וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לאחר מעצרו: צה"ל מיפה את בית החשוד ברצח בירושלים

כוחות צה"ל פעלו בחברון, משם יצא החשוד ערפאת ארפאעיה, לצורך בחינת אפשרות הריסת ביתו. לילה לפני כן הוא נעצר בפעילות כוחות הביטחון ברמאללה והועבר לחקירת שב"כ. במקביל, חבריה של אורי אנסבכר פתחו ביוזמה ובה קוראים לציבור לטייל ברחבי הארץ לזכרה

צילום: דובר צה"ל

רצח בירושלים - עדכונים אחרונים:

- צה"ל מיפה את בית החשוד - ערפאת ארפאעיה, בן 29 מחברון
- בעבר הוא נעצר על שהייה בלתי חוקית וריצה מאסר בכלא עופר
- לכוחות הביטחון היו את טביעות אצבעותיו ודגימות הדנ"א שלו
- בבוקר יצא מביתו עם סכין, הבחין באורי ביער ודקר אותה למוות
- בליל שבת אותר סמוך למסגד ברמאללה והועבר לחקירת שב"כ
- אמה של אורי: "הייתה נשמה צעירה, הרוע בא ולקח אותה"

כוחות צה"ל פעלו הלילה (ראשון) בחברון, משם יצא ערפאת ארפאעיה, החשוד ברצח אורי אנסבכר ביער עין יעל בירושלים. במהלך הפעילות מיפו הכוחות את ביתו של החשוד, לצורך בחינת אפשרות הריסתו. ארפאעיה, תושב חברון בן 29, נעצר בפעילות של כוחות הביטחון בליל שבת ברמאללה במהלכה אותר בסמוך למסגד והועבר לחקירת שב"כ.

במקביל, חבריה של אנסבכר מהיישוב תקוע, פתחו ביוזמה לזכרה תחת הכותרת: "להיות עם חופשי בארצנו - מפיצים את האור של אורי". בני הנוער קוראים לציבור לטייל בכל הארץ, להצטלם ולהעלות את התמונות עם התיוג "להיות עם חופשי בארצנו". חבריה של אורי כתבו כי "ביום חמישי האחרון נפרדנו בכאב עמוק מחברתנו אורי אנסבכר שהלכה לטייל בטבע מתוך ביטחון ואמונה בטוב של האדם, ונלקחה על ידי רשע ואכזריות".

עוד הוסיפו כי "אנו קוראים לכם נוער, ילדים, מבוגרים, צאו לטייל השבוע בכל רחבי הארץ היפה שלנו. תרגישו חופשיים, בטוחים וחזקים, ובכך נאיר את זכרה של אורי".

לקריאה נוספת בנושא
משפחת הנרצחת: "הרוע לקח אותה דווקא על האדמה שאהבה"
"אמרת שאת צריכה קצת זמן לבד": היום האחרון של אורי אנסבכר
הותר לפרסום: החשוד ברצח הצעירה בירושלים נעצר באזור רמאללה

צילום: תוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
צה"ל מבצעים ייפוי לביתו של החשוד ברצח אורי אנסבכר 10 בפברואר 2019. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בחברון, הלילה/דובר צה"ל

בעבר ארפאעיה נעצר על שהייה בלתי חוקית בישראל ועל החזקת סכין והוא אף ריצה תקופת מאסר בכלא עופר. בין 23 בפברואר 2009 ל-19 במאי באותה השנה הוא הוחזק במעצר על אחזקת סכין למטרה לא כשרה במערת המכפלה. בשנת 2017 הוא היה עצור על נשיאת סכין ועל שהייה בלתי חוקית בין 15 במרץ 2017 ל-25 באוגסט באותה השנה.

משפחתו של ארפאעיה מזוהה עם חמאס, מה שמגביר את החשד שהרקע לרצח לאומני. בשל עברו הפלילי, היו במאגרי המשטרה והשב"ס תמונתו טביעות האצבע שלו ודגימת דנ"א, מה שאפשר לימ"ר ירושלים ולמעבדה לזיהוי פלילי לזהות אותו. על פניו לא ידוע האם יש מישהו שסייע לו ואם יש עוד חשודים שמעורבים.

מהחקירה עולה שבבוקר יום חמישי יצא החשוד מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה. מסיבה שאינה ברורה הוא צעד לכיוון יער עין יעל, שם הבחין באנסבכר, תקף ורצח אותה. חקירת החשוד נמצאת בעיצומה.

צה"ל מבצעים ייפוי לביתו של החשוד ברצח אורי אנסבכר 10 בפברואר 2019. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בחברון, הלילה/דובר צה"ל

אנסבכר נקברה ביום שישי בבוקר בבית העלמין בתקוע בנוכחות עשרות אנשים. כ-24 שעות לאחר מציאת הגופה תפסו כוחות ימ"מ, שב"כ וצה"ל את החשוד ברמאללה, זאת לאחר יום חיפושים נרחב בזירת האירוע ובאזור, בסיוע מסוק ועשרות שוטרים. אנשי ימ"ר ירושלים אספו ראיות בשטח, ולאחר מכן נכנס השב"כ לתמונה. אנשיו שרטטו באמצעים טכנולוגיים ומודיעיניים את מסלול בריחת החשוד.

חברותיה של אורי אנסבכר התכנסו היום מאז שעות הבוקר באולפנת בני עקיבא ראש צורים, שם למדו יחד. במהלך ההתכנסות, חברותיה התפללו, אמרו פרקי תהילים ושרו. חלק מהן סיפרו בקול סדוק על "חברה שהייתה בעלת לב גדול ומכיל. חיוך תמידי ושמחת חיים בלתי נגמרת".

אורי אנסבכר, תקוע, בת 19 שגופתה נמצאה בירושלים. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
אנסבכר/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

אמה של אורי, נעאה אמרה לאחר מעצרו של החשוד כי "לפעמים כשדיברתי איתה הרגשתי שזו לא שיחה של אימא ובת. אורי, יפיפייה מבחוץ ומבפנים. נשמה צעירה, עדינה כל כך. ובתוך עדינות עוצמה גדולה. היא חיים מלאים ממש. אורי הייתה ילדה של אדמה ושל מלים. היא כל כך אהבה את האדמה הזו". עוד המשיכה האם ואמרה כי בתה "הייתה כותבת שירים שהביאו לידי ביטוי את מי שהיא", וכי "אני עדיין לומדת את מה שנתנה לי את מה שאפשר לצמוח ממנו". עוד אמרה נעאה כי אורי "הייתה ילדה של אמת פנימית. חיפשה כל הזמן לתקן את העולם, אבל בטוב".

עוד אמרה האם כי היא "אהבה את השירות ביעלים, שמחבר את האהבה לאדמה ולאדם. דווקא כשהלכה על האדמה הזו בא רוע כזה לקחת אותה מאתנו. מתפללת שאורי תיתן לנו כוח להמשיך להאמין בטוב ושתיתן לנו אור להוסיף ולהאיר פנים".

(עדכון ראשון: 07:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully