לחלצם. למרבה הצער מדובר בזירה קשה עם מעורבות מספר רב של נפגעים ששהו ברכב ובאוטובוס שהתהפך".

אורי עופרי חובש באיחוד הצלה הוסיף כי "חלק מהנפגעים פונו בניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של איחוד הצלה שהגיעו למקום. כמו כן עקב אופי האירוע הוזעקו למקום גם צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

(עדכון ראשון: 10:14)

תאונת דרכים קטלנית בין באוטובוס לרכב פרטי בצומת בית חורון, 10.2.2019. דוברות כב"ה מחוז יו"ש,
זירת התאונה בנתיב הנגדי שגרמה להתהפכות האוטובוס, היום/דוברות כב"ה מחוז יו"ש
לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. דוברות כב"ה מחוז יו"ש,
זירת התאונה, היום/דוברות כב"ה מחוז יו"ש
לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. דוברות כב"ה מחוז יו"ש,
זירת התאונה, היום/דוברות כב"ה מחוז יו"ש
לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. דוברות כב"ה מחוז יו"ש,
זירת התאונה, היום/דוברות כב"ה מחוז יו"ש
לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. פסגת המעודכנים,
זירת התאונה, היום/פסגת המעודכנים
לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. mdep,
זירת התאונה, היום/mdep
לכודים באוטובוס בצומת בית חורון, 10.2.2019. mdep,
זירת התאונה, היום/mdep

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully